Компанията за ваканционни наеми Airbnb ще спре да работи в Китай от 30 юли, обяви тя във вторник, присъединявайки се към дълъг списък от западни интернет платформи, които са се отказали от китайския пазар, съобщи Ройтерс.
Официалното съобщение беше направено в акаунта на онлайн платформата в WeChat, без да се уточняват причините за решението. Базираната в Сан Франциско компания заяви, че китайските потребители все още ще имат право да си резервират обяви и преживявания в чужбина.
„Взехме трудното решение да пренасочим усилията си в Китай върху изходящите пътувания и да спрем нашите домове и преживявания на домакини в Китай, считано от 30 юли 2022 г.“, написа съоснователят на Airbnb Нейтън Блечарцик.
Вестник “Голбал таймс”, позовавайки се на източник, близък до компанията, каза, че Airbnb е решила да затвори местния бизнес, тъй като е твърде скъп и сложен за работа, което е допълнително изострено от пандемията COVID-19. Компанията обаче не е отговорила на този коментар.
Предприятието се присъединява към дълъг списък западни интернет платформи, като Linkedin и Yahoo, които се оттеглиха от Китай през последните месеци в знак на отделянето на интернет пространството на втората по големина икономика в света от голяма част от останалия свят.
Почти всички големи западни интернет платформи, включително гугъл, на "Алфабет", и фейсбук, на "Мета", спряха да предоставят услуги на крайни потребители в континентален Китай, позовавайки се на причини, вариращи от цензура до оперативни трудности.
Усилията на Китай да ограничи разпространението на COVID-19 също доведоха до прекъсвания на бизнеса в цялата страна, като няколко града бяха под пълна карантина дълго време, включително основният икономически център Шанхай.
“Ню Йорк таймс” съобщи, че Airbnb ще премахне около 150 000 обяви в Китай, от 6 милиона, които са общо по целия свят. Престоят в източната страна представлява приблизително 1% от бизнеса на Airbnb през последните години, според докладите.
Основана през 2008 г., Airbnb започна да предоставя услуги в континентален Китай през 2015 г. Положи усилия да локализира услугите си, включително интеграция с китайски платформи като WeChat, собственост на Tencent Holdings. Основните му китайски съперници са Tujia, Xiaozhu и Meituan.
Meituan заяви още във вторник, че компанията е сформирала специален екип, за да помогне на домакините на Airbnb да пуснат обяви на своята платформа. Tujia направи подобно съобщение по-рано през деня.
Акциите на Airbnb поскъпнаха с 0,7% при търговията в понеделник на американската фондова борса НАСДАК (Nasdaq), но се понижиха с 1,6% след пазарната търговия.