“КОРАДО Груп” настъпва в Западна Европа

https://www.24chasa.bg/novini/article/4654455 www.24chasa.bg
На панаира във Франкфурт “КОРАДО” бе представен от част от своя ръководен екип, в който жените са сериозно представени

l Фирмата влиза на нови
пазари в Япония и Чили.

l Планира да увеличи
производството в България

Фирмата за отоплителна техника “КОРАДО Груп” представи новата си линия продукти на тазгодишния специализиран панаир във Франкфурт на Майн. Става дума за ново поколение радиатори, охладители и конвектори, които са енергоспестяващи и представляват сериозна конкуренция за останалите фирми в бранша.

На панаира щандът на “КОРАДО Груп” бе посетен от утвърдени, както и потенциални нови бизнес партньори, които се увериха в качествата на продукцията и възможностите на компанията.

Очакванията са скоро заводът за радиатори и конвектори в Стражица “КОРАДО - България” АД да заработи с още по-голям капацитет. Компанията майка в момента настъпва успешно в различни държави, а сред стратегическите ѝ планове е да разшири присъствието си на пазара в Западна Европа.

“Ние имаме стратегически приоритети. Западна Европа е сред тях. Опитваме се да направим експанзия там и да подобрим профила си”, заяви пред “24 часа” Мартин Валах, заместник-директор “Маркетинг и продажби” в компанията. Такива пазари са Германия, но също и Белгия и Франция, където групата има много успешен проект с позитивно влияние върху развитието на производството у нас.

България е много важна за нас, посочи Валах, припомнайки, че заводът в Стражица бе разширен с втора поточна линия. Подписани са и успешни договори с нови клиенти още миналата година. Това позволява на фирмата да търси още бизнес партньори, като очакванията са скоро да бъдат подписани договори.

Стражица ще се

превърне в

южноевропейски

център за

производство на

радиатори

след поредната голяма инвестиция, която чешката фирма направи в завода си там. За това допринасят и нарасналите ѝ бизнес възможности.

В края на миналата година предприятието за панелни радиатори в Стражица “КОРАДО - България” увеличи капитала си, набирайки 7 млн. лв. на борсата. Средствата инвестира в разширяване и модернизация на мощностите. Това ще повиши капацитета на завода, който ще произвежда и продава повече от продуктовата гама на групата.

Фабриката в

Стражица е

ключова

за експанзията

на чешката

компания,

тъй като себестойността на продукцията е най-ниска спрямо останалите производствени предприятия в групата.

В началото на тази година Комитетът по финанси и инвестиции на “КОРАДО Груп” одобри строежа на нова поточна линия за радиатори за баня. Производството им вероятно ще започне през първото тримесечие на 2016 г. За инвестицията не е нужно допълнително финансиране - достатъчен е оперативният паричен поток на компанията.

Във времената на финансова криза и заради конфликта в Украйна пазарът на този вид стоки пострада сериозно. Много западни компании в сектора вече затвориха производствата си. От това спечели цялата група “КОРАДО”, която има свой стил на управление. Фирмата предпочита да работи със собствен капитал, а не с кредити. Причината е, че според прогнозите на нейните експерти рано или късно лихвите по кредитите отново ще скочат. С разумната си финансова политика групата оцелява и в най-трудните времена и има всички шансове да стане лидер в бранша.

Плановете на

чешката

фирма за

развитието

в Стражица са

големи

Там ще бъдат вложени общо 25 милиона лева в разширение на производството, което вече започна.

Миналата година заводът за радиатори в България откри нова поточна линия в допълнение към съществуващата. С пускането ѝ се очаква компанията да разшири производството си с допълнителни до 650 000 бройки годишно и да излезе на нови пазари. С това трудовата заетост ще се увеличи с 11%.

В момента в

завода

работят 185 души

В новата линия бяха вложени 3 млн. евро. Това бе първият етап от мащабната инвестиционна програма за 25 млн. лв. След приключването ѝ общо до 1 150 000 изделия годишно ще излизат на пазара от завода в Стражица. Според дългогодишния изпълнителен директор на “КОРАДО Груп” Войтех Чамек дългосрочната стратегия на компанията предвижда продукцията да продължи в 3 сегмента - класически масови радиатори, енергоспестяващи радиатори и дизайнерски и луксозни радиатори.

Българският производствен клон на чешката компания е най-силният в групата за последните 5 г. Печалбата от него се е увеличила с 11,8% - от 991 хил. лв. за 2013 г. е стигнала 1,1 млн. лв. за 2014 г., въпреки че на световния пазар за радиатори има спад на производството от 3,5%.

Основният проблем за всички производители в този бранш е кризата в Украйна. Там “КОРАДО” са изнасяли до 14% от продукцията си, но това е било компенсирано с износ за Полша, Русия, Белгия, Холандия, Люксембург, Франция, Тунис, Алжир, Мароко, Чили, Австралия и още 30 държави.

Марката “КОРАДО” е известна в Европа, Америка, Азия, Австралия и Северна Африка. Заводът в Стражица изнася радиатори за всички съседни балкански държави.

Войтех Чамек, главен изпълнителен дипектор на "КОРАДО Груп":

До 2017 броят на служителите ни в Стражица ще се удвои

- Г-н Чамек, какви са очакванията ви от панаира във Франкфурт?

- На международното изложение ISH 2015 имаме две основни задачи. Първата е да представим ново продуктово решение на “КОРАДО Груп”, т.нар. цялостни отоплителни системи, с нови функции като отопление, вентилация и възстановяване на консумираната енергия; линия от енергийно ефективни спестяващи продукти, наречени S - CONTROL; конвектори за охлаждане и отопление и, разбира се, съществуващите стоманени панелни радиатори, радиатори за баня и дизайнерски радиатори.

Втората ни цел са насрочените срещи с потенциални и настоящи партньори на “КОРАДО Груп”, предимно от Германия, Франция, Белгия, Великобритания, Ирландия, Дания, Финландия, Русия, Румъния, Япония, Страните от Магреб и много други, с ясната цел да разширим бизнес портфолиото си в съответствие с нашите краткосрочни и дългосрочни планове.

- Как експанзията на “Корадо Груп” ще се отрази на региона Стражица от гледна точка на повишаване на заетостта и подобряване на инфраструктурата?

- Ние очакваме, че с началото на инвестиционната програма през 2014 г. до нейния край в края на 2016 г., най-късно началото на 2017 г., броят на служителите може да се удвои в сравнение с 1 януари 2014 г. Разбира се, винаги има съпътстващ бизнес, като например транспортни услуги, железопътен превоз, материали местно производство. Повече подробности може да даде г-н Ржезничек, управляващ директор на Корадо-България, но по принцип такава експанзия ще има въздействие върху целия регион.

- Как оценявате перспективите за растеж на бизнеса, имайки предвид тежката финансова криза и конфликтът в Украйна?

- Оценявам ги като много добри, защото като група ние не само имаме ниска себестойност на продукцията, но и не използваме еврото и в частност чешката крона, която се обезценява. Това означава, че предимството ни като производители с ниска себестойност се засилва от движението евро-гривна-рубла в наша полза и в ущърб на западните производители, работещи в евро.

- Предстоят ли още инвестиции в България?

- Тази година имаме намерение да инсталираме линия за производство на радиатори за баня, което ще представлява друга серия от продукти, което ще засили по-нататък икономическата и финансовата позиция на “Корадо- България” в региона и в Европа. Планираме и нов цех за боядисване, но това е сериозна инвестиция и следователно изисква внимателно планиране.

- Кои държави са таргета на продукцията ви? Има ли нови пазари сред тях?

- “Корадо Груп” е активна в повече от 45 страни и сегмента на продуктите ни ще даде по-голям шанс за по-нататъшна експанзия.

Акциите на “КОРАДО” оживиха борсата

Анализът на търговията на Българската фондова борса показва повишена ликвидност на акциите на “КОРАДО - България” АД след качването на емисията от увеличението на капитала на дружеството.

Търгуването с новите акции започна в началото на февруари т. г. след регистрацията на увеличението с 2 576 786 бр. обикновени акции с номинал 1 лв. и емисионна стойност от 2,75 лв. за брой в средата на януари. Привлечените финансови средства са част от мащабна инвестиционна програма, чиято цел е да изстреля завода в гр. Стражица сред десетте най-добри производителя на радиатори в Европа.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Най-известната фенка на Лионел Меси в света - Сузи Кортес, отпразнува подобаващо поредната му награда. Преди дни звездата на "Барселона" спечели за шести път "Златната обувка" за голмайстор №1 на Европа. Това нямаше как да не бъде отбелязано подобаващо от Мис Дупе. Тя се снима гола. Тялото й бе покрито само от златна боя

Бившият вратар на Англия Дейвид Джеймс явно срещна любовта на телевизионния екран. Новата дама на сърцето му е неговата партньорка в танцувално риалити предаване - Надя Бичкова. Двамата бяха елиминирани от шоуто в неделя. След това те се появиха в предаване на Би Би Си, където коментираха участието си

Бившият ни топрефер и дългогодишен секретар на професионаланата лига Любе Спасов смята, че в БФС трябва да се направят големи промени. Името му се спряга за поста на изпълнителен директор, а това на Валентин Михов за президент. "Казаха ми, че пишело по вестниците подобно нещо, но не сме го обсъждали, в момента всеки си има своите ангажименти