“КОРАДО Груп” настъпва в Западна Европа

https://www.24chasa.bg/novini/article/4654455 www.24chasa.bg
На панаира във Франкфурт “КОРАДО” бе представен от част от своя ръководен екип, в който жените са сериозно представени

l Фирмата влиза на нови
пазари в Япония и Чили.

l Планира да увеличи
производството в България

Фирмата за отоплителна техника “КОРАДО Груп” представи новата си линия продукти на тазгодишния специализиран панаир във Франкфурт на Майн. Става дума за ново поколение радиатори, охладители и конвектори, които са енергоспестяващи и представляват сериозна конкуренция за останалите фирми в бранша.

На панаира щандът на “КОРАДО Груп” бе посетен от утвърдени, както и потенциални нови бизнес партньори, които се увериха в качествата на продукцията и възможностите на компанията.

Очакванията са скоро заводът за радиатори и конвектори в Стражица “КОРАДО - България” АД да заработи с още по-голям капацитет. Компанията майка в момента настъпва успешно в различни държави, а сред стратегическите ѝ планове е да разшири присъствието си на пазара в Западна Европа.

“Ние имаме стратегически приоритети. Западна Европа е сред тях. Опитваме се да направим експанзия там и да подобрим профила си”, заяви пред “24 часа” Мартин Валах, заместник-директор “Маркетинг и продажби” в компанията. Такива пазари са Германия, но също и Белгия и Франция, където групата има много успешен проект с позитивно влияние върху развитието на производството у нас.

България е много важна за нас, посочи Валах, припомнайки, че заводът в Стражица бе разширен с втора поточна линия. Подписани са и успешни договори с нови клиенти още миналата година. Това позволява на фирмата да търси още бизнес партньори, като очакванията са скоро да бъдат подписани договори.

Стражица ще се

превърне в

южноевропейски

център за

производство на

радиатори

след поредната голяма инвестиция, която чешката фирма направи в завода си там. За това допринасят и нарасналите ѝ бизнес възможности.

В края на миналата година предприятието за панелни радиатори в Стражица “КОРАДО - България” увеличи капитала си, набирайки 7 млн. лв. на борсата. Средствата инвестира в разширяване и модернизация на мощностите. Това ще повиши капацитета на завода, който ще произвежда и продава повече от продуктовата гама на групата.

Фабриката в

Стражица е

ключова

за експанзията

на чешката

компания,

тъй като себестойността на продукцията е най-ниска спрямо останалите производствени предприятия в групата.

В началото на тази година Комитетът по финанси и инвестиции на “КОРАДО Груп” одобри строежа на нова поточна линия за радиатори за баня. Производството им вероятно ще започне през първото тримесечие на 2016 г. За инвестицията не е нужно допълнително финансиране - достатъчен е оперативният паричен поток на компанията.

Във времената на финансова криза и заради конфликта в Украйна пазарът на този вид стоки пострада сериозно. Много западни компании в сектора вече затвориха производствата си. От това спечели цялата група “КОРАДО”, която има свой стил на управление. Фирмата предпочита да работи със собствен капитал, а не с кредити. Причината е, че според прогнозите на нейните експерти рано или късно лихвите по кредитите отново ще скочат. С разумната си финансова политика групата оцелява и в най-трудните времена и има всички шансове да стане лидер в бранша.

Плановете на

чешката

фирма за

развитието

в Стражица са

големи

Там ще бъдат вложени общо 25 милиона лева в разширение на производството, което вече започна.

Миналата година заводът за радиатори в България откри нова поточна линия в допълнение към съществуващата. С пускането ѝ се очаква компанията да разшири производството си с допълнителни до 650 000 бройки годишно и да излезе на нови пазари. С това трудовата заетост ще се увеличи с 11%.

В момента в

завода

работят 185 души

В новата линия бяха вложени 3 млн. евро. Това бе първият етап от мащабната инвестиционна програма за 25 млн. лв. След приключването ѝ общо до 1 150 000 изделия годишно ще излизат на пазара от завода в Стражица. Според дългогодишния изпълнителен директор на “КОРАДО Груп” Войтех Чамек дългосрочната стратегия на компанията предвижда продукцията да продължи в 3 сегмента - класически масови радиатори, енергоспестяващи радиатори и дизайнерски и луксозни радиатори.

Българският производствен клон на чешката компания е най-силният в групата за последните 5 г. Печалбата от него се е увеличила с 11,8% - от 991 хил. лв. за 2013 г. е стигнала 1,1 млн. лв. за 2014 г., въпреки че на световния пазар за радиатори има спад на производството от 3,5%.

Основният проблем за всички производители в този бранш е кризата в Украйна. Там “КОРАДО” са изнасяли до 14% от продукцията си, но това е било компенсирано с износ за Полша, Русия, Белгия, Холандия, Люксембург, Франция, Тунис, Алжир, Мароко, Чили, Австралия и още 30 държави.

Марката “КОРАДО” е известна в Европа, Америка, Азия, Австралия и Северна Африка. Заводът в Стражица изнася радиатори за всички съседни балкански държави.

Войтех Чамек, главен изпълнителен дипектор на "КОРАДО Груп":

До 2017 броят на служителите ни в Стражица ще се удвои

- Г-н Чамек, какви са очакванията ви от панаира във Франкфурт?

- На международното изложение ISH 2015 имаме две основни задачи. Първата е да представим ново продуктово решение на “КОРАДО Груп”, т.нар. цялостни отоплителни системи, с нови функции като отопление, вентилация и възстановяване на консумираната енергия; линия от енергийно ефективни спестяващи продукти, наречени S - CONTROL; конвектори за охлаждане и отопление и, разбира се, съществуващите стоманени панелни радиатори, радиатори за баня и дизайнерски радиатори.

Втората ни цел са насрочените срещи с потенциални и настоящи партньори на “КОРАДО Груп”, предимно от Германия, Франция, Белгия, Великобритания, Ирландия, Дания, Финландия, Русия, Румъния, Япония, Страните от Магреб и много други, с ясната цел да разширим бизнес портфолиото си в съответствие с нашите краткосрочни и дългосрочни планове.

- Как експанзията на “Корадо Груп” ще се отрази на региона Стражица от гледна точка на повишаване на заетостта и подобряване на инфраструктурата?

- Ние очакваме, че с началото на инвестиционната програма през 2014 г. до нейния край в края на 2016 г., най-късно началото на 2017 г., броят на служителите може да се удвои в сравнение с 1 януари 2014 г. Разбира се, винаги има съпътстващ бизнес, като например транспортни услуги, железопътен превоз, материали местно производство. Повече подробности може да даде г-н Ржезничек, управляващ директор на Корадо-България, но по принцип такава експанзия ще има въздействие върху целия регион.

- Как оценявате перспективите за растеж на бизнеса, имайки предвид тежката финансова криза и конфликтът в Украйна?

- Оценявам ги като много добри, защото като група ние не само имаме ниска себестойност на продукцията, но и не използваме еврото и в частност чешката крона, която се обезценява. Това означава, че предимството ни като производители с ниска себестойност се засилва от движението евро-гривна-рубла в наша полза и в ущърб на западните производители, работещи в евро.

- Предстоят ли още инвестиции в България?

- Тази година имаме намерение да инсталираме линия за производство на радиатори за баня, което ще представлява друга серия от продукти, което ще засили по-нататък икономическата и финансовата позиция на “Корадо- България” в региона и в Европа. Планираме и нов цех за боядисване, но това е сериозна инвестиция и следователно изисква внимателно планиране.

- Кои държави са таргета на продукцията ви? Има ли нови пазари сред тях?

- “Корадо Груп” е активна в повече от 45 страни и сегмента на продуктите ни ще даде по-голям шанс за по-нататъшна експанзия.

Акциите на “КОРАДО” оживиха борсата

Анализът на търговията на Българската фондова борса показва повишена ликвидност на акциите на “КОРАДО - България” АД след качването на емисията от увеличението на капитала на дружеството.

Търгуването с новите акции започна в началото на февруари т. г. след регистрацията на увеличението с 2 576 786 бр. обикновени акции с номинал 1 лв. и емисионна стойност от 2,75 лв. за брой в средата на януари. Привлечените финансови средства са част от мащабна инвестиционна програма, чиято цел е да изстреля завода в гр. Стражица сред десетте най-добри производителя на радиатори в Европа.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Зловещият бой между фенове на „Ботев“ (Пд) и „Локомотив“ (Пд) на 24 май сериозно разбуни духовете. Той е бил уговорен и се е провел близо до Асеновградско шосе. В кървавата битка са взели участие по 15 човека от агитка. Целият мач е продължил около минута и половина. Вече се появи и видео на уговорения бой в „Трафикнюз“

Красотата изисква жертви. С това е наясно актрисата Ралица Паскалева, за чиято визия се грижи топгримьорът Цецо Андреев. За разкрасителните процедури актрисата, позната с ролята си като д-р Стилянова от сериала "Откраднат живот", се раздели със 100 лв., за които се разплати с Андреев. След като й положи макиажа

Последната ни двойка е от 1993 година, бели лешояди имаме около 100 Иво АНГЕЛОВ Зъл бракониерски изстрел прекъсна полета на черния лешояд Ултрон. Величествената птица беше убита, преди да навърши една година. Тя бе единствената по рода си у нас. Преди около половин век видът изчезва по нашите земи