Q & A за Големите малки

https://www.24chasa.bg/novini/article/5389778 www.24chasa.bg

Големите малки” е кампания на вестник “24 часа”, имаща за цел да насърчи малкия бизнес в България.

Тя включва конкурс със същото име, в който раздаваме награда на 10 фирми - безплатна реклама на стойност 10 000 лв в изданията и сайтовете на “Медийна група България”.

Условията за кандидатстване в конкурса са обявени на сайта golemitemalki.bg.

А по-долу можете да видите отговорите на най-често задаваните въпроси около кампанията.

# Защо подаряваме реклама?

Защото искаме да подадем ръка на малкия бизнес в България в тези трудни времена за икономиката, която все още не успява да превключи от фазата на оцеляване в кризата към фазата на устойчив растеж.

Защото вярваме, че само съвместните усилия на бизнес, институции и медии ще доведат до така желания ръст на икономиката.

Вестникарската реклама ще позволи повече хора да научат за бизнеса на тези фирми, а това означава повече клиенти, повече продажби, повече пари за инвестиции, повече разкрити работни места.

# Какво искаме да постигнем?

Да покажем, че в България не всичко е “сиво”. Че има бизнеси, които се преборват успешно с кризата. И които могат да служат за пример на останалите предприемачи в България.

# Защо “Големите малки”?

Защото малките и средните предприятия са гръбнакът на всяка икономика. Те са тези, които сумарно разкриват най-много работни места, плащат най-много данъци и осигуряват растежа на икономиката.

А и защото всеки малък бизнес може да бъде “Голям” по свой си начин - с нова пазарна ниша, която е открил и разработил… С иновация, която е накарала другите в бизнеса да го копират… Или със специално отношение към клиентите, което го отличава от неговите конкуренти.

# Как протича надпреварата?

Кампанията стартира през април и приключва в края на май. Победителите ще обявим в началото на юни. Право на участие в надпреварата имат фирми, които отговарят на законовите изисквания за малък бизнес (до 50 служители и оборот под 10 млн. евро на година). Те трябва да аргументират пред журито в 2000 знака текст защо смятат, че техният малък бизнес е “Голям”. А също - да представят идеите си за развитието на бизнеса си в следващите 5 години.

# Кой определи победителите?

Изборът е на жури, включващо представители на всички организатори и партньори в кампанията. Списъкът на участниците можете да видите на сайта на кампанията golemitemalki.bg.

# Какви са критериите за избор на победители?

Конкурсът “Големите малки” не е класация. Ние не подреждаме фирми по количествени показатели (печалба, оборот, ръст на приходи, брой новооткрити работни места). Даваме си ясно сметка, че всеки бизнес е специфичен и се развива в различна конкурентна среда.

Нашата цел е да насърчим малки фирми, които са доказали, че могат да служат за пример в своята сфера на бизнес. Затова журито се обедини около четири критерия за избор на победители:

- Устойчиво развитие - предприемачът да се е доказал и развил през годините на своето съществуване (ръст на поръчките, работните места, точките на присъствие или друг признак за устойчивост на бизнеса);

- Ако е в сфера, в която има много други като него - да е въвел иновация, която да го отличава от останалите на пазара;

- За StartUp-и: да е пионер в разработването на дадена ниша или да е типичен представител на група бизнеси, които формират нов тренд за икономиката;

- Социален принос - освен за бизнеса си, да мисли и за обществото - да подкрепя социални каузи или да осъществява друг вид дейност, даваща принос към общността, в която се развива.

# Какво точно включва наградата?

- Рекламни карета във вестник “24 часа” или другите издания от портфолиото на МГБ

- Рекламни банери в сайта 24chasa.bg или другите сайтове от портфолиото на МГБ

- Представяне на бизнеса в специализирано приложение “Големите малки”, разпространено с целия национален тираж на “24 часа”

- Бонус: отстъпка в размер на 50% при заявяване на допълнителна платена кампания в “24 часа” или друго издание, собственост на “Медийна група България”

- Бранд стикери и атрибути, които сертифицират наградата в конкурса “Големите малки”

Обща стойност на наградата: 10 000 лв.

# За какво му е на малкия бизнес реклама?

Повечето малки фирми не инвестират в реклама на бизнеса си, защото смятат, че това е излишен разход. Някои дори нямат и фирмен сайт, а рекламират бизнеса си през Facebook страници. Като цяло битува митът, че рекламата в медиите е само за големите компании, които имат големи печалби и бюджети за маркетинг.

В действителност не е така. Повечето медии имат гъвкави рекламни тарифи, които отчитат мащабите и вида на всеки бизнес. Добра и ефективна кампания може да се направи и с малък бюджет. Стига да се измисли добре и да се намери правилният канал.

Колкото до нуждата на малкия бизнес от вестникарска реклама - фактите говорят сами. Големият брой участници в първите два национални конкурса “Големите малки” през 2015 и 2016 г. е доказателство, че малкият бизнес в България има желание да се рекламира във вестниците.

# Кои са “Големите малки”?

За нас това не са само победителите в конкурса. “Големи” са всички фирми, които участват в надпреварата. Те показват, че малкият бизнес в България има и самочувствието, и нужните качества да бъде по първите страници на вестниците.

Големият интерес към конкурса опровергава мита, че българският бизнесмен обича да работи в анонимност, за да си спести административния рекет и проверките на данъчните. Вижда се, че в българската икономика съществуват много достойни предприемачи, които с много упоритост и труд преследват сбъдването на своите мечти. Те не се страхуват да излязат с имената и постижения си в публично състезание. А в повечето случаи имат и нужното основание да се смятат за “големи”.

Историите им са едновременно трогателни и вдъхновяващи. Те показват, че няма граници за предпримчивия човек, повярвал в собствените си сили. Или, както ни написа един от кандидатите: “Няма малък, няма голям бизнес. Има успешен и неуспешен”.

Пълният списък на участниците в конкурса ще откриете на GolemiteMalki.bg

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

Добави коментар

аватар
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Добромир ДОБРЕВ Страхотен улов споходи популярния поп певец, музикант, композитор и текстописец Дани Милев. Той и неговата риболовна група успели да хванат куп щуки и един сом в Гърция в последните дни преди забраната. Пред "България Днес" 48-годишният изпълнител разкри повече подробности за тръпката си по риболова.

Шамари от шебек яде кметицата Фатма на турския град Газиантеп пред всички възможни медии. Животното раздава правосъдие по време на откриване на нов музей и добре, че не е въоръжено.      Маймунякът Джан отдавна живее в градската зоологическа градина и е любимец на общинската ръководителка. Тя отправя специално нареждане да го доведат на

Отварачката влиза във "ВИП брадър" Гущерови притеснени какво ще разказва за тях в шоуто Колосалната сума от 160 000 лева гушва фолкпевицата Мария! Изпълнителката води преговори за участие в следващото издание на риалити шоуто "ВИП брадър", научи "България Днес". Предаването вероятно ще стартира през есента,