Не зная запознати ли сте с моделът "Минден" (град в Германия), запита Волф-Юрген Мюлер, който представи немския опит в дуалното обучение на конференцията "Учи, за да работиш". Той показа шофьорската си книжка отпреди 40 г. ,заяви, че когато полицията го е спряла, той е показал с гордост, че това е първият му успех в дуалното образование.
Той заяви, че са направили сдружение, в което са училището, голямото предприятие и многото малки фирми. Така един ученик има практическо обучение не само в голямата фирма, така и малките предприятия. В малките фирми ученикът дори може да бъде полезен с наученото в голямата компания. А като е имал шанса да кара практика и в малките предприятия, то има и по-голям шанс да намери по-лесно работа. Ефектът дойде от практиката, каза Мюлер.
"В Минден започнахме да работим с предприятията - едно голямо и едно малко ги събираме и обучението разпределено както в голямото, така и в малкото. След 2 г. имахме повече желаещи да бъдат обучавани отколкото места.
Младежът, който завърши търси работа, е карал стаж в различни предприятия и някои го искат. Целта е да подобрим шансовете на младите хора. Именно разпределяйки практическото обучение в различни предприятия им повишавахме шанса. Младия човек е прекарал част от обучението си в "Шератон", но отива и в малкия хотел, в който дори може да допринесе със знанията, добити в големия хотел.
Създадохме сдружение с училище, голамото предприятие и многото малки предприятия. Организираме програмите. И младият човек минава пред много предприятия - малките фирми си имат силните страни. Успяхме на регионално ниво да включим много предприятия и да създадем нови работни места.