Боян Петров и Ковачев са били встрани от пътя, когато ги помела румънката
„Имало е предупредителни знаци за намаляване на скоростта в района, където са работили Боян Петров и Андрей Ковачев в Кресненското дефиле“, каза председателят на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инженер Лазар Лазаров пред БНТ.
„Малко преди самото местоположение на инцидента е било сигнализирано в пътни знаци за каране по-внимателно в района, в който Боян Петров и Андрей Ковачев са работили. А отделно те са били на отбивката“, поясни Лазаров.
Лазаров обясни, че Агенция „Пътна инфраструктура“ е работили съвместно с НПО-та, които е трябвало да направят оценка на околната среда в района, за да се предоставят на проектантите мерки, които да заложат при реализиране на безопасен път в дефилето. Именно затова Петров и Ковачев са били там.
За първи път проектът за района бе показан. Той ще има второ трасе в източната част и в него ще бъдат построени няколко тунела. Трасето няма да е като типична магистрала. Пътят се очаква да бъде завършен през 2020-та година.
Предвижда се сегашното платно на Кресненското дефиле да бъде обновено и движението по него да бъде пуснато еднопосочно в две летни в посока гръцката граница. Движението от границата към София пък ще става в новопостроено двулентово платно, което ще преминава на изток от дефилето по Кресненското плато. Така трафикът ще бъде улеснен и обезопасен. За последните 3 години при катастрофи в Кресненското дефиле са загинали 40 души, ранените са над 250.
„Кресненското дефиле е сеизмичен район, затова не може да се говори за тунел там. Вариантът е да има едно трасе на магистралата, която ще преминава оттам, другата да е източно разположена, ние затова работихме с Петров и Ковачев за екологична оценка на района. Районът в Кресненското дефиле не е безопасен въобще и търсим варианти, няма как да се направи чисто нова магистрала извън Кресненското дефиле, понеже няма средства, това сме го обсъждали с еколозите. Само едната лента ще е извадена в източна посока“, каза още Ковачев.