Антоанета Чернева: Трябва да се учим от грешките си, опитът дава най-добри знания
"Обзор Бийч Резорт" в едноименното курортно селище съществува от десет години. Хотелският комплекс се състои от 523 уютни апартамента. Мястото предлага разнообразни възможности за почивка и забавление - спа център, ресторант, детски клуб. Посреща предимно скандинавски туристи, имаме и доста от Русия. Затова изхранването в комплекса, например, никога не е ставало на база ол инклузив. Главният изпълнителен директор на Обзор Бийч Резорт - Антоанета Чернева казва, че ключът към успеха е в качествената услуга.
- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?
- По-скоро бизнесът избра мен. Преди време работех в чужбина. След това се прибрах в България, завърших "Право" и започнах във фирмата като юрист. Така с времето достигнах до позицията главен изпълнителен директор.
- Кое е това, което най-много ви мотивира?
- Честно казано клиентът. Той ни дава най-голяма мотивация. Да видиш доволен клиент, да е удовлетворен, от това няма по-добра мотивация. Да видиш щастливи деца, спокойни родители, в спокойна среда - също. Това дава истинско удовлетворение от работата.
- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?
- Имам много голям екип от мениджъри. Разчитам на тях. Гордо мога да заявя, че работя с тях от въвеждането в експлоатация на комплекса. Те имат прекрасна работа, справят се чудесно. Аз се вслушвам в техните идеи и така успяваме да работим качествено. Радва ме, че те вършат работата си с желание. "МЕТРО" ни е много голям партньор, а големите партньори също са много важни.
- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?
- При нас най-голямото предизвикателство може би беше това да успеем да станем собственици на целия комплекс. Това предизвикателство приключва тази година. Десет години са много голям период от време за един хотел. Да успееш да се задържиш на гребена на вълната, това е голямо предизвикателство. При нас е динамично, ежедневно се изправяме пред всякакви предизвикателства.
- Какво научихте за тези години като предприемач?
- Важно е човек да се вслушва в екипа си. Трябва да се учиш от грешките си, на нас опитът ни дава най-добри знания. Защото образованието е важно, но е само едната страна на медала, другата е опитът. Стараем се да предлагаме високо качество, така се наложихме на пазара. Най-трудно е да изградиш екипа. Ако успееш, оттам нататък добрият екип знае какво трябва да прави.
- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
- Виждам бизнеса ни като успешен. Формулата, която прилагаме в момента е добра, насочени сме към семейните почивки. Ние се намираме на брега на морето. Държим много на високото качество. Не харесваме ол инклузива, не го прилагаме и никога не сме го използвали.
*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.