Руската ВТБ, швейцарци и турци в обща група искат летище София

https://www.24chasa.bg/novini/article/5847433 www.24chasa.bg
Срокът за подаване на оферти за концесията на летище София е до 18 ноември.

Очакват се още играчи - немската “Фрапорт” и турската ТАВ, да подадат документи. По Коледа може да е големият финал, чакат се близо 3 милиарда лева

Неочакван консорциум от руснаци, швейцарци и турци се обедини и иска летище София на концесия за 35 години.

“ВТБ капитал”, турският холдинг “Лимак” и швейцарската “Флугхафен Цюрих” ще подадат оферта, съобщи Ройтерс, позовавайки се на свои източници.

“Лимак” е оператор на няколко летища в Турция и в момента

завършва новия

аеропорт в

Истанбул

Холдингът е сред най-големите в Турция, притежава хотели, строителни компании, газопроводи.

Другият участник в консорциума - “Флугхафен Цюрих”, е оператор на аерогарата в Цюрих. От години швейцарците търсят информация и възможност да стъпят и на българското летище.

Изненадата е

присъствието в

този консорциум

на руската ВТБ

Вероятно инвеститорската група в България, в която основни движещи сили са бившият финансов министър Милен Велчев и бившият зам. финансов министър Красимир Катев от времето на НДСВ, насочили интереса на държавната руска банка към столичното летище. У нас ВТБ финализира и сделката с БТК.

Запознати потвърдиха, че представители на ВТБ вече са били на летището във връзка с концесията. В момента текат преговори между трите страни в консорциума за

модела и

източника за

финансиране

на сделката

Българското министерство на транспорта очаква общо концесията за 35 г. да е за близо 3 милиарда лева от тази концесия или по-точно - 2 675 876 000 лв. Приходите за държавата се оценяват на 1,2 млрд. лв. Първоначалната сума, която трябва да плати концесионерът, е 660 млн. лв. с ДДС. Тази сума бе записана и в бюджета за 2016 г. и с нея се предвиждаше

да се погасят

дълговете на

БДЖ към банки

кредиторки

Във вторник от министерство на транспорта припомниха думите на Ивайло Московски, че интерес към аеропорта проявяват операторите на летищата в Мюнхен и във Франкфурт, катарска компания и други.

Според хора от бранша компаниите, които са заявили най-голям интерес, са германската “Фрапорт” и турската ТАВ.

“Фрапорт” все

още обмисля

дали да играе

самостоятелно

за концесията, или ще търси партньор.

През септември срокът за подаване на оферти за летище София бе удължен с един месец. Първоначално бе до 20 октомври, но заради молба на трима кандидати датата за подаване на офертите бе преместена за 18 ноември. Още веднъж, но за последно срокът най-вероятно ще се удължи до началото на декември и по Коледа може да има концесионер на летището в София. (24часа)

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Софиянец стигна до крайност като постави камери за видеонаблюдение на балкона си в желанието си да опази ценната зимнина от посегателствата на недоброжелатели. Снимка:

В пласьор на комунистически календари за идващата 2020 г. се е превърнал подземният бос Димитър Вучев-Демби, показа проверка на "България Днес". Календарът, който Демби предлага, е дело на Българската комунистическа партия, която заедно с още няколко подобни организации се бори за честта да бъде единствен представител на автентичната лява идея у

Скоро няма да има нужда от тях на терена, всичко ще се решава пред екрана Системата за видеоасистент арбитри (ВАР) е вредна за футбола! Такова мнение изрази един от най-успешните български съдии Атанас Узунов. В последните дни се води дискусия на най-високо държавно ниво дали системата трябва да бъде въведена в българския футбол.