Веригата и министърът на земеделието Десислава Танева представиха програма за подкрепа на родното производство
Първа верига за търговия на едро у нас предлага програма в подкрепа на българските производители на зеленчуци, съобщи министърът на земеделието и храните в оставка Десислава Танева. Тя и главният изпълнителен директор на “Метро България” Атила Йенисен обясниха как ще бъде улеснен достъпът на BG фермерите до търговската мрежа. Танева уточни, че програмата е отворена за всички търговци, но “Метро” са първите, които са стигнали до финала.
“Получихме от министерството база данни с производители и асоциации, продължаваме подготовката на този проект до май 2017 г.”, заяви шефът на “Метро” Атила Йенисен. През пролетта на следващата година ще стартира изкупуването на зеленчуци в 9-те регионални търговски центъра на веригата у нас.
“В момента делът на българските продукти в “Метро” е 40-50%, но това не ни задоволява”, каза Йенисен на въпрос на “24 часа”. Годишният оборот с плодове и зеленчуци пък бил около 20 млн. лв. С програмата ще бъдат избегнати прекупвачите, акцент ще има и върху автентичните български продукти. Ще се налагат български семена.
С подобен проект в Испания “Метро” достигнала до нива от 300 млн. евро за експорт на местни продукти в други страни. Именно и това е една от целите - след време български стоки да се продават в съседни държави.
Министър Танева съобщи, че се повишава интересът към български семена. Преди 2 г. делът на вносните бил 80%, но през последната година станали 50 на 50. Заявките за следващата пък показвали, че за първи път българските семена ще изпреварят чуждите. Най-голям интерес имало към домати розово сърце и куртовска капия.