Следи от предтеча на левкемията са открити в генома на прилепи

https://www.24chasa.bg/novini/article/6101602 www.24chasa.bg
Снимка: Архив

Учени откриха генетични следи от ранни предтечи на левкемията в генома на прилепи, съобщи ЮПИ, цитирана от БТА.

Откритието запълва голяма празнина в родословието на ретровирусите.

Новият геномен анализ показва, че делтаретровирусите - семейство вируси, които са отговорни за рядка форма на левкемия, за пръв път са еволюирали преди 20-45 милиона години. Получените резултати потвърждават древния животински произход на въпросното семейство вируси.

"Откриването на тази секвенция на вируса запълва значима празнина във фосилните данни на ретровирусите - заяви вирусологът Робърт Гилфорд от университета в Глазгоу. - То хвърля светлина върху взаимодействието между делтаретровирусите и техните гостоприемници."

ДНК от древни делтаретровируси е открита в секвенция на вирус в генома на дългокрили прилепи, живели преди 20-45 милиона години. Проследяването на еволюционния произход на древните вируси ще помогне на учените да изследват развитието на имунната система у бозайниците.

"Анализът на историята на тези вируси ще даде възможност на учените да опознаят сегашното и бъдещото им влияние върху хората и животните", отбеляза Гилфорд.

Резултатите от изследването са публикувани в Proceedings of the National Academy of Sciences.

Дербито между "Левски" и ЦСКА-София още не е започнало, а "сините" вече се поздравиха с изразителен успех. Те са безспорните победители сред секси половинките. За това спомогнаха и трансферите през зимата. "Левски" се подсили с Николай Михайлов и Валери Божинов. Това означава, че на трибуните на Националния стадион утре една до друга ще седнат

Присъда от 4 години затвор получи разложката кримка Атанас Мечев-Гаргата! В сряда новата шефка на спецсъда Мариета Райкова призна за виновен кримигероя като тартор на наркобанда и му определи първоначален общ режим, научи "България Днес". Освен Гаргата Темида наказа и двамата му авери Ивайло Говедарев и Славчо Джупанов.

Световният шампион в Мото GP Марк Маркес най-накрая бе издебнат с гадже. Пилотът на "Хонда" гушка красива моделка. Връзката на мотоциклетния ас и Лчсия Ривера бе разкрита от испанското списание "Хола". Папараци на изданието издабнали двамата да си разменят целувки на улицата в дните около Свети Валентин.