300 000 пътници засегнати от компютърния срив за ден
Рекордните 150 млн. паунда (192 млн. долара) обезщетения ще трябва да плати “Бритиш еъруейз” заради отменените полети и закъсненията, предизвикани заради срив в компютърната система в събота, съобщи в. “Дейли мейл”.
Заради повредата стотици полети останаха на земята, а основните лондонски летища “Хийтроу” и “Гетуик” не приемаха и кацащи, тъй като на стоянките нямаше места. Така хаосът засегна и много други летища по света, тъй като Лондон е основен транзитен пункт. Само в събота са били засегнати около 300 000 пътници, а експерти предупреждават, че проблемите може да продължат цяла седмица.
В неделя “Бритиш еъруейз” съобщи, че се работи усилено по възстановяване на системите и че полетите от двете летища ще се осъществяват по почти нормален график. Компанията обаче посочи, че очаква в рамките на неделния ден още няколко срива, които ще попречат на нормалното обслужване.
Според “Дейли мейл” сутринта отново са били отменени десетки полети от “Хийтроу”, а пътници са извили гигантски опашки пред терминалите в опит да си сменят билетите. На “Гетуик” пък е имало поне по час закъснение от разписанията на полетите.
Проблем с електрозахранването е причината за глобалния срив в компютърните системи на “Бритиш еъруейз”, съобщи шефът на авиокомпанията Алекс Круз, цитиран от Ройтерс. Той обяви, че няма данни за извършване на кибератака, каквито предположения се появиха в медиите.
Пътниците бяха помолени първо да проверят по интернет дали полетът им е потвърден и чак тогава да тръгват към летищата.