Чантите "Клошар" с вградени грамофонни плочи и не само…

https://www.24chasa.bg/novini/article/6409113 www.24chasa.bg
Един от най-ефектните модели на "Клошар" е с крила

Българските аксесоари са намирали място в сайта на италианския "Вог"

Едва ли са много хората, които присъстват в социалните мрежи, следят модните тенденции или работата на българските дизайнери и не са попадали на екстравагантните чанти "Клошар". В изработката им задължително присъства грамофонна плоча, а в един от последните модели ще вградят дори книга.
Зад българския бранд стоят Деян Миленков и сестра му Наталия. Първите стъпки прави Деян преди около три години. Работейки като барман, една вечер в заведението среща момиче, което носи чанта с плоча. Оказва се, че само я е изработило, а Деян е сигурен, че сестра му ще я хареса, затова я моли да изработи една и за нея. След известно време получава аксесоара и го подарява на Наталия. Но тя не го носи дълго – подхлъзва се на едно стъпало и чантата се удря в земята. Така плочите биват счупени.
„Реши да си направи собствена. След това нейни приятелки поискаха същите“, разказва Деян.
Той все по-често започва да мисли за чантите и как може повече хора да изразят индивидуалността си чрез тях. През това време сестра му е в Америка, заминава след като е изработила няколко от аксесоарите. Деян прави Фейсбук страница и така брандът „ Клошар“ бележи своя старт в социалните мрежи. До момента страницата им е събрала над 7000 фена, а скоро ще пуснат и новият си онлайн магазин.
??В началото всичко бе на шега, просто опитахме какво ще стане, спомня си той.??
И признава, че първоначалният метод на изработка, не е бил напълно съвършен. Един от приятелите им – диджей Скил, който е сред най-големите колекционери на плочи в България, ги увлича по грамофонните плочи и те решават да сменят метода, за да не развалят целостта на винила.
„Направихме чантите така, че плочите да са предпазени и да могат да се сменят", обяснява Деян.
Така стигат до момента, в който всеки техен клиент може да сменя лесно своята плоча, а дори и да я слуша. Наталия се занимава с цялостната изработка, а Деян е по довършителната част – капси, дръжки, както и цялостното развитие на бранда.
"Името ни описва като начин на живот и е запомнящо се. Все пак имаме дом. Там е като къща-музей – пълно е с плочи и графити“, казват Деян и Наталия. Освен, че името е запомнящо се, то изразява техните виждания за живота и изкуството, но по-важното – носи усещането за свобода
Много от чантите се правят без скица, Наталия си ги представя и просто ги шие. При повечето случаи не знае какво ще се случи накрая, разказва брат й.
Двамата решават да си купят грамофон и преди плочите да се превърнат в чанти, задължително ги преслушват. „Не може да имаме толкова много плочи и да не можем да ги слушаме“ Най-любима на Деян е тази на Джеймс Браун – „Аз съм истински“. Така се влюбват още повече в бизнес идеята си.
Според Деян любов към музиката има у всеки човек, просто е проявена в различен стил. Въпреки че нито единият от родителите им не е ангажиран в тази сфера, влечението у тях се заражда още когато са малки и са слушали плочите на грамофона на баба си.
Сега с плочи се сдобиват от най-различни места – сайтове, приятели, пазари, битаци. "Идеята като завърших финанси беше да вляза в офис, но изгубих интерес. Някои части от специалността, като маркетинга например, в момента са ми от голяма полза. Искам всичко да зависи от нас и да сме впрегнали всичките си усилия в идеята", казва Деян.
Интересното е, че сестра му идва в София с желанието да пробие с музика и започва да учи джаз и поп пеене. А в момента освен чанти, прави собствени проекти с различни изпълнители.
"До там обаче се стига много трудно, особено, ако нямаш пари. Преди да започнем да се занимаваме с чанти, нищо не се получаваше, но след това се запознахме с много хора от музикалните среди", разказва брат ѝ.
Идват от малък град – Силистра, и в стремежа си да успеят в своето начинание, често са влагали всичките си налични средства в материали за чантите. В един момент и двамата напускат работните си места и се отдават изцяло на своя бранд.
Започват да търсят подкрепа и партньори. По пътя към успеха научават за Микрофинансиращата институция "ДЖОБС", част от групата на Българската банка за развитие.
"Едната от служителките в банката, която се занимаваше с нас, вече беше чувала за чантите "Клошар". Освен това очаквахме доста по-тромави процедури, оказа се че сме сбъркали. Естествено, имаше попълване на документи, но по-важното беше отношението, което проявяват към нас. От банката бяха ангажирани с нас 24/7.", обяснява Деян. И казва, че не е попадал на такива условия и лихви, които толкова да ги устройват.
С течение на времето кръгът от фенове се разраства и в момента дори има нещо като последователи на течението "Клошар". Те са от най- различни среди – от музиканти и хипстъри, до адвокати и банкери. Но всички те изпитват любов към изкуството и музиката.
Най-далечните точки, до които са стигали техни чанти, са Южна Корея, Америка, има ги и в цяла Европа.
В момента разработват модел, който ще бъде използван в кампания срещу замърсяването на въздуха. Чантата ще е прозрачна, а към нея ще е свързан противогаз. Във вътрешността си ще има засято цвете И това не може със сигурност да се нарече най-екстравагантната чанта, която дизайнерите са правили.
Всички се изработват в единични бройки и по поръчка на клиента. Паяжини, крила и крокодилска кожа са примесени с космически мотиви и холограмни елементи. Неоновите цветове и рисувани материи също са заложени в моделите, както и неизменната част на бранда - грамофонната плоча.
В края на септември, тяхната приятелка, писателка и актриса Ирена Иванова/ Рене Карабаш открива творческа академия „ Заешка дупка“. В нея екипът на „Клошар“ има за задача да изработи модел раница, като вместо обичайната винилова плоча, ще има вградена книга, която също ще може да се сменя. Тя ще е за победителя в едно от състезанията, което ще е под формата на поетична битка.
Чантите „Клошар“ са толкова завладяващи, че намират място в гардероба на почти всеки. Предимството да се правят по поръчка дава свобода на клиентите да правят комбинации от цветове, подходящи за техния личен стил и визия.
"Определено българите започваме да се развиваме. Има повече такива, които искат да се открояват"
Някои от клиентите притежават по седем чанти и носят единствено марката "Клошар". Феновете им са на различни възрасти – от 16 до 50 годишни, но общото между всички тях е музиката, която никога не остарява, а само се променя.
Двамата предприемачи държат лично да предават чантите поне на клиентите в София. "Реакцията на новия притежател е безценна, защото той е виждал чантата само на снимка, а на живо срещата е още по-вълнуваща“, споделят те.
Надяват се след време да се сдобият с машини, които да им помогнат да изработват изделията от още по-разнообразни материали. Няма обаче да се откажат от предимствата на ръчната изработка, защото така са убедени, че чантата ще е уникална и много качествена.
Със сигурност успехите им ще стават още по-големи. Особено предвид това, че италианският "Вог" постави своя печат върху снимка, на която присъства модел на българския бранд.
"Наистина много се развълнувахме, когато я видяхме. Тя се появи малко след организираното от нас парти по случай 3 години "Клошар бегс" – като закъснял подарък от фотографа Павел Цветков", разказват развълнувани те.
"Успехът идва постепенно.. Всеки ден се случва по нещо малко, а тези неща водят до нещо по-голямо. Толкова много вярваме, че ще се случат нещата. В нито един момент не допускаме, че можем да се провалим, защото вярваме в себе си и в мечтите си", казват младите дизайнери.

Наталия и Деян Миленкови казват, че нито желанието за финанси, нито това да са популярни стоят зад проекта им "Клошар бегс". Те държат на индивидуалността и искат повече хора да имат смелостта да изразят себе си

Виниловата плоча е задължителна част аксесоарите.

Сред почитателите на марката има представители от различни сфери - от арт средите до юристи и бизнесмени.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

"Чудо ме спаси в катастрофата! Не съм вярваща, но след този случай може и да стана. Определено съм късметлийка." Това заяви 28-годишната Радка, която е бременна в шестия месец. Жената катастрофира в понеделник вечерта на Подбалканския път, след като изневиделица безстопанствени коне се блъснаха в колата й.

Бившият капитан на националния отбор Стилиян Петров се изповяда пред клубната телевизия на "Астън Вила" за най-мрачните моменти в живота си. Стенли се разболя от левкемия, но пребори болестта. "Подкрепата на "Астън Вила" беше невероятна - казва Стилиян. - Оценявам този дълъг път, който извървях. Имах своите тежки мигове.

Ашли Коул се оказа в твърде неприятна ситуация на светско събитие. Бившият английски национал бе гост на представянето на нова модна марка. Той бе придружен от приятелката си Шарън Кану. За негова неприятна изненада на масата им бе настанена плейбойката Мелиса Хоу. Именно тя е една от причините за развода на Коул с певицата Черил Туиди.