Двуцифрен ръст в рекламите за фармация, храни и козметика до края на годината

https://www.24chasa.bg/novini/article/6466746 www.24chasa.bg
Десислава Стоянова, директор "Медии" в "Публисис Груп България"

Прогнозата на “Публисис Груп България” за новия есенен сезон

Как ще изглежда новият сезон на рекламите, който започва тази есен?

“24 часа” стартира поредица, в която покани едни от най-големите имена в рекламната индустрия да представят своите прогнози.

Всички те отговарят на следните въпроси:

1. Какви ще са новите реклами, които ще се появят през този сезон? Телевизионният есенен сезон започна, в него са предвидени нови риалити програми, чиято основна цел е да привличат повече зрители и съответно повече реклами.

2. Икономисти твърдят, че кризата е едва ли не отминала и има икономическо оживление в страната. Рекламите винаги са били лакмус за това - ако са повече, става очевидно, че бизнесът се стабилизира.

Според вас какви други индустрии се очаква да се рекламират този сезон - т.е. да не са само мобилни оператори и препарати срещу гъбички по ноктите?

3. Носталгията ще продължи ли да е водещ мотив в голяма част от рекламите? Защо е толкова експлоатирана?

4. Ще се увеличат ли българските реклами - и на български производители, а и рекламите, произвеждани у нас за чужди компании?

5. Какво модерно от световната реклама ще може да се види и у нас?

6. Какво ново се очаква в рекламата в интернет?

Ето прогнозите на Десислава Стоянова, директор “Медии”, и на Милин Джалалиев, директор “Комуникации”, в “Публисис Груп България”.

1. Посоката е рекламите да бъдат все по-близки до хората, базирани на човешки истини и показващи реалната полза на продукта/услугата.

2. По принцип ръстът в икономиката се отразява пряко на рекламните инвестиции. България не прави изключение от тази зависимост.

У нас до края на годината очакваме сериозен двуцифрен ръст в тв инвестиции от страна на следните индустрии: фармация, храни и козметика. Останалите FMCG категории (от англ. - бързооборотни потребителски стоки - б.а.) също бележат ръст, но доста по-скромен, като той се “стопява” допълнително от наложената инфлация на пазара през 2017 г.

3. Носталгията не е експлоатирана, похватите, с които се представя, обаче са. Сама по себе си тя е логична реакция на хората, които в сложния и постоянно променящ се свят търсят нещо стабилно, познато и разбираемо. Затова се обръщат и към миналото. Част от брандовете разглеждат носталгията като тренд и копират вече видени похвати. Други обаче разбират своята роля и създават автентични продукти и комуникация, които дават на хората това, от което имат нужда - стабилност.

4. Българските брандове излизат от пубертета (повечето са на около 20 г.) и започват да се държат по-зряло. Това се отнася и за представянето им и затова очакванията са да се увеличи тяхното присъствие. Относно рекламите, произвеждани в България за чужди компании - за това е необходимо целенасочено действие, а до момента има само епизодични усилия и пробиви.

5. Посоката е real (реалност, автентичност - б.а.) във всяка фаза на кампанията - участници, заснемане, реализиране и проследяване на резултати.

6. Интернет пазарът в България ще продължи своето интензивно развитие и в рамките на 2018-а. Инвестициите ще нарастват при някои клиенти с по-големи темпове, при други - с по-малки, в зависимост до каква степен дигиталните медии и решения са засегнали бизнеса им и процесите на неговото случване. Автоматизираното купуване е доста експлоатирана тема, но неговият пик предстои тепърва. За да има работещ механизъм, трябва всички страни в медия купуването да са готови за случването му. До момента това не беше така и реално през 2017-а беше реализирано по-мащабното разгръщане на този тип купуване. Ако текущо има няколко агенции, които работят с програматик платформи, то медиите не бяха готови. Тази година това започна да се променя. Говорим за създаване на конкурентна среда и право на избор, а именно тези компоненти могат да движат пазара напред.

Целият фокус върху сегментирането и прецизното таргетиране е логичен, но също толкова логично последва и “отговорът” на институциите. Вече всички знаем, че през месец май 2018 г. влиза в сила регулация за използването на данни при интернет купуването. Тепърва ще се запознаваме с това до каква степен тази регулация ще засегне работата на дигиталните специалисти в България, а и по цял свят. Също така очакваме и действията, които ще предприемат глобалните платформи като Google, Facebook и т.н.

Мненията и на други известни рекламисти ще бъдат публикувани в следващи издания на рубриката ни “Реклама и маркетинг”.

 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Чаровната синоптичка Нора Шопова отмаря след изнурителен работен ден с половинката си пред широкия екран, видя "България Днес". В изискани тоалети Нора и приятелят й изгледаха един филм в киното на столичен мол, след което се отдадоха на интимна вечеря и сладки приказки в ресторант в търговския център.

С мощно лъскаво БМВ и любов към вестниците събра очите на шофьори на столична бензиностанция Минко Герджиков. Новият силен човек във футболният "Левски" явно се интересува какво пишат медиите за него след повторното му завръщане на "Герена" и дали някой ще припомни "Златния скункс", който му бе връчен заради проблема с презонирането на София и

Войната между нападателя на "Бетис" Хесе Родригес и бившата му половинка Аура Руис няма спирка. Двамата не спират да се плюят в медиите и да си правят мръсни номера след раздялата. Сега Хесе предприе нова стъпка във "военнните действия". Той даде майката на сина си на прокуратурата на Лас Палмас. Нападателят се жалва,