Първа копка на 5 км. разширение на пътя Бургас-Слънчев бряг в отсечката с най-много катастрофи в страната от Поморие до Ахелой положи символичното начало на магистрала "Черно море". Министърът на регионалното развитие Николай Нанков лисна менчето с вода пред багера в присъстивето на бургаските депутати от ГЕРб, кметовете на Бургас, Поморие и Несебър.
Четирилентовият път ще се свърже с обходите на Ахелой и на Поморие. Трита лота са част от бургаското трасе на АМ "Черно море" до Варна.
Това е исторически момент, отбеляза министър Нанков. Срокът за изпълнение на обекта е 6 месеца, а изпълнител е "Пътстрой Бургас" ЕООД.
"Имаме уверението на изпълнителя и задача от премиера за следващото лято да сме готови", заяви министър Нанков..
Разширението на двулентовия път Поморие-Ахелой в продължение на 5 км. ще облекчи чуствително трафика през лятото. Според статистиката на КАТ това е една от отсечките с най-много катастрофи в България.
"Със сигурност ще намалеят смъртните случаи, защото Спешния център в Бургас основно през лятото обслужваше тежките случаи в този участък", заяви бургаският кмет Димитър Николов.
Според шефа на АПИ Дончо Атанасов разширението ще съкрати максимално ткрансфера на туристите от летище Бургас до Слънчев бряг, който със задръстванията през юли и август траеше 2 ч., колкото е полетът от Германия.
Допълнителните две платна ще струват 20 млн. лв. с ДДС при проектна скорост от 90 км. ч. и до 20 тона габарити. Строителните работи включват и преградни съоръжения за защита на земноводните, тъй като трасето минава през поморийските езера и солници.
Областният управител на Бургас Вълчо Чолаков пожела приключване на обекта в срок и стискал палци да не изскочат археологически находки, които да забавят изграждането му.
Според шефа на АПИ очакванията били за следващия сезон щял да бъде готов и обходът на Ахелой, който се обжалва в момента.
От агенцията обещали да започнат изграждането и на северния обход на Бургас след като съдът се произнесе по обжалването на ПУП-а му. Той трябва да изведе трафика от АМ "Тракия" извън жилищната част на града и да го свържи с другите три лота до Слънчев бряг.
"Защото без него отсечката Бургас-Несебър ще е със същия проблем, ако не се осигури транзитното преминаване на Бургас", заяви Димитър Николов.
16 млн. ще струва северната дъга като общината и АПИ обещали да си поделят финасовата тежест за обекта - Бургас ще поеме отчуждаването на локалите, а агенцията по трасето на четирилентовия път.