Клиентите предпочитат гъвкави решения за финансиране, качествено обслужване и персонално отношение.
Темата „нов дом“ придоби допълнителна актуалност, особено на фона на трайната тенденция за увеличение на строителството в големите градове през последните месеци. По данни на Националния статистически институт за второто тримесечие на 2017 г., в сравнение с второто тримесечие на 2016 г., издадените разрешителни за строеж на нови жилищни сгради са се увеличили с 35.4%, жилищата в тях - с 31%, а разгънатата им застроена площ е с 29.2% повече. За първите 9 месеца на годината, спрямо същия период на 2016, Пощенска банка постига 58% ръст в жилищното кредитиране. Това е най-значимият ръст отчитан от банката в периода след световната икономическа криза. Освен нарастването на интереса към кредитиране банката отчита повишаване и в средния размер на ипотечния кредит с 14%, който към септември 2017 г. достига 51 000 евро. Хората се интересуват най-вече от гъвкави възможности за финансиране, които да подхождат най-добре на техните потребности. В сравнение с други варианти на финансиране, като кредитни карти или овърдрафт, кредитът с ипотека е предпочитаната опция, заради възможността за получаване на изгодна лихва, по-голям размер на средства и по-дългия срок за изплащане.
Жилищният кредит е целеви кредит, който осигурява средства за покупка на жилище, ремонтни дейности или за рефинансиране на други кредити. Пощенска банка е една от банките с традиции в жилищното кредитиране и повече от 20 години помага на хората да закупят свой дом. Тя е една от малкото банки в България, която инвестира в развитие и изграждане на специализирани центрове за жилищно кредитиране. Само от началото на 2017-а Пощенска банка е открила нови 10 центъра в цялата страна, като по този начин мрежата на банката е нараснала до 24. Четири от новооткритите локации са в София (ж.к. Люлин 3 - базар „Искра 2000“, ул. „Николай Станчев“ 5, бул. „Александър Малинов“ 33 и бул. „Мария Луиза“ 125), а останалите - в
Благоевград (ул. „Свети Иван Рилски“ 17), в Русе (ул. „Николаевска“ 52), във Велико Търново (пл. „Майка България“ 5), във Варна (бул. „Владислав Варненчик“ 20-22), в Пловдив (бул. „Цар Борис III“ 20A), в Бургас (ул. „Васил Априлов“ 2).
Във всеки един от 24-те специализирани центъра на Пощенска банка за жилищно кредитиране клиентите могат да получат коректна и изчерпателна информация за всеки етап от процеса по получаване на жилищен кредит от банката - от кандидатстването, попълването и набавянето на необходими документи, до усвояването на кредита. Експертите в жилищното кредитиране са на разположение да изготвят оферта, включваща най-подходящото за индивидуалния клиент решение, както и да го консултират как може да получи оптималните предимства към своя жилищен кредит от банката.
За да отговори на специфичните нужди на клиентите си, Пощенска банка предлага различни видове жилищни и ипотечни кредити. За клиенти с постоянни доходи от чужбина например, които желаят да закупят жилище за себе си или за семейството си в България, е създаден специален жилищен кредит „У дома“. Само през последната година в Пощенска банка отчитат около 55% ръст на този вид запитвания. Ако се възползват от иновативния „Спестовен жилищен кредит“, клиентите на Пощенска банка могат да получат отстъпка по своя кредит. При него лихвата се намалява автоматично, ако кредитополучателят поддържа средства по сметките си в банката. Пощенска банка предлага и цялостната програма за обединение на задължения, наречена „Повече днес“. Повече информация за възможностите за жилищно кредитиране, които предлага банката, може да бъде намерена във всички центрове за жилищно кредитиране в страната, в офисите на Пощенска банка, както и чрез безплатна видео консултация през Skype, която може да бъде заявена на www.postbank.bg.