Куриерът на “Спиди” нито звъни два пъти, нито идва навреме

https://www.24chasa.bg/novini/article/6529243 www.24chasa.bg
Основните инвестиции на “Спиди” през тази година са в транспортни средства. СНИМКА: Снимка: “24 Часа”

Вместо за 72 часа пратки

до Германия пътуват три седмици,

а в София клиенти са принудени

с дни да осигуряват човек в дома

си за удобство на компанията,

която решава кога да достави

стоки от онлайн пазаруване

Бързина и надеждност - това си представя всеки, щом чуе за куриерски услуги. Това е и причината те да са почти два пъти по-скъпи от обикновените писма, защото пратката се доставя лично на получателя.

Вече нищо не е като в онзи стар филм “Пощальонът звъни два пъти”. От месеци клиенти на “Спиди” се питат какво се случва с компанията, в която през 2014 г. акционер станаха френските държавни пощи.

Доставки се бавят с дни след обещания срок. Така например пакет от България до Германия пътува 20 дни, а между два адреса в София - цели три дни! При онлайн пазаруване доставките на стоките закъсняват понякога с 3-5 дни. А ако става дума за животоспасяващи лекарства?

Неофициално служители на фирмата обясняват, че новите акционери са предприели реформа за съкращения и намаляват броя на куриерите, а те са основните фигури в “Спиди”. Тези, които остават, са затрупани с поръчки, не успяват да спазят сроковете, не издържат на напрежението и скандалите с клиенти и често напускат.

На редакционния телефон само през октомври се обадиха петима недоволни клиенти на “Спиди” и разказаха своите истории.

Столичанката Гергана Н. изпратила на 3 октомври на дъщеря си в Германия 2 кашона. Обажда се на “Спиди”, но от компанията обяснили, че не могат да изпратят куриер на адреса да вземе пратката. Гергана Н. занася в офиса на “Спиди” кашоните, плаща за доставка и според обещанията дъщеря й трябвало да получи пратката

в рамките на 3

работни дни, но

това се случва

за близо три

седмици

Тъй като компанията има система за проследяване, момичето откривало кашоните в един склад, след това в друг. И понеже “Спиди” работели с германски партньор, двете фирми си прехвърляли вината.

Друг случай - сестрата на Ели Г. от София си идва от чужбина при юли тази година. Поръчали бебешко столче, което да бъде доставено от “Спиди”. От един адрес до друг в София то пътувало три дни, защото станала грешка и било пратено в Благоевград.

Друга читателка ни сигнализира с 3 други случая.

През пролетта синът ѝ купува от онлайн магазина на “Технополис” телевизор. Доставката е извършена от “Спиди”, изпълняват срока, но телевизорът пристига със счупен екран. След рекламацията “Технополис” изпраща нов телевизор със собствен транспорт.

В началото на октомври читателката поръчва обувки от онлайн магазин. Получава съобщение от “Спиди” на 5 октомври, че ще доставят пратката на следващия ден до 17 ч. Не се появява никой.

Вечерта от компанията я уверяват, че на следващия ден - събота, 7 октомври, до 14 ч ще доставят пакета на адреса

Куриер на

“Спиди” не

се явява

и в събота. След поредно обаждане казват, че куриерът не е успял за втори ден да стигне до адреса, и пратката остава за понеделник, 9 октомври.

“На уречения понеделнишки ден още от късната сутрин започвам да звъня и да питам кога. Получавам уверение, че ще бъде доставена до 12 ч. В 12,15 ч получавам потвърждение, че пратката ще е при мен най-късно до 14 ч, този срок пак не е спазен. Уведомена съм, че до 16 ч пакетът ще е при мен. На финала на деня - към 17 ч, ми се заявява, че няма да е доставена днес, отлага се отново за следващия ден. Така с четиридневно закъснение и безброй обаждания и сигнали към служители на “Спиди” пратката все още липсваше.

Наложи се да

втвърдя сериозно

тона си и да се

държа доста

грубо

с всички възможни служители и отдели, с които успях да се свържа.

При ултимативно заявяване, че пратката трябва да е на адреса ми до 30 мин и че ще подам всички възможни жалби към всички възможни отдели и/или институции, тя ми беше доставена към 18-18,30 ч в съответния понеделник”, разказва читателката.

Нейният син поръчал и оборудване от онлайн магазин за геймъри. На 23 октомври получава съобщение от “Спиди”, че на следващия ден до 17 ч пратката ще бъде доставена. Пак десетки обаждания по телефона. На следващия ден я няма. Доставена е на 27 октомври към 10,30 ч.

“Най-лошото е, че тези пратки може да са с лекарства и жизненоважни консумативи за хората и с тези забавяния може да има доста сериозни последствия за чакащия клиент! Това постоянно осигуряване на човек да седи по цял ден и да чака на адрес, е губене на време и средства.

Безобразие е това да се повтаря всеки път и едва ли не със заплахи, неприятен тон и поставяне на ултиматуми да се стига до изпълнение на поръчка!”, пише читателката.

Според Данаил Данаилов - член на борда на директорите на “Спиди”, често клиентите твърдят, че компанията е направила грешка, но тя можело да е при тях.

Възможно е при 100 хил. пратки на ден да се получат грешки, каза той. Според него “Спиди” обработва над 2 млн. пратки на месец (или 100 хил. на ден).

Успешно

доставените

били 99,73%

Данаилов посочи, че гиганти като Amazon и E-bay например имат изисквания за качество на доставката от 97 до 98%.

Нямало проблем и с персонала в компанията, имало достатъчно служители.

В “Спиди” работели непрекъснато за подобряване на международните им услуги. Но пратките се доставяли със сухопътен транспорт, което налагало пренасочване през различни точки. Но клиентите получавали евтина услуга с премиум европейско качество, твърди Данаилов.

Той допълни, че компанията се извинява на клиентите от конкретно посочените случаи за причиненото неудобство. В “Спиди” имало най-добрите практики на френската група “Гео Пост” за клиентски рекламации със съответните политики за компенсиране и обезщетяване.

От компанията допълват, че клиентите им могат да се възползват от безплатно пренасочване на пратки в реално време към удобни за тях офиси или адреси, на които има хора, които могат да ги получат.  

Французи влязоха в компанията преди 3 г.

“Спиди” е основана през 1998 г. от Валери Мектупчиян и е една от първите, влязла в бизнеса с куриерски услуги у нас.

Според информация от компанията сега тя има пазарен дял от 32%, в нея работят 1100 човека, има над 700 транспортни средства. Обслужва над 700 000 клиенти и 12 млн. пратки годишно. Външният пазар осигурява около 8% от приходите на компанията.

През ноември 2012 г. “Спиди” стана публична компания и пусна акции на фондовата борса.

Френските държавни пощи влязоха преди три години като акционер в “Спиди” .

През 2014 г. те купиха 25% чрез дъщерното си дружество “Гео Пост”. Мажоритарен собственик на куриерската компания е Валери Мектупчиян. Той има бизнес и с продажба на нови автомобили и масла чрез компанията си “Омникар”, държи винарска изби и туристическа агенция.

В началото на декември миналата година “Спиди” купи базата СОМАТ в кв. “Горубляне” в София. Сделката е на стойност 46 млн. лв., като значителна част е финансирана от Уникредит Булбанк с дългосрочен заем.

Според информация от “Спиди” в края на септември 2017 г. печалбата нараснала с 44,4% на годишна база до 5,59 млн. лв. Приходите са се увеличили с 13 на сто, което е забавяне спрямо предходната година, когато увеличението бе с 15% на годишна база.

От “Спиди” отчитат през тази година значително намаление на инвестициите, които до края на септември са 10,5 млн. лв. Над половината от тях са насочени към операциите в България, главно за транспортни средства. В Румъния били вложени над 3 млн. лв. в оборудване на логистичните центрове и за компютърна техника.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Не съм доволен нито от резултата, нито от играта, казва треньорът на "сините" Петър Хубчев "Левски" ще зимува на втората позиция във временното класиране, след като завърши 0:0 с прекия си преследвач "Локомотив" насред Пловдив. "Сините" играха половин час с човек повече, но така и не успяха да стигнат до трите точки.

Гаджето на вратаря на "Бешикташ" Лорис Кариус - София Томала, определено си пада по нестандартните начинания. Няма как иначе да се обясни новата инвестиция на моделката. Тя реши да вложи пари в компания, която доставя строителни материали. И набързо спести един разход на фирмата - за рекламно лице. София сама застана пред фотообективите за

Оскверниха образа на Христо Ботев в Пловдив! Това е поредната вандалска проява върху лика на революционера за последните няколко месеца. Патриотичната рисунка, намираща се на булевард "Христо Ботев", е надраскана с червена боя. След всяка вандалщина графитът е обновяван и почистван, но само след дни боята отново се появява на лицето на