“Капитал дейли” - всекидневникът на медийната група “Икономедия”, спира да се печата от януари 2018 г. и остава само в електронен вариант, научи “24 часа”.
Това е поредният всекидневник след “Класа” (спрял през 2010 г.), “Новинар” (2016 г.), “Преса” и списание “Тема” (последните две издания спряха заедно преди 2 години), който няма да има печатно издание.
Основните причини най-вероятно са три - скромен тираж, който не оправдава издаването на вестник на хартия, липса на достатъчно финансови средства и все по-голямото влияние на интернет върху читателите,
На практика чисто информационно издание, което предлага само новини без добавената стойност на анализи, коментари и интервюта, е безсмислено да излиза на хартия, тъй като е твърде закъсняло за читателите. Те научават новините от интернет в мига на случването им и няма защо да чакат до следващия ден, за да ги прочетат.
Галя Прокопиева, изпълнителен директор на издателската група “Икономедия” заяви, че информацията не е вярна и че ще обявят офертата си към читателите на 15 ноември. Тя отговори на въпроса на “24 часа” спира ли “Капитал дейли” догодина.
Информацията е вярна за хартиеното издание на всекидневника, потвърждават обаче вносители на хартия и рекламодатели.
На 15 ноември издателите вероятно ще обявят възможността читателите да намират изданието онлайн.
Впрочем абонаментната кампания, която върви в момента, предлага за догодина седмичника “Капитал” заедно с електронно издание на “Капитал дейли”, което ще бъде вид приложение.
“Капитал дейли” има неколкостотин абоната, от които повечето са безплатни. Всекидневникът може да бъде видян като комплимент в столични хотели, десетки бройки се предлагат в Софийския университет вероятно, за да бъдат стимулирани младите да четат.
Седмичникът ще продължи да излиза на хартия в новия формат, въведен от няколко месеца. Той вече прилича на списание, въпреки че се печата на вестникарска хартия. Разделът за бизнес новини и анализи е в средата на изданието и е върху розова хартия. Така силно напомня на бизнес всекидневника “Капитал дейли”. Медийни наблюдатели дори заподозряха, че по този начин издателите показват на читателите си, че всекидневникът се слива със седмичника.
Бизнес всекидневникът “Капитал дейли” започва да излиза на 31 октомври 2011 г. като част от групата “Икономедия”.
Дотогава всекидневникът на компанията е “Дневник”, който започва да се печата през февруари 2001 г., а последният му брой е на 28 октомври 2011 г. От тази дата нататък “Дневник” остава единствено в електронен вариант със сайта си dnevnik.bg.
Преди закриването на вестника в него се влива друг икономически всекидневник - в. “Пари”, купен от Иво Прокопиев и издателството му “Икономедия” от шведската медийна група “Бониер бизнес прес”. Намерението при покупката е “Пари” да стане притурка на “Дневник”, но в крайна сметка са спрени и двете издания.
Три дни след края на в. “Дневник” на пазара излиза “Капитал дейли”. На практика издателите променят името на всекидневника си в търсене на по-голям тираж. Марката “Капитал” е достатъчно разпознаваема и вероятно се е очаквало всекидневник с подобно име да се радва на същия интерес.
Въпреки че той тръгва едновременно с едноименен сайт, издателите запазват и сайта на “Дневник”, който доста преди това си създаде лоялна аудитория.
Така от началото на 2018 г. “Икономедия” ще издава седмичника “Капитал”, сайта dnevnik.bg и електронното приложение “Капитал дейли”.