Генна мутация удължава живота на амишите с 10 години

https://www.24chasa.bg/novini/article/6553696 www.24chasa.bg
Генна мутация у амишите в САЩ обяснява по-голямото им дълголетие. Снимка Pixabay

Генна мутация у амишите в САЩ обяснява по-голямото им дълголетие, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес, съобщава БТА. Това открива перспективи за разработване на терапии срещу дегенеративни заболявания, свързани с напредналата възраст.

"Става въпрос за първата генна мутация у човека, за която се оказва, че е с многобройни последствия върху биологичните промени в резултат на стареенето", заяви Дъглас Вон от медицинския институт Файнбърг към Северозападния университет в Чикаго.

Изследването обхванало 177 амиши на възраст между 18 и над 85 години в щата Индиана.

Резултатите показали, че 43-ма мъже и жени, които са носители на мутация на гена Serpine 1 (серпин 1), отговарящ за чувствително намаляване на производството на протеина PAI-1, са в по-добро здраве и средната продължителност на живота им е с 10 години по-голяма в сравнение с тази на други членове на общността, които не са носители на генната вариация.

Метаболитният профил на 43-мата също показвал по-добро здраве. Освен това те рядко били засегнати от сърдечносъдови болести и малка част от тях страдали от диабет.

Международният екип от учени констатирал също, че теломерите на имунните клетки у 43-мата са средно с 10 на сто по-дълги.

"С това изследване потвърдихме резултатите от предишни проучвания, които показват, че дължината на теломерите е свързана с хронологичната възраст и е до голяма степен наследствена", отбелязаха учените.

Резултатите от изследването са публикувани в Science Advances.

Тя винаги е била неудобна, а търсенето й занимание самотно КОЙ Е ТОЙ Журналистът Павел Владимиров ще бъде водещ на най-новия уеб сериал у нас. "Скритата истина" ще търси отговори на редица обществени проблеми основно чрез скечове и шеги, а първият епизод, който е посветен на убития в катастрофа навръх Великден телевизионен водещ Милен Цветков