Димов: Ходенето с коли до ски пистите е по-увреждащо за околната среда, отколкото с лифт (Видео)

https://www.24chasa.bg/novini/article/6605661 www.24chasa.bg
Красен Кралев, Нено Димов и Николина Ангелкова СНИМКИ: Десислава Кулелиева

Извозването с коли до ски пистите е много по-увреждащо за околната среда, отколкото това с лифт. Това каза министърът на околната среда и водите Нено Димов на кръгла маса за проектите на решения на Министерския съвет за Национален парк „Пирин“ и за „Ски зона Банско“, предаде „Фокус“.

„Искаме да направим така че на Банско хората да не чакат на опашка. Второто нещо е, че извозването с коли до пистите е много по-увреждащо за околната среда, отколкото това по електрически път. Третото е, че границите на концесионната територия по никакъв начин не се променят от договора през 2001 г. Четвъртото е, че всички сме съгласни, че дигитализирането на границите ще даде по-голяма възможност за контрол от страна на държавата“, коментира Димов и уточни, че е имало една редица от въпроси, които са били поставени.

„Концесията е отложена от МС. За плана за управление тече срок до 22 декември за достъп до обществеността“, каза още министър Нено Димов.

„От коментарите стана ясно, че за последните 10 години е имало повече от 10 обсъждания на казуса, за който говорим в момента. На практика бяха поставени два основни въпроса. Концесията за парк „Пирин“, която беше отложена на последния МС беше основно разгледана. Ясно е, че трябва да постигнем такова управление на Банско, че да няма опашки на лифтовете. Това трябва да бъде съвсем ясно постигнато. Ясно е, че автомобилният транспорт замърсява много повече от въжения транспорт. Ясно е, че никой няма нищо против дигитализацията на границите. Ясно е, че концесията, която е сключвана през 2001 г. по вече недействащ закон, трябва да бъде приведен в съответствие и всички проблеми трябва да бъдат приведени в съответствие с действащото към днешна дата законодателство“, заяви Димов.

Според него е било ясно изтъкнато, че концесиите като цяло са инструмент и покана към инвеститорите и трябва да се даде ясен пример как може да бъде развивана въобще концесията в България. „Това, което се случва с Банско не е такъв добър пример. Трябва да преминем в следващ етап на развитие. Площта не се променя. Ясно е концесионното възнаграждение е свързано с приходите, а не с територията и базата, която се изчислява. Тези основни притеснения не са основателни. Що се отнася до прочита на ЮНЕСКО, беше казано ясно, че още през 2009 г. тази територия е извадена от парка „Пирин“ и я е вкарало в буферна зона, в която е допустимо такъв тип строителство. Като казвам строителство, нека да бъде повече от ясно, че говорим за писти, ски съоръжения, техническа инфраструктура и за нищо основателно. Никакво строителство извън технически съоръжения и ски съоръжения – т.е. спортни, каквото е и по закон“, допълни той. По думите му тези, които не са присъствали на кръглата маса, за него просто нямат допълнителни въпроси или аргументи. „Нещо, което е естествено, след като толкова дълги години се е дискутирало и идва момент, в който въпросите се изчерпват“, каза още Нено Димов.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Куршум от предишен атентат са извадили медици от тялото на несебърския бос Димитър Желязков - Митьо Очите след престрелката между хората му и групата на Божидар Кузманов - Божо Кравата в Слънчака! Това разказаха вчера пред съда доктори, помогнали за спасяването на Очите, научи "България Днес". Лекарите се явиха да свидетелстват по делото срещу

Манчо Ковачев осветли проблем с простатата. Ходя до тоалетна по 50-60 пъти на ден, оплака се изпеченият врачански мошеник За памперс се разплака в съда изпеченият врачански измамник Манчо Ковачев. Гангстерът разигра истински шоу спектакъл пред спецмагистратите, които решаваха дали да го пуснат от ареста заради проблемите му с простатата,

На доста необичайна случка станаха свидетели тази сутрин шофьори в столичния КАТ. Автомобил от опашката за смяна на талони изтърбуши вратата на един от каналите за технически преглед и почти падна в него. Не е ясно дали причина за инцидента е нетърпението на водачът да смени скъпоценните табели или техническа неизправност във возилото е довела за