Откриха микроорганизми в Антарктида, за които се смяташе, че не могат да живеят на Земята

https://www.24chasa.bg/novini/article/6611356 www.24chasa.bg
Откритието на учените потвърждава възможността организми да живеят дори в най-екстремни условия, включително възможността за наличие на извънземен живот. СНИМКА: Pixabay

Австралийски и новозеландски учени откриха два нови вида бактерии, за каквито по-рано се предполагаше, че е невъзможно да живеят на Земята, съобщи Лента.

За поддържане метаболизма на организмите WPS-2 и AD3 е достатъчна атмосфера, от която да се снабдяват с водород, въглероден диоксид и въглероден оксид, предава БТА.

"Предполагаме, че атмосферният водород, въглеродният диоксид и въглеродният оксид осигуряват на подобни колонии организми надеждни източници на енергия и въглерод, така че атмосферните източници на енергия, поддържани от слънчеви и геоложки източници, могат да служат като алтернатива за функционирането на екосистеми", отбелязаха учените.

WPS-2 и AD3 бяха открити в повърхностни пластове в две полярни пустини в източната част на Антарктида. В тези райони учените попаднали на следи от няколко микроорганизми. Специалистите успели да възстановят геномите на 23 от тях, включително на WPS-2 и AD3.

Тя винаги е била неудобна, а търсенето й занимание самотно КОЙ Е ТОЙ Журналистът Павел Владимиров ще бъде водещ на най-новия уеб сериал у нас. "Скритата истина" ще търси отговори на редица обществени проблеми основно чрез скечове и шеги, а първият епизод, който е посветен на убития в катастрофа навръх Великден телевизионен водещ Милен Цветков