Зукърбърг: Хората ще прекарват по-малко, но по-ценно време в сайта
Повече снимки на семейството и приятелите ни ще се показват в новинарския поток на фейсбук вместо постове на корпоративни страници.
Промяната обяви в петък в личния си профил основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг. Това е най-голямата стратегическа реформа на съдържанието ѝ през последните години. Алгоритъмът досега даваше приоритет на публикации на страници, а не на приятелите на човек.
“B пocлeднo вpeмe пoлyчиxмe oбpaтнa вpъзкa oт нaшaтa oбщнocт, кoятo глacи, чe cъoбщeниятa oт пpeдпpиятия, тъpгoвcки мapки и мeдии избyтвaт личнитe мoмeнти”, пишe Зукърбърг. И обяснява, че целта на фейсбук не е такава. Затова социалната мрежа ще помага на потребителите си да имат “по-смислени социални контакти”. “Когато въведем промените, ще виждате по-малко публикации на фирми, марки и медии”, написа той.
“Въз основа на това ще направим значителни промени в нашата новинарска лента. Ще се фокусираме върху това да подбираме съдържанието, което за вас има социално значение”, обясни новия алгоритъм Зукърбърг. Той очаква с тези промени хората да прекарват по-малко време във фейсбук. “Но също се надявам това време да стане по-ценно”, пише основателят. Зукърбърг предполага, че ако този ход се окаже верен, то в дългосрочен план това ще се отрази положително и върху бизнеса на компанията.
Промените няма да засегнат рекламите и вероятно ще нанесат удар върху бизнеси, които искат да се популяризират, без да плащат за реклама, отбеляза Асошиейтед прес.