При мръсен въздух столичната община няма да спира от движение коли според номерата им на четни и нечетни. Идеята отпадна от плана за действие, който бе приет от комисията по екология, защото КАТ нямало да успее да следи дали забраната се спазва.
Влиза обаче за гласуване от СОС възможността за паркиране в десните ленти на основни булеварди в града, за да не влизат коли в центъра в дните с критично мръсен въздух. Къде ще е разрешен такъв буферен паркинг, ще решава администрацията по-късно. Ще се направи схема, за да може хората да оставят колите си до спирки на градския транспорт.
Съветниците приеха да се въведе пълна забрана за паркиране в платените зони в града. Така напълно отпада първоначалната идея за двойно увеличаване на цената за синя зона.
Запазва се т.нар. “зелен билет” от левче. Той ще се въвежда, ако има прогноза от 2 градски станции, че в следващите два дни стойностите на фини прахови частици ще са 4 пъти над нормата, т.е. 200 mg/m3. Има вариант “зеленият билет” да се използва и при отчетено превишение от четирите градски станции за един ден. А до началото на следващия отоплителен сезон общината планира да е изградила собствена система за следене на замърсяването на въздуха. (24часа)