Винарска изба ЗЛАТЕН РОЖЕН представи мащабни инвестиции, изцяло нов профил и нов продуктов директор на бляскава церемония в столичния хотел „Маринела“ 
29.01.2018 10:21;
24 часа онлайн
Федерико Ричи, енолог и продуктов директор на избата, изрази увереност, че вината на „Златен Рожен“ ще се затвърдят за кратко време като едни от най-разпознаваемите на пазара
Само преди броени дни на бляскава церемония в зала EFE на столичния хотел Маринела винарска изба ЗЛАТЕН РОЖЕН, която от осем години отглежда собствени лозя и произвежда вино с марката „Златен Рожен”, представи пред над 350 поканени гости своите нови мащабни инвестиции, изцяло нов профил и нов продуктов директор – италианският винен експерт и енолог Федерико Ричи.
Събитието уважиха посланици, представители на дипломатически мисии, колеги винари, партньори и приятели като Любен Дилов-син, Милен Велчев, Георги Мамалев, Димитър Туджаров — Шкумбата, Мехмед Дикме и др. За доброто настроение на присъстващите се погрижиха винаги забавният модератор и актьор Сашо Кадиев, прелестните гласове на Веси Бонева и Донна, елегантният пловдивски джазмен Петър Салчев и ансамбъл Чинари.
Харизматичният Федерико, който има зад гърба си забележителен опит като експерт-винар, преподавател в италиански университети и консултант на прочути винарски изби в Тоскана и извън Италия, разказа с емоция за първия си контакт със земята по долината на Струма, с почвата, въдуха, вятъра, лозята и хората. Той бързо усеща, че това място е създадено от природата за вино. Впечатлен е от вината на Златен Рожен, които се характеризират с наситена структура и добре изразени сортови качества. И решава да работи заедно с екипа на избата, уверен, че с потенциала на добрите лозя и хората ще постигне забележителни резултати за кратко време.
Федерико е от 10 години в България, а със Златен Рожен работи от близо една година, като от 1 януари 2018 г. заема поста Продуктов мениджър. Под неговата професионална експертиза започва бързата експанзия на Златен Рожен. През 2017 г. е финализирана сделката по придобиването на техен конкурент, като благодарение на това увеличават своите собствени лозови масиви с над 500 декара първокласни лозя, техника и модерна поливна система, с което се превръщат в един от големите винопроизводители в района на долината на река Струма.
Към настоящия момент избата е с изцяло обновена производствена концепция и профил, а лозовите й масиви се оценяват като най-добрите в целия регион. Златен Рожен стартира производството и позиционирането на нови сортове вина във високия сегмент, за чието отлежаване се използват бъчви от френски дъб. В лозята отскоро се отглеждат нови забележителни сортове като любимият на Федерико тоскански сорт Санджовезе, характерният най-вече за Франция Пти Вердо, както и старият червен винен сорт с произход от района на Пиемонт, Италия – Небиоло. Като експеримент в избата започват да бутилират и серии Бял Мелник от Широка мелнишка лоза, с изключителен успех. Широката мелнишка лоза е уникален чисто български сорт, отглеждан от незапомнени времена в района на Мелник, за който се смята, че е пренесен по тези места от войниците на Александър Велики. От него Златен Рожен съвсем отскоро произвежда освен добре познатото червено, и деликатно и елегантно БЯЛО вино!
Заедно с разрастването, инвестициите и нововъведенията Златен Рожен концентрира усилия в разработването и предлагането на къси серии висококачествени бутикови вина за ценители в малки специализирани обекти в София и страната. Избата запазва и позициите си на доставчик на вина от средния ценови сегмент за някои от най-големите търговски вериги в страната.
За Златен Рожен:
„ЗЛАТЕН РОЖЕН” е винена изба, разположена в Мелнишкия край - в близост до село Капатово, на 20 км. южно от град Сандански и на 19 км. от село Рожен. Гроздето се добива от собствени лозови масиви по долината на река Струма – район с дългогодишни винарски традиции. Избата е модерен комплекс със завършен цикъл на производство, оборудвана с ферментационни съоръжения за контрол на всички процеси на винификация, съзряване, стабилизация и бутилиране на вината.
Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.
-
Путин: Целим САЩ, ако сложат ракети в Европа (обзор)
-
Кръстиха Ивелин Попов Ростовския Тоти
-
Войници и танкове по улиците при терор и безредици
-
САЩ за изказванията на Путин за огледални мерки срещу тях: Пропаганда на Русия
-
Тръмп очаква да има нови срещи с Ким
-
16 разследвания за ТЕЛК измами в Разград за месец, най-малко в София и Пазарджик
-
Виктория Бехар стана част от новинарския екип на Нова тв
-
Христо Димитров: Чисто новата тв “Българе” тръгва на 26 февруари (Видео)
-
Победителят в конкурса “Пролет” на БНР ще пее в “Евросоник”
-
Журналисти на свободна практика отидоха при БСП за едно, а (не) се разбраха за ЦИК
-
20 канадски тв канала излъчват интервюта на Наталия Гуркова
-
Чурнализъм, или как се създава ленива (фалшива) журналистика
-
Dentsu Digital Camp 2019 представя разрушителната сила на трансформацията като средство за устойчиво бизнес развитие
-
3,8% ръст на рекламата през 2019 г., 6,9% - за България
-
Онлайн и преса - най-доброто съчетание за реклама през 2019-а
-
Божана Кацарова от “Мастършеф” направи рекламна агенция за храна
-
Милена Ташева е новият партньор в дигиталната агенция BookMark
-
Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г.