Ангелкова: Винените дестинации ще развият туризма в цялата страна (Снимки)
12.03.2018 11:42; 24 часаВинено-кулинарните дестинации ще развият туризма в цялата страна и ще насочат посетителите и в други части от нея, не само към популярните курорти. Това заяви в Банско министърът на туризма Николина Ангелкова при представянето на първите две винени дестинации - „Долината на Струма“ и „Долината на Места“, част от проекта „Сподели България“. Кръглата маса е втори етап от реализацията на съвместната инициатива, по която двете министерства работят.
Идеята ни е заедно с бранша да обсъдим и утвърдим 12-те винени дестинации, каза още Ангелкова. Според нея туризмът е емоция, а храната и виното надграждат цялостното преживяване на едно пътуване.
Чрез винените дестинации ще се развие и т. нар. бавен туризъм, каза още Ангелкова. При него хората се задържат по-дълго на едно място, за да опитат местната кухня и напитки. "У нас това е малко разпространен вид туризъм, но в редица страни е много добре развит и търсен", уточни министърът.
След обявяването на инициативата "Сподели България" вече имало запитвания и от чужди държави за разработването на съвместни, международни маршрути. Предстояло да започнат разговори в тази насока.
Предстои и разработването на седем спа и уелнес дестинации, които ще надградят усилията на министерството за превръщането на страната в дестинация за четири сезона, каза още Ангелкова.
Тя отчете, че резултатите от първите два месеца на зимния сезон са изключително добри. 845 000 чуждестранни туристи са посетили страната, а за целия сезон се очаквал ръст от 10-15%. Само в Банско чуждите туристи били над 116 000, а реализираните нощувки - 370 000, Банско отчита ръст от над 18 %. Такива били тенденциите и в другите зимни курорти.
Красимир Коев, председател на Агенцията по лозата и виното обясни, че дискусиите ще се проведат в няколко града в страната.
"Това е направено единствено и само, за да сме близо до местните власти, хотелиерския бранш и всички, които ще ползват продукта"
Имаме уникални вина, които така ще станат още по-популярни. У нас има хилядолетни традиции във винопроизводството, а днес имало изградени значителен брой винарни, дегустационни центрове близо до забележителности. Това според Коев ще е предпоставка да се направи пакетно предложение, което да включва туристически маршрути, винарни.
В Европейската комисия имаме 54 вина регистрирани като защитено наименование на произход. Това поставя страната ни на 8-мо място в ЕС, каза Коев.
Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.
-
"ИнСайт"вече казва какво е времето на Марс: В неделя било до 17 градуса топло
-
Китай отбеляза Празника на фенерите
-
Отложиха посещението на сръбския премиер Ана Бърнабич в Брюксел
-
Суперлуната през обектива на Ройтерс (Галерия)
-
Иззеха боен арсенал от берковчанин (Снимки)
-
Турчин убил краля на сръбската музика Шабан Шаулич
-
Христо Димитров: Чисто новата тв “Българе” тръгва на 26 февруари (Видео)
-
Победителят в конкурса “Пролет” на БНР ще пее в “Евросоник”
-
Журналисти на свободна практика отидоха при БСП за едно, а (не) се разбраха за ЦИК
-
20 канадски тв канала излъчват интервюта на Наталия Гуркова
-
Чурнализъм, или как се създава ленива (фалшива) журналистика
-
Духовникова е профайлър, Карамазов - смолянски следовател, в "Дяволското гърло"
-
Dentsu Digital Camp 2019 представя разрушителната сила на трансформацията като средство за устойчиво бизнес развитие
-
3,8% ръст на рекламата през 2019 г., 6,9% - за България
-
Онлайн и преса - най-доброто съчетание за реклама през 2019-а
-
Божана Кацарова от “Мастършеф” направи рекламна агенция за храна
-
Милена Ташева е новият партньор в дигиталната агенция BookMark
-
Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г.