14 шофьори возят софиянци вечерта, толкова са и кондукторите
Над 900 души са пътували с четирите нощни линии на градския транспорт в София през първите 3 дни, откакто услугата работи. Най-много - близо 500, са били пътниците в първия ден, в който тръгна нощният градски транспорт - в нощта на 7 април, вероятно заради Великден.
От Столичната община смятат, че интересът към нощния градски транспорт тепърва ще се засили и дават пример с 2009 г., когато отново бе направен експеримент с движение на градски транспорт и вечерта. Тогава за месец с него са пътували 2700 души, а очакванията са, че сега пътниците ще са повече.
14 шофьори возят софиянци през нощта по четирите линии. Толкова са и кондукторите. Това е и една от разликите с дневния градски транспорт, защото в нощните рейсове билетчето се купува от кондуктор. Освен това във всеки от автобусите има видеонаблюдение, за да се гарантира сигурността както на шофьорите, така и на пътниците. Нощните рейсове са оборудвани и с паникбутон.
Те се движат от полунощ до 4 часа, а интервалът на движение на четирите линии е 40 минути.
Пътниците трябва да знаят, че автобусите спират на спирките при подаден знак.
Освен това специалният нощен билет струва 2 лв. и важи за цялата нощ, независимо от броя на пътуванията.
Четирите нощни линии пресичат София, така че да се осигури връзка на всички квартали с центъра. Те имат обща спирка, която е на пл. “Княз Александър I”, а прекачването от една линия на друга отнема около 5 минути.
Линия N1 се движи от квартал “Люлин 1” и стига до “Младост 4”.
Линия N2 свързва кварталите “Обеля” и “Студентски град”.
Линия N3 пък се движи по маршрут от квартал “Овча купел 2” до квартал “Левски”.
Линия N4 свързва кварталите “Дружба 2” и “Гоце Делчев”.
Карти с подробните маршрути на нощния градски транспорт може да се намерят в пунктовете за продажба на карти и билети на Центъра за градска мобилност, както и на сайта му.
За по-добра ориентация на пътниците са поставени и светещи указателни табели на спирките на нощния транспорт.