НАСА е готова да изстреля телескопа "Тес"

https://www.24chasa.bg/novini/article/6818823 www.24chasa.bg

НАСА се готви да изстреля довечера новия космически телескоп "Тес", който ще търси екзопланети с размера на Земята и потенциални условия за живот, съобщиха световните информационни агенции, цитирани от БТА.

Изстрелването на "Тес" (TESS - Transiting Exoplanet Survey Satellite) е насрочено за 22,32 ч. по Гринуич (1,32 ч. през нощта българско време) от космическия център Кейп Канаверал във Флорида с ракета "Фалкон 9". Метеорологическата прогноза е благоприятна. Мисията на стойност 337 милиона долара ще продължи две години. "Тес" ще изследва 200 000 от най-ярките звезди близо до Слънцето, за да търси екзопланети с транзитния метод.

При него се следи интензитета на светлината на звездата. Ако яркостта намалява редовно и еднакво, се предполага, че това се дължи на преминаването на планета. По-нататъшни наблюдения с наземни телескопи могат да определят масата на планетата и нейната плътност и състав. Специалистите от НАСА очакват "Тес" да открие хиляди неизвестни досега светове, сред които стотици планети с размерите на Земята или двойно по-големи "суперземи".

Той ще продължи делото на предшественика си, космическия телескоп "Кеплер". С негова помощ бяха открити около 2300 екзопланети, потвърдени вече с други телескопи. За разлика от "Кеплер", който се съсредоточаваше в малък небесен отрязък, "Тес" ще изследва по-голямата част от небето - неговият обхват е 350 пъти по-широк. "Тес" ще търси екзопланетите с най-обещаващи условия за живот. Данните ще бъдат предавани до Земята, където ще бъдат правени последващи наблюдения за потвърждаване на съществуването на екзопланетите.

Съществена част от вниманието на наследника на "Кеплер" ще бъде насочена към малките и студени звезди, известни като червени джуджета. Те са "плодородна почва" за "близка инспекция", тъй като вероятността около тях да има скалисти планети с размерите на Земята е по-голяма. Освен това, тъй като червените джуджета са дребни и планетите им орбитират в по-голяма близост, отколкото Земята около Слънцето, техните транзити са по-ясно изразени.

След изстрелването ще бъдат необходими около 60 дни, за да достигне "Тес" уникалната си високоелиптична орбита, в която ще "прави лупинги" между Земята и Луната на всеки две седмици и половина. Очаква се първите обработени данни да бъдат разпространени в началото на 2019 г. Телескопът "Тес" е с размери 1,5 м на 1,2 м, без слънчевите панели, които ще бъдат сгънати за изстрелването. Теглото му е едва 362 кг. Оборудван е с четири широкоъгълни камери и слънчев сенник, който да спира пряката светлина, докато те работят. Инструменти за откриване на извънземен живот обаче на телескопа няма. Позициониращата система на телескопа "Кеплер" се срина през 2013 г. - около четири години след изстрелването му, а горивото му е на привършване.

Навряха ми маркуч в за*ника! Скандалната изповед направи известната разложка кримка Сергей Шопов, по прякор Тони Измамата, пред шокираните погледи на магистратите от Софийския апелативен съд, видя "България Днес". Кримигероят от гърменското село Дъбница отдавна е напълнил полицейските сводки в района на Гоце Делчев и Разлог с палитра от

Фолклегендата Руси Русев стана учител! Изпълнителят на вселенския хит "На бургаската гара" преподава на деца в училище "Христо Ботев" в бургаския кв. Долно Езерово. "Започнах втора учебна година като вокален педагог. Музикалната ми кариера продължава - имам участия и концерти, опитват се да правя нови песни, но и искам да уча деца.

Оплюваната и сочена с пръст за глупава плеймейтка Нора Недкова прецака Биг брадър! Блондинката изненадващо беше изгонена от риалити шоуто, но реално тя печели от цялата ситуация. Предисторията. В деня на напускането си на къщата Нора се скарва с продуцентите, защото личният й фризьор не я посещава достатъчно често.