Христо Чернев, изпълнителен директор на една от най-успешните български стартап компании TaxiMe: Клиентите търсят безкомпромисно качество, ние им го даваме

https://www.24chasa.bg/novini/article/6820253 www.24chasa.bg

Роден е през 1974 г. в София. Завършил е Американския университет в България със специалност “Бизнес администрация” и втора специалност “Журналистика и масови комуникации”. Завършил е “Стопанско управление” в УНСС по съвместна програма с британския университет Lincolnshire & Humberside. Има дългогодишен управленски опит в продажбите, маркетинга и бизнес развитието. Съосновател и изпълнителен директор на TaxiMе - един от най-успешните български стартапи, финансиран от фонда Eleven. Заемал е старши управленски позиции в компаниите Vivacom и Xerox.

- Г-н Чернев, защо решихте да се захванете със собствен бизнес след успешна корпоративна кариера и кое наклони везните, за да вземете това решение?

- През последните 15-20 години таксиметровите услуги винаги са били една от болните теми относно придвижването в големия град. Всички сме били потърпевши от мръсни коли и невъзпитани шофьори. Това ме накара да не стоя безучастно, а да променя тази толкова масова услуга към максимално добро и качествено преживяване както за клиента, така и за самите шофьори. Ето вече 6 години работим непрекъснато заедно с бизнес партньора ми Тихомир Петков, който е технически директор в TaxiMe, и нашия екип за създаване и разрастване на качествена таксиметрова услуга.

- Кое беше най-сериозното предизвикателство в началото, когато стартирахте TaxiMe?

- Днес шофьорите сами идват при нас, много добре разбират ползите от работата с нас, но в началото отне време да им го обясним и да ги убедим да опитат и повярват в нов тип изцяло дигитализирана услуга, елиминираща нуждата от диспечер. Постепенно шофьорите, работещи с нас, успяха да свикнат с много по-модерен, качествен и лесен подход на работа, който им носи още повече клиенти, а оттам и приходи. TaxiMe стана толкова популярно сред шофьорите, че вече не ни се налага да ги търсим. Те сами се свързват с нас и заявяват желание да ги включим.

- А кои са предизвикателствата пред TaxiMe с днешна дата?

- Сега мащабът на бизнеса ни е в пъти по-голям и респективно отговорностите нарастват. Но това само може да ни мотивира да се развиваме, защото шофьорите, с които вече си партнираме успешно, са 3500, а клиентите, използващи услугата ни, надхвърлят 350 000. Тези цифри до голяма степен се дължат освен на технологичните иновации, които постоянно въвеждаме, и на бизнес нововъведенията. Такъв е случаят с внедряването на автоматизирана и безпристрастна меритокрация в транспортните услуги, т.е. количеството клиенти, които стигат до даден доставчик (шофьор), да е обективно базирано на неговата надеждност и качество на услугата, или казано накратко - колкото по-добре се представяш, толкова повече печелиш. При нас това е напълно възможно благодарение на автоматизираната система на TaxiMe и уникален алгоритъм за контрол на качеството. Това е причината само за няколко години услугата ни да се превърне в най-популярния и модерен начин да се придвижваш с такси в София.

- Качеството ли е разковничето за успеха на TaxiMe?

- Точно така. Дигитализацията на услугата ни повишава качеството на крайния продукт, като създава среда, в която механизмите на пазара въздействат мигновено. Информацията, с която разполагаме, ни помага да оптимизираме в реално време услугата, така че да срещнем точния клиент с точния шофьор и тази среща да е максимално полезна и за двете страни. За клиента това означава, че получава такси бързо и то ще е най-доброто, защото му се изпраща възможно най-близката кола с най-високо оценявания шофьор. За шофьора това значи, че ще получи поръчка, която в настоящия момент е възможно най-изгодната за него, съобразена с местоположението му, началния и крайния адрес на клиента.

- Как точно подбирате шофьорите, с които работите?

- Всички шофьори са предварително проверени от екипа на TaxiMe, а качеството на тяхната работа е непрекъснато оценявано. За нас те са партньори, не просто шофьори. Срещаме се с всеки един от тях поотделно, провеждаме интервю , проверяваме документите им, състоянието на колата, обучаваме ги, след което подписваме договор с тях. Ако отговарят на всичките ни критерии, получават достъп до системата. Контролът ни е постоянен и строг, но това мотивира шофьорите да се представят все по-добре, защото им носи повече работа и приходи. Така по естествен път се повишава качеството на такси услугата като цяло, което е основната цел и мисия на TaxiMe.

- Разкажете как мотивирате шофьорите, за да работят по-качествено?

- Всеки наш партньор има възможност да вижда своя ранкинг спрямо колегите си, което му дава възможност постоянно да подобрява предлаганата услуга. Нещата, които клиентите ценят, не са трудно постижими и нашите партньори правят точно това - държат се любезно, поддържат колите си в добро състояние, съобразяват се с музиката и желанията на клиента и виждат как уважението към клиента им носи повече приходи. Алгоритъмът на услугата ни е изграден така, че да стимулира шофьорите да поддържат висок ранкинг, защото това им носи много повече поръчки и оттам - печалба. Ако обаче получаваш лоши оценки, не си изряден в приемането и изпълнението на поръчки, клиентите ти автоматично ще намалеят, а достъпът до услугата ще бъде ограничен или спрян. От друга страна, с програмата TaxiMeCLUB шофьорите пестят, грижим се да им осигурим различни отстъпки, които да улеснят работата им и да намалят разходите им, например за гуми, различни автоконсумативи, автомивки.

- Смятате ли, че TaxiMe променя масовата негативна представа за таксиметровите шофьори у нас в положителна посока?

- За доста хора все още е трудно да повярват, но в София има много качествени шофьори и благодарение на усията на TaxiMe те стават все повече - държат се учтиво, любезни и съвестни са, с нови и поддържани коли. Осъзнават, че има начин да печелят достойно и се възползват от това максимално. Тези шофьори и успехът им привлличат в TaxiMe още такива шофьори и заразяват други шофьори да предлагат все по-качествена услуга, от която те печелят повече пари, а клиентите пътуват удобно. Всеки такъв шофьор е добре дошъл да работи и да си партнира с TaxiMe.

- Да поговорим и за клиентите. Какво е тяхното преживяване с TaxiMe?

- Клиентите търсят и очакват безкомпромисно качество, а ние им го даваме. Всеки ден хиляди хора избират да пътуват с TaxiMe, защото с нас си гарантират скорост и спокойстве - пътуват приятно, поръчват лесно и бързо, получават предварителна информация за шофьора, колата и приблизителната сметка на курса, а накрая могат да оценят шофьора и пътуването, като така участват във формирането на персоналния му ранкинг.

По всяко време след приемане на поръчката клиентът има директна връзка с шофьора по телефон или със съобщение през приложението, в случай че иска да уточни адреса или други детайли. Има връзка с шофьора дори и след приключване на курса, в случай че е забравил нещо в автомобила. Допълнително удобство е електронното плащане, което изисква еднократна регистрация на карта чрез сигурната система на ePay, след което може да избира дали желае да плати с карта или в брой. До края на годината клиентите могат да се възползват от общата ни промоция с Visa и да получат 15 лв. отстъпки за пътувания с TaxiMe, като регистрират карта Visa в приложението.

Отскоро пуснахме възможност за хора с по-специални нужди, например майки с колички, хора с инвалидни колички или пък с домашни любимци, да си поръчат подходящ автомобил, който може да ги превози удобно.

Важно е да споменем, че държим на коректно отношение както от страна на шофьорите, така и от страна на клиентите. Не толерираме клиенти, които системно отказват поръчки, след като са били приети, или се отнасят грубо и невъзпитано с шофьорите. Имаме много случаи, при които спираме достъпа на клиенти до услугата. И обратното - спираме шофьори и всеки, който е некоректен или нелюбезен.

- Защо един шофьор би спечелил повече и като качество на работа, и като приходи, ако избере да бъде партньор на TaxiMe?

- Алгоритъмът на нашата услуга позволява да печелиш повече, по прозрачен и гъвкав начин. Още повече, че нашите златни и сребрни партньори, които облепят автомобила си с логото на TaxiMe, получават допълнително предимство при разпределянето на поръчките. В лицето на TaxiMe те срещат надежден партньор, който им дава много поръчки през цялата година, сигурност и коректно отношение във всеки един момент. Така активните TaxiMe шофьори правят между 2600 и 3800 лв. оборот на месец, а най-добрите - и над 4000 лева.

- Къде си представяте TaxiMe след 5 години?

- Разширяване на набора от услуги и градове, включително извън страната. Целта ни е да превърнем TaxiMe в нов тип градска система за придвижване както на хора, така и на стоки.

TaxiMe можеш да изтеглиш от GooglePlay и AppStore или ползвай бързите линкове: taxime.to/iOS, taxime.to/Android

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Кола се запали и изгоря на столичен булевард в Младост 4 днес около обяд. За щастие щетите са само материални и няма пострадали при

Йоланте Кабау е една от най-сексапилните футболни съпруги в света и го доказа пореден път. Жената на бившия холандски национал пусна кадър от новата си фотосесия. Моделката, тв водеща и актриса позира по бельо пред апарата на един от най-известните фотографи в Холандия. Дантеленото боди е част от нова колекция на известна марка.

Естрадните легенди Васил Найденов и Богдана Карадочева грабнаха последните слънчеви дни! Изпълнителите седнаха на кафене в центъра на София и се поглезиха със сокове и сладолед. Кеца и Богдана се бяха съсредоточили в сериозен разговор и от време на време отпиваха от чашите си. Другите посетители на заведението бяха толкова вглъбени в себе си,