Онлайн рекламата надмина 100 млн. лева

https://www.24chasa.bg/novini/article/6835984 www.24chasa.bg

Онлайн рекламата продължава да следва тенденциите за ръст от последните години. През 2017 година пазарът на дигитална реклама у нас се е увеличил с 16%, като нетните приходи от реклама са достигнали 106.1 милиона лева. Данните бяха изнесени на годишния форум на IAB Bulgaria, който тази година премина под мотото ALL.DigitALL.

Данните показват още, че общият размер на нетните инвестиции в онлайн реклама е с 16% повече спрямо 2016 г., като най-голям дял продължава да държи дисплей рекламата с 34% или 36.5 млн. лв. Мобилната реклама отбелязва увеличение с 38% за 2017 година, достигайки до 4.3 милиона лева нетни приходи. При видео рекламата не се наблюдава промяна, като тя запазва нивата си от 2016 година. Според данните автоматизираното закупуване на реклама (програматик) отчита двуцифрен ръст от 43% или 3.1 млн.лв.

Парите, вложени в Google и Facebook, са общо 64% от инвестициите в онлайн реклама в България или общо около 63.6 млн.лв, като Facebook бележи ръст от 30%, достигайки 28.5 млн. лв.. а Google и YouTube имат ръст съответно от 21% и 23%.

През 2017 най-големият онлайн рекламодател и бил Kaufland България, измествайки досегашния лидер Procter&Gamble. На второ място е БТК (Vivacom), следвана от Mondelez.

На форума присъства и председателят на Комисията за защита на личните данни Венцислав Караджов и заедно с Николай Кискинов, секретар по правните въпроси на IAB Bulgaria, представиха разработения от IAB Секторен кодекс за приложение на GDPR за дигиталния сектор.

Кодексът беше възприет като иновация в приложението на GDPR в България и добра практика при защита на личните данни в дигиталната среда. След влизането в сила на GDPR на 25-ти май 2018 г., IAB Bulgaria ще го внесе отново в Комисията за защита на личните данни за приемане като кодекс по смисъла на регламента, за да служи като демонстрация на съответствието с GDPR на компаниите от дигиталния сектор, които са заявили спазването му като стандарт.

Документът ще бъде качен на сайта и във фейсбук страницата на IAB Bulgaria.

Повече информация за IAB Bulgaria, както и за събитията и обученията, които сдружението организира можете да видите тук.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

На свобода е пуснат 20-годишният компютърен специалист Кристиян Бойков, обвинен за хакването на данни от системата на НАП. Ден след ареста му Софийската градска прокуратура реши да пусне младежа срещу подписка и да го освободи незабавно от следствения арест на "Г.М. Димитров". Разследващите са събрали допълнителни доказателства по делото,

Министерски съвет е най-доброто място за вдъхновение за карикатуриста Чавдар Николов. Майсторът на рисуваната сатира бе изловен от топпапараците на "България Днес" да обикаля около властовите сгради на бул. "Дондуков", нарамил торбичка с най-ценното си - материали за шаржове. Николов очевидно е готов, щом види някой управник,

Мая Манолова дъх не може да си поеме от работа. Омбудсманът проведе сериозен разговор по телефона, след което забърза крачка явно за важна делова среща. Макар динамичното си всекидневие, Мановола поддържа стилен външен вид, като се започне от фризурата й, минава през бутикова чанта и завършва с обувките й.