Онлайн рекламата надмина 100 млн. лева

https://www.24chasa.bg/novini/article/6835984 www.24chasa.bg

Онлайн рекламата продължава да следва тенденциите за ръст от последните години. През 2017 година пазарът на дигитална реклама у нас се е увеличил с 16%, като нетните приходи от реклама са достигнали 106.1 милиона лева. Данните бяха изнесени на годишния форум на IAB Bulgaria, който тази година премина под мотото ALL.DigitALL.

Данните показват още, че общият размер на нетните инвестиции в онлайн реклама е с 16% повече спрямо 2016 г., като най-голям дял продължава да държи дисплей рекламата с 34% или 36.5 млн. лв. Мобилната реклама отбелязва увеличение с 38% за 2017 година, достигайки до 4.3 милиона лева нетни приходи. При видео рекламата не се наблюдава промяна, като тя запазва нивата си от 2016 година. Според данните автоматизираното закупуване на реклама (програматик) отчита двуцифрен ръст от 43% или 3.1 млн.лв.

Парите, вложени в Google и Facebook, са общо 64% от инвестициите в онлайн реклама в България или общо около 63.6 млн.лв, като Facebook бележи ръст от 30%, достигайки 28.5 млн. лв.. а Google и YouTube имат ръст съответно от 21% и 23%.

През 2017 най-големият онлайн рекламодател и бил Kaufland България, измествайки досегашния лидер Procter&Gamble. На второ място е БТК (Vivacom), следвана от Mondelez.

На форума присъства и председателят на Комисията за защита на личните данни Венцислав Караджов и заедно с Николай Кискинов, секретар по правните въпроси на IAB Bulgaria, представиха разработения от IAB Секторен кодекс за приложение на GDPR за дигиталния сектор.

Кодексът беше възприет като иновация в приложението на GDPR в България и добра практика при защита на личните данни в дигиталната среда. След влизането в сила на GDPR на 25-ти май 2018 г., IAB Bulgaria ще го внесе отново в Комисията за защита на личните данни за приемане като кодекс по смисъла на регламента, за да служи като демонстрация на съответствието с GDPR на компаниите от дигиталния сектор, които са заявили спазването му като стандарт.

Документът ще бъде качен на сайта и във фейсбук страницата на IAB Bulgaria.

Повече информация за IAB Bulgaria, както и за събитията и обученията, които сдружението организира можете да видите тук.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Световна шампионка по гимнастика дарява лентата си от олимпиадата в Рио де Жанейро в подкрепа на каузата "Сърце за пример". Християна Тодорова и куп популярни лица дават лични вещи за благотворителен търг в подкрепа на жени, жертви на насилие. Актрисата Стоянка Мутафова, певиците Нели Рангелова, Михаела Маринова и Сантра,

Камен Тонов свързан с неофициалния охранителен бизнес на Балбузанов Участник от „Биг брадър“ се оказа коз на прокуратурата срещу Камен Балбузанов-Куката. Камен Тонов-Михаловски бе викнат в спецсъда, за да даде показания по дело за рекет, палежи и побои срещу плевенския ъндърграунд герой заради връзките си с неофициалния му охранителен бизнес,

Живея чрез изкуството. То ми е необходимо, за да съм това, което съм. Така обяснява работата и призванието си актрисата и художник Диана Димитрова. Шармантната красавица, която спечели симпатиите на широката публика след превъплъщението си в образа на д-р Зорница Огнянова от популярния сериал "Откраднат живот",