“Алибаба” ще доставя стоки за Европа от летището в Пловдив

https://www.24chasa.bg/novini/article/6868538 www.24chasa.bg
Представители на HNA GROUP се срещнаха с кмета на Пловдив Иван Тотев и с шефката на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова.

Китайските концесионери

първо ще удължат пистата,

правят и жп връзка

Пловдивското летище скоро ще се превърне в транспортен хъб с пътнически и карго терминали. Това увери китайският концесионер HNA GROUP, който взема аеропорта за 35 г. Представители на компанията направиха първата си визита в Пловдив и проведоха срещи с областния управител Здравко Димитров и кмета Иван Тотев. Преди това детайлно огледаха пистата за излитане и кацане, прилежащата инфраструктура и наземната техника.

“Получават летище в много добро състояние”, каза директорът Христо Щерионов.

За да превърнат аеропорта в транспортен център, азиатските предприемачи най-напред възнамеряват да удължат пистата и пътеките за рулиране на самолетите, обясни кметът Иван Тотев. При визитата си с областния управител инвеститорите се интересували от транспортните коридори в региона и разширението на пътя Пловдив-Асеновград, по който се стига до аеропорта.

“Нямат намерение да чакат целия срок на концесията, а искат максимално бързо да започнат да правят вложения и да развият летището”, допълни Иван Тотев.

По думите му те възнамеряват да изградят и жп връзка, за да бъдат максимално мобилни. За предстоящите строителни дейности ще се конкурират две мощни китайски дружества.

“Помолихме ги освен карго зоната да развият и гражданските полети. Ще стартираме автобусна линия от централната гара в Пловдив до летището”, увери Тотев. Градоначалникът настоял да се запазят съществуващите полети до Лондон, Франкфурт, Милано и Брюксел, изпълнявани сега от “Райънеър”.

Вече имало интерес и от няколко оператора като китайската COSCO и “Алибаба”, които искали да използват летището за дистрибуционен център за стоките, които доставят за Европа. Разговори имало и с други онлайн платформи. Към Китай и Азия от пловдивското летище щели да се изнасят храни, авточасти и други стоки.

На летището се предвижда да бъде изградена и ремонтна база, подобна на тази, която съществува на софийската аерогара.

Интерес за оператор на базата имало от компанията “Израел аероспейс индъстрис”.

Очаква се концесионният договор с китайските инвеститори да бъде подписан скоро, а 4 месеца след това те да поемат летището. Китайският холдинг трябва да вложи 79 млн. евро и годишно да плаща на държавата по 600 000 лева и 6% от приходите.

Азиатският концесионер управлява 14 авиокомпании с над 1250 самолета, като оперира на 13 летища с над 1000 вътрешни и международни линии. Притежава и контролния пакет акции от франкфуртското летище. Годишно компанията превозва над 100 милиона пътници до повече от 260 дестинации. Разполага с активи за около 145 млрд. долара, а годишните ѝ приходи са над 90 млрд. долара.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Война за контрол на наркоканали към Блзкия изток и разчистване на сметки заради предателство около разбитата фабрика за амфетамини в софийското село Опицвет са причина за екзекуцията на арабите Фейсал Закка и Матар aл Рулех. В това са убедени криминалисти, разследващи зловещото покушение от края на 2002 г.

Д-р Петър Берон се мотае по столичните пазари, видяха топпапараците на "България Днес". В малко разпасан вид зоологът разгледа внимателно какво предлагат търговците и избра най-доброто за своята

Медицински изделия с различна цена. Уринаторни торбички и имуноглобулинови помпи на колосални цени Бинтът по каса е двойно по-скъп от този на свободния пазар. В списъка с медицински изделия на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), цената за тубуларен бинт е 20,84 лв., а в аптеките същият може да се намери за 10 лв.