Мобилните данни на Балканите ще струват под 70 цента за мегабайт от 1 август 2019 г.
18.05.2018 09:56; Пламена ТомеваОт лятото на 2018 г. цените за пакетите за данни ще започнат поетапно да намаляват, така че от август 2019 г. да станат не повече от 70 цента за мегабайт. Това е над 10 пъти по-ниска цена на роуминга от това, което плащаме сега, когато пътуваме в страните от Западните Балкани.
Това съобщи българският еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел на брифинг за журналисти в представителството на ЕК в София.
"Вчера отворихме нова страница в пътната карта за намаляване на цените на роуминг. Както всички знаем в ЕС вече се радваме на еднакви цени при роуминг и при ползване на услугите на мобилните оператори, когато сме си у дома. Това
костваше
10 години
на упорита работа
и много тежки преговори. Броени месеци, след като това стана реалност, можем да представим пътна карта за реализиране на подобни предложения и на територията на Балканите", подчерта Мария Габриел.
Еврокомисарката съобщи, че още от 1 август ще започне процесът на намаляване на цените на пакетите данни за мобилен интернет в роуминг. "Получили сме ясен ангажимент от мобилните оператори във всички балкански страни да представят на своите потребители нови оферти за абонамент, както и нов подход против шоковите сметки, на които ставахме свидетели досега", каза Мария Габриел.
Цените за мегабайт през лятото ще паднат значително, за лятото на 2019 г. се предвижда цената да е под 70 цента, а година след това и 40 цента. "В дългосрочен план до 2021 г. очакваме
цената
да стане
20 евро цента
за един мегабат",
посочи комисарката по цифрова икономика.
Вчера на срещата на върха ЕС-Западни Балкани станахме свидетели за повратен момент, който най-добре може да бъде описан с една дума - свързаност, каза Габриел.
Лидерите на шестте партньори от страните от Западните Балкани подписаха вчера в София Изявление за подкрепа за започването на Цифрова програма за Западните Балкани.
"Актът на подписване на декларацията, маркира нещо ново в отношенията между ЕС и нашия регион, на което не сме ставали свидетели досега", посочи Габриел. Тя изрази благодарност към българския премиер Бойко Борисов за лидерската позиция, която ясно доказа пред ЕС и Балканите. Комисар Габриел подчерта и заслугата на председателя на ЕК Жан-Клод Юнкер, на шефът на Европейския съвет Доналд Туск и на лидерите на балканските страни, които показаха как желанието води до реални резултати. "Постигнатото е послание, че, когато индустрията гледа в една посока, стъпките, които се предприемат, водят до реализирани ползи", каза тя.
Ще бъде започнат мониторинг, който ще бъде още един сигнал към европейските граждани и предприятия, че регионът на Западните Балкани не е съседен, а част от Европа.
"Пътната карта предвижда и
разширяване
на регионалното
роуминг споразумение,
което в момента съществува между операторите на Сърбия, Македония, Черна гора и Босна и Херцеговина от 2014 г. По време на дигиталната асамблея на 13 юни в София, то ще бъде разширено, така че да обхваща всички балкански страни", уточни Мария Габриел. Тя подчерта колко труден е бил процесът по водене на преговори и изрази благодарност към операторите за доброволните мерки, които предприемат, и на държавните лидери за това, че осъзнават колко е важно да се създадат условия за устойчиви инвестиции в региона.
Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.
-
Един от прегазените в София полицаи: Водачът оказа яростна съпротива
-
Ивелин Попов за първи път с №8 - смени 71 със 7+1
-
Алма - дъщерята на Саня Армутлиева планира втората си песен през април
-
Ердоган към Европа и САЩ: Подкрепете усилията на Турция за връщане на бежанците в Сирия
-
Влаковете по направлението София - Мездра се движат по разписание
-
Цветанов в Благоевград: Местните избори са най-важните, защото са гръбнакът на партията
-
Сделката за Нова тв ще приключи до 4 месеца
-
Кирил Домусчиев купува Нова тв, тя за първи път ще е българска
-
Виктория Бехар стана част от новинарския екип на Нова тв
-
Христо Димитров: Чисто новата тв “Българе” тръгва на 26 февруари (Видео)
-
Победителят в конкурса “Пролет” на БНР ще пее в “Евросоник”
-
Журналисти на свободна практика отидоха при БСП за едно, а (не) се разбраха за ЦИК
-
Dentsu Digital Camp 2019 представя разрушителната сила на трансформацията като средство за устойчиво бизнес развитие
-
3,8% ръст на рекламата през 2019 г., 6,9% - за България
-
Онлайн и преса - най-доброто съчетание за реклама през 2019-а
-
Божана Кацарова от “Мастършеф” направи рекламна агенция за храна
-
Милена Ташева е новият партньор в дигиталната агенция BookMark
-
Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г.