Гимназия в китайския град Ханджоу въведе технология за лицево разпознаване, чрез която се анализира поведението на учениците в класната стая и се следи за техните отсъствия, съобщи bulgarian.cri.cn.
Камерите на системата са програмирани да различават шест типа поведение: по време на четене, писане, при вдигане на ръка, ставане, слушане на учителя и навеждане над бюрото. В същото време те следят и за израженията на децата, дали показват щастие, тъга, гняв, страх или отвращение. Събраната информация се анализира, а резултатите се използват от учителите, които – по думите на зам.-директорът на гимназията Джан Гуанчао – могат да коригират методите си на преподаване и да правят проверка за отсъствия за секунди.
Системата за лицево разпознаване бе въведена пробно в ханджоуската гимназия през миналата година, но употребата ѝ бе ограничена до закупуване на храна в столовата и заемане на книги от библиотеката.