90 години DAF, 90 години иновации

https://www.24chasa.bg/novini/article/6906942 www.24chasa.bg

През 1928 г. холандският инженер Хуб ван Доорн основава малка работилница в Айндховен. Това е скромното начало на DAF, който 90 години по-късно е водещ световен производител на камиони, фокусиран върху иновациите, качеството и ефективността.

Талантливият Хуб ван Доорн основава малката си работилница на ъгъл до пивоварната Coolen в Айндховен, като в началото работата му се състои в това да заварява и кове различни метални предмети за града и за местни производители като фабриката за електрически и газови крушки и радиоапарати Philips. Голямата депресия в началото на 30-те години на миналия век са вдъхновили Хуб ван Доорн и неговия брат Вим да разширят услугите си с производството на ремаркета. Така през 1932 г. променят името на работилницата и то става Van Doorne’s Aanhangwagen Fabriek (фабрика за полуремарке на Ван Доорн) или съкратено DAF.

След края на Втората световна война, през 1949 г. DAF създава първия си камион, а година по-късно е построена и първата фабрика от където започва производството на 3-, 5- и 6-тонни шаси-кабини, а с това е дадено началото на компанията, каквато я познаваме днес. Първият двигател с името DAF е произведен през 1957 г., а две години по-късно е създаден и първият турбодизелов двигател – DD575. През 1973 г. DAF представя първият в индустрията турбодвигател с междинен охладител, а през 1980 г. и усъвършенстваната му версия ATi. През 1996 г. DAF става част от компанията PACCAR. През 2005 г. е представен двигателя PACCAR MX, който в момента се вгражда във всички тежкотоварни автомобили с марката DAF и в над 40% от камионите с марките Kenworth и Peterbilt.

DAF е производител, който се слави със своите издръжливи и икономични камиони с комфортни кабини. Това е и причината холандската компания да е отличавана 5 пъти с най-престижната награда за производителите на товарни автомобили – Международен камион на годината. Първото отличие марката печели в края на 80-те години на миналия век, когато DAF 95 е избран за Международен камион на годината за 1988 г. Десет години по-късно наградата е присъдена на DAF 95XF. Следващото признание идва само след 4 години - DAF LF е избран за Камион на годината 2002.

През 2007 г. DAF XF105 също е отличен с най-престижното отличие за камион. През ноември 2017 г. на изложението Solutrans в Лион, Франция новите CF и XF за първи път в над 40-годишната история на наградата, два модела бяха удостоени с престижното звание Камион на годината 2018.

Дилър на DAF за България е Турботракс България ООД. Компанията е основана през 1994, през 1995 става става оторизиран DAF сервиз, а през 2005 получава правата да продава и сервизира камиони с марката DAF, като оторизиран дилър за България. Турботракс е част от Турбос Хют Груп, най големият DAF Дилър в света.

Турботакс България ООД е сред 300-те най-успешни компании в България за 2015 и 2016 и печели приза “True lider” за 2016 г.

Основните дейности на фирмата са :

• Продажба на нови и употребявани товарни автомобили и прикачна техника;

• Продажба на резервни части и аксесоари за товарни автомобили, ремаркета и автобуси;

• Следпродажбено обслужване и сервизна дейност на товарни автомобили, ремаркета и автобуси;

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

На странна молба за помощ станаха свидетели пътниците на софийското метро. Столичанин с табела на врата подчертаваща нуждата му от наркотици и билки посрещаше забързаните граждани на входа на метростанция Сердика. Дали обаче някой е откликнал на молбата му не е

Вратарят на "Аталанта" Пиерлуиджи Голини бе зарязан от сексапилната си половинка. Джулия Проведи сама обяви края на връзката им. "Предпочитам да го кажа аз - написа тя в инстаграм. - Двамата с Пиерлуиджи скъсахме днес. Причините са лични. Със сигурност всеки вестник и сайт ще ви съобщават защо, но истината знаем само аз и Пиерлуиджи.

Четирикратният шампион в най-голямата колоездачна обиколка "Тур дьо Франс" Крис Фрум се потроши при катастрофа по време на подготовката си за надпреварата, която започва на 6 юли. Британецът се блъсна нелепо в стена на къща. Той пусна кормилото, за да си издуха носа. Сблъсъкът е станал с 60 км/ч. Фрум бе опериран над осем часа,