Образователните институции, които инвестират повече усилия във взаимодействие с родителите, постигат по-добри образователни резултати. Дори само когато родителите са пасивно информирани, степента на доверие е по-висока. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в рамките на парламентарния контрол в отговор на въпрос на Донка Симеонова от БСП относно политиката на МОН за взаимодействие с родителите за приобщаване на децата в образователната система, предава БТА.
Родителите и учителите са в една лодка, имат една мисия и тя е детето, отбеляза министърът. Той посочи, че МОН вече е организирало две дискусии по темата. Проведено е било и проучване, което показало, че има раздалечаване между образователните институции и семейството, има и липса на доверие. У някои образователни институции има склонност да се капсулират, от друга страна част от родителите подхождат преднамерено, допълни министърът.
Винаги използвам възможността да апелирам към образователните институции да влагат повече усилия във взаимодействие с родителите, каза Вълчев. По думите му целта на министерството е да се създаде трайна култура, ориентираност към взаимодействие. Когато работим заедно, има много по-голяма вероятност за успех, каза той. По думите му най-голямото предизвикателство е с децата от уязвими групи. Там трябва да се работи ежедневно, многочасово, трябва да се работи и с децата, и с родителите, посочи той.