Детето ще седи само в самолета, ако не запазите конкретно място

https://www.24chasa.bg/novini/article/6932233 www.24chasa.bg
СНИМКА: Пиксабей

Как да изберем къде да седнем на полета, без да подкупваме стюардите?

На всеки се е случвало - малко дете дава всичко от себе си да рита с неподозирана ярост гърба на седалката ви в самолета, краката ви болят още след първия час, тъй като няма накъде да ги опънете, войната за подлакътника... Макар че няма начин да гарантирате, че точно за вас ще бъде резервирана седалката до пътеката, близо до аварийните изходи и в предната част на самолета, пък и никой няма да седи до вас, все пак има няколко тактики, които ще помогнат за комфортен полет. Как да изберем най-подходящото място?

Редовете в края, до пътеката или прозорците, както и седалките в предната част на самолета обикновено се смятат за най-добри. При кратко бизнес пътуване най-добре да изберете място до пътеката в предната част на самолета, за да можете да се изнижете възможно най-бързо след кацане. При среднощен полет обаче по-добре да предпочетете седалка до прозорец, за да си облегнете главата и да си починете пълноценно. Нервните пасажери е най-добре да седнат зад крилото, където турбуленциите се усещат значително по-слабо.

Местата до пътеката обикновено предлагат малко повече място за краката, но те не са подходящи, ако пътувате със семейството. Повечето

авиокомпании не

позволяват на деца

да сядат в края

Много пасажери предпочитат “седалки с прегради” - местата, които са непосредствено зад физическите бариери (като стени, завеси или екрани), които отделят различните части на самолета. Тъй като няма седалки пред вас, няма да се налага да се разправяте с друг пътник, който толкова е наклонил седалката си, че практически лежи в скута ви, а и често получавате и допълнително място за краката. Но внимавайте, не всички “седалки с прегради” са еднакви. На някои самолети първите седалки може да са тесни и неудобни. Също така имайте предвид, че няма да имате място за поставяне на личен предмет под седалката пред вас за по-лесен достъп.

Обърнете внимание на растоянието между седалките. Това не е информация, за която се сещаме да проучим преди полет, но ако сте висок и не искате да слизате на четири крака от схващане, проверете тези данни в описанието на модела на самолета.

Много пътници са загрижени за безопасността, но за съжаление,

няма ясен отговор

къде имате най-голям

шанс да преживеете

самолетна катастрофа

Проучване от 2015 г. на сп. “Тайм” установи, че може да имате по-голям шанс да оцелеете след инцидент, ако сте седнали в задната част на самолета, въз основа на анализ на данни, събирани 35 години. Проучване на Гринуичкия университет във Великобритания от 2008 г. обаче установи, че най-безопасното място за сядане е в предната част на самолета, на разстояние от най-много пет реда от аварийния изход.

Средната седалка на който и да е ред обикновено не е желана от повечето пътници. В редове близо до зоните, обслужващи полета, и тоалетните е по-вероятно да е по-шумно.

Всеки детайл в кабината на пътническите самолети е умишлен. Типичните сини или синьо-зелени нюанси се избират с помощта на цветовата психология, тъй като тези тонове се смятат за универсални и успокояващи.

Все пак те невинаги действат при вечно недоволните пътници, разказва бивша стюардеса пред Би Би Си.

“Като стюардеса често ми се налагаше да обяснявам на пасажери: Вие платихте за седалката, а не за пространството пред нея или багажника над вас.” Тя

често дори

била

подкупвана

с шоколади

или сладкиши. “Ако обичате, бихте ли ми намерили по-добро място”, казал преди време пътник, намигвайки и настойчиво подавайки брауни на служителката.

Доста обезпокоителна тенденция бе забелязана от пътници през февруари. Оказа се, че все повече авиокомпании взимат допълнително пари от пътниците за правото да изберат предварително места в самолета при резервиране на билетите. Британската служба за гражданска авиация CAA изчисли, че пътниците в страната плащат около $ 547 млн. годишно за такива резервации. Всеки пети от отказващите да доплатят за място бива разделен от семейството и приятелите си по време на полета.

Например сред клиентите на “Райънеър” всеки трети не пътува редом с компанията си, ако не плати предварително за правото на избор на място. Представител на превозвача пък заяви, че това право се придобива само срещу 2 евро, а децата се настаняват до родителите си безплатно.

Защитници на правата на пътниците обаче твърдят, че авиокомпаниите печелят, създавайки объркване сред пасажерите. Според експерти ситуацията при американските въздушни превозвачи е подобна на британската. През 2016-а Конгресът на САЩ прие Закон за семействата, които пътуват със самолет заедно, който гарантира правото на децата до 13-годишна възраст да седят до родителите или опекуните си. Федералната авиационна администрация обаче още не е разработила изменения в правилата и авиокомпаниите могат да нарушават установената норма.

Проучвания на Британската агенция за гражданска авиация сред повече от 4000 пътници, пътували като част от група с 10 авиокомпании през изминалата година, установиха, че над половината от респондентите трябвало да платят повече при резервацията си, за да могат да седят заедно. Почти половината от тях

очаквали, че

тяхната авиокомпания

автоматично

ще ги разпредели

заедно

От тези, които са доплатили, за да седят заедно, 6 от всеки 10 казват, че го правят поради риска да разделят групата.

Авиокомпаниите разпределят местата си чрез компютърни алгоритми, съобщи Би Би Си. Медията допълва, че въпреки това до нея са изпращани сигнали за много случаи на раздяла между семейството и приятелите.

Според Кристофър Елиът, радетел за спазването на правата на пътниците, ако наистина се налага да пътувате заедно с приятели, роднини или в голяма група, е най-добре да се възползвате от услугите на туристическите агенции, които имат лостове за влияние върху авиокомпаниите и могат по-лесно да постигнат съвместно настаняване на повече хора в самолета.

Ако резервирате билет самостоятелно, не доплащайте за право на избор на място, а помолете при регистрирането на летището да ви настанят заедно - служителите често откликват на такива искания. Друг трик, за да си осигурите желаното място, е да си вземете клиентска карта за дадена авиокомпания или изрично да посочите, че имате висше образование. Практиката показва, че докторите на науките често получават специално отношение от авиопревозвачите.

Доматеният сок по-вкусен в облаците

Коктейл “Блъди Мери” на борда на самолет не само звучи добре, но и ще бъде много по-вкусен. Изследване на всеизвестната сред кулинарите самолетна теория доказа, че вкусовите рецептори и обонянието са първите неща, които се променят над 3000 метра височина.

Много самолетни компании поддържат минималните 10-15 процента влажност в салона, което изсушава лигавицата на носа и устата и намалява способността ни да усещаме вкуса на храните. Например подсладените изделия ни се струват по-малко сладки на няколко хиляди метра височина, отколкото са в действителност на земята. За сметка на това други - като доматите, възприемаме като по-изкусителни и с по-ясно изразен и наситен вкус. Според австралийския учен Лий Холмс голямата височина изостря сетивността към петия вкус - умами храните, сред които попадат и наглед обикновени неща като доматен сок, картофи, соеви кълнове, телешко, свинско, пилешко, гъби, моркови и пармезан.

78% мечтаят за секс по време на полет

Каквото се случва във въздуха, си остава там... Изумителните 78% от пасажерите в света мечтаят да се присъединят към клуба на самолетния секс. В действителност обаче едва 5% го правят, сочи проучването на международния сайт за запознанства Saucy Dates. От тези, които са се отдавали един на друг в облаците, 37% са го направили с партньора си, 30% с непознат, 18% с член на персонала, а останалите 15% с приятел.

По отношение на местоположението на борда, 59% са се вмъкнали в тоалетните, 31% са се “усамотили” на седалките, а 1% са използвали пилотската кабина.

Нощните полети са приказни за приемането ви като безстрашни членове във въздушния сексклуб. Повечето пасажери спят и почти никой не използва тоалетната, която в повечето случаи е прясно освежена. Ако пък имате дневен полет, изчакайте, докато започне сервиране на напитки. Използвайте момента, за да отидете в задната част на самолета. Обикновено стюардесите започват да обслужват първо пътниците, които са отпред на борда. Освен това почти никой не мърда от мястото си, за да отиде до тоалетната, от страх да не го пропуснат.

Малка британска авиокомпания с показателното име Mile High Flights се възползва от нишата в бизнеса от 2007 г. Срещу между $ 400 и $ 600 вече може да резервирате едночасов частен полет с много възглавници и пердета, като към цената са включени и шампанско, бонбони и един много дискретен пилот (фирмата поставя особен акцент върху това). Бизнесмоделът е гъвкав, като компанията предлага и 90-минутен VIP полет за тези, на които е нужно повече време, за да се насладят на най-екзотичните си фантазии. Дискретната авиокомпания предлага и екстри - възможност да добавите срещу доплащане пиперлива тръпка - още един пътник на борда.

Двойките могат да поискат самолетът да мине над някои специфични местности, за да се похвалят, че са “отбелязали точка” над любимия си стадион или парк.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Актьорите от сериала "София ден и нощ" Митко и Коки страдат за изминалите звездни актьорски мигове, разбра "България Днес". Двамата мъжаги бяха засечени в столично заведение, където разговаряха и си припомняха за добрите стари времена, когато славата ги връхлетя покрай играта им в хитовия сериал и не можеха да се отърват от луди фенки.

Ръководството на "Левски" има намерение да глоби нападателя Жерсон Кабрал. Прчината е глупавият червен картон, който футболистът си изкара при загубата с 0:1 от "Черно море". След нея "сините" се смъкнаха на трето място в класирането на Първа лига. Той остави отбора си с 10 човека в 68-ата минута. Това стана,

Жители на столичният квартал Св. Троица запретнаха ръкави и използваха едни от последните слънчеви дни за да облагородят градинката пред кооперацията си. За да я запазят от евентуални посегателства съкооператорите са сложили и кашпи пред новата декоративна