Социалната мрежа слага край на евтините трикове, които мамят аудиторията
Фалшивите сензации и постовете примамки във фейсбук, чиято единствена цел е да събират по-широка аудитория, вече ще се появяват много рядко в социалната мрежа.
Фейсбук разработи и въведе нов метод, чрез който ще осигурява по-автентично съдържание на началната страница (News Feed) на потребителите и който вече е активен и в България.
От тази седмица страници или персонални профили, които използват постове примамка, целящи по-голяма активност (коментари, харесвания или споделяния), за да се възползват от алгоритъма на фейсбук и да достигат до по-широка аудитория, ще бъдат автоматично понижавани и ще се появяват много по-рядко в News Feed. Единствената цел на тези примамки е да генерират рекламни приходи от фейсбук благодарение на уж голямата си аудитория.
Фейсбук обаче слага край на евтините трикове. Така например публикации със сензационни, но нищо неказващи заглавия (подобни на “Президентът на Китай обяви голяма новина за миграцията”) или призив за действие от типа на “Харесай, ако си зодия Козирог” ще бъдат разпознавани от алгоритъма на платформата и съответно ще бъдат показвани по-рядко. По този начин социалната мрежа ще осигурява по-автентично съдържание и по-сигурна среда за потребителите на социалната мрежа.
Автоматичният алгоритъм, който преценява кой пост е примамка и кой истински, бе въведен още в началото на годината в Испания, арабските държави, Франция, Италия, Германия и Португалия.
През април алгоритъмът започна да пресява постовете на мандарин, хинди, в Индонезия, Виетнам, Филипините, Тайланд и Турция.
Тази седмица освен у нас методът влиза още в Холандия, Гърция, Унгария, Корея, Малайзия, Полша, Румъния и за постовете на бенгалски.