Поне още 2 години тапи по “Хемус”. Нови 26 км ще са готови до края на 2020 г.

https://www.24chasa.bg/novini/article/6965439 www.24chasa.bg

Оправят се виадукти и тунели, за да са безопасни, не са пипани от 1986 г., заявиха от пътната агенция

Поне още 2 години ще има тапи по магистрала “Хемус” заради ремонти, става ясно от обявените поръчки на пътната агенция.

До 20 декември тази година е срокът за завършване на работата по два виадукта, които се оправят в момента. При 35-ия километър от София в посока Варна при тунел “Витиня” движението сега е двупосочно в платното към морската столица.

Малко след това трафикът е пренасочен двупосочно в платното в посока София пак заради ремонти.

Поради това преди и след тунела “Витиня” и в двете посоки се образуват гигантски задръствания, когато има засилен трафик през уикенда. Движението ще е с тази организация не само през цялото лято, а до края на годината. Тръбата за София няма да бъде отворена, преди да бъде завършен виадуктът.

В неделя десетки шофьори се обадиха в редакцията на “24 часа”, за да кажат, че задръстването е можело да бъде избегнато, ако автомобилите, които се движат в посока Варна, са били пренасочени само в едната лента. “Нормално е някой да се сети, че в неделя трафикът ще е засилен към София”, коментират водачите.

Повече от час

е отнемало

преминаването

на десетина

километра

Задръстванията се увеличавали заради прегрели коли, които са спрели в аварийното платно с вдигнати предни капаци Най-високата скорост, с която се движели автомобилите, е била между 6 и 11 км в час.

От пътната агенция в понеделник заявиха, че по виадукта се работи в платното в посока София, като се ремонтират четири от носещите стълбове. Движението е ограничено, за да се намалят вибрациите от преминаващите превозни средства. По този начин се осигурява безопасна работа на строителите, работещи по стълбовете.

От пътната агенция благодарят на шофьорите за търпението от причинените неудобства. И уточняват, че ремонтите са наложителни, за да се пътува удобно и безопасно по съоръженията, които не са били пипани от построяването им през 1986 г.

До завършване на ремонта движението ще е по една лента за Варна и за София. Скоростта е ограничена до 50 км/ч. Шофьорите трябвало да карат внимателно, да не предприемат изпреварвания в участъка и да спазват стриктно поставената сигнализация и въведеното ограничение на скоростта.

За да се ограничи натоварването на виадуктите в ремонт, движението на камиони над 12 тона е пренасочено по стария път през прохода Витиня. Като алтернативен маршрут може да се използва и пътят София -Своге - Мездра през Искърското дефиле, тъй като в момента се ремонтира отсечката София - Ботевград и движението се осъществява в една лента.

От пътната агенция уточняват, че информация за актуалната пътна обстановка може да се получи от безплатното мобилно приложение LIMA, от интернет страницата на ведомството www.api.bg, както и по всяко време от денонощието на телефон. 0700 130 20. В агенцията целогодишно при 24-часов режим работи център, който събира и обобщава данните за състоянието на пътищата.

Задръстванията

на “Хемус” ще

продължат

и през следващата година заради нови ремонти. След като приключат тези на виадуктите, ще започнат на два тунела - “Топли дол” и “Правешки ханове”. Вече бяха отворени офертите за изработването на технически проекти за ремонт на двете съоръженията. След като те са готови, ще се пристъпи и към избор на изпълнител.

Ако няма обжалване на избора на фирми, договори с тях може да се сключат до края на тази година, а работата да започне през 2019-а.

Нови 26 км ще са готови до края на 2020 година

Нови 26 км от трасето на магистрала “Хемус” се изграждат през 2018-а, като работата трябва да се осъществява и в двете посоки на магистралата.

Участъкът между Ябланица и пътния възел “Боаза”, който е с дължина 9,3 километра, се изгражда. През март беше направена първата копка.

Строителството е на стойност 55 млн. лв. Срокът за приключването му е 2 години и участъкът трябва да е готов през март 2020 г.

Другият участък, по който трябва да започне работа, е от пътен възел “Буховци” до Белокопитово. Общата му дължина е 16,2 км. Стойността за проектиране и изгрждане е 119,7 млн. лв.

През март регионалният министър Николай Нанков посочи, че се изготвя технически проект от избрания изпълнител, а след това ще се издаде разрешение за строеж и зелена светлина за изграждането.

Срокът, предвиден за изграждането, е до ноември 2020 г.

В отговор на питане от народен представител Нанков посочи, че за подготовката и изпълнението на проектите за участъците от пътен възел “Боаза” до Буховци се търсят източници на финансиране, сред които публично-частно партньорство и държавно гарантирани заеми.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Актьорът от трупата на Народния театър Дарин Ангелов се разхожда сънен, разгърден, брадясал и със рошава коса из центъра на София, видя "България Днес". Артистът, който пред време скочи от сцената, за да спаси зрител от първия ред, който си бе глътнал езика, явно не се притеснява за прическата си, която гримьорите от театъра така или иначе ще

10 хиляди евро на месец ще бъде заплатата на новия старши треньор на "Левски" Георги Дерменджиев. Това научи "България Днес" от свои източници. Парите са двойно по-малко в сравнение със сумата, под която се подписваше напусналият сръбски наставник Славиша Стоянович. Той и "сините" се разделиха по взаимно съгласие след разговор с новия

Тази сутрин рано сутринта наблюдавахме явлението пълно лунно затъмнение. Явлението  се дължи на навлизането на Луната в земната сянка и специфичното пречупване на светлината което придава на Луната червен отенък и заради това носи името "Кървава Луна". Следващото пълно лунно затъмнение, което ще се вижда от Европа, ще е на 16 май 2022 г.