А1 със стабилен ръст на приходите и печалбата през второто тримесечие

https://www.24chasa.bg/novini/article/6979035 www.24chasa.bg

А1 отбелязва стабилен ръст на основните си финансови показатели през второто тримесечие на 2018 година. Приходите на компанията са се повишили със 7% до 110,5 млн. евро, а оперативната печалба (EBITDA) е нараснала с 8,9% до 36,3 млн. евро, запазвайки позитивната тенденция от последните над две години. От края на май 2018 компанията прие бранда А1 като част от A1 Group, което засили позиционирането на телекома на пазара и донесе позитивен импулс в отношенията му с неговите клиенти.

Ръстът се дължи основно на увеличението на приходите от фиксирани услуги и устройства. Приходите от фиксирани услуги нарастват с 11,4% до 25,3 млн. евро за периода. Основните причини за това са стабилния ръст при специализираните корпоративни решения, успешното предлагане на допълнителни услуги на настоящи клиенти и продължаващия ръст на приходите на собствените ТВ канали MAX Sport.

Приходите от мобилни услуги също отбелязват ръст от 0,3% до 66,6 млн. евро благодарение на увеличения брой на бизнес абонатите и повишените усилия за запазване на клиенти чрез таргетирани пакетни оферти. Приходите от устройства също се повишават с 25,5% до 16,1 млн. евро заради тенденцията все повече хора да търсят и ползват смарт устройства със смарт тарифни планове.

Общият брой клиенти на договор за мобилни услуги се увеличава с 0,9%. Това компенсира донякъде продължаващото влияние от промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент, довело до спад на клиентите на предплатени услуги с 25,8% за периода. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 3,1% до близо 3,974 милиона.

Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 1,3% през втората четвърт до близо 1,015 милиона. Позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.

Оперативната печалба (EBITDA) на А1 бележи ръст и това тримесечие. Основните причини са увеличените продажби на фиксирани услуги и собствено съдържание, както и позитивният тренд в приходите от мобилни услуги. Средният приход от абонат (ARPU) също нараства с 3,8% до 5,6 евро.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Актьорите от сериала "София ден и нощ" Митко и Коки страдат за изминалите звездни актьорски мигове, разбра "България Днес". Двамата мъжаги бяха засечени в столично заведение, където разговаряха и си припомняха за добрите стари времена, когато славата ги връхлетя покрай играта им в хитовия сериал и не можеха да се отърват от луди фенки.

Ръководството на "Левски" има намерение да глоби нападателя Жерсон Кабрал. Прчината е глупавият червен картон, който футболистът си изкара при загубата с 0:1 от "Черно море". След нея "сините" се смъкнаха на трето място в класирането на Първа лига. Той остави отбора си с 10 човека в 68-ата минута. Това стана,

Жители на столичният квартал Св. Троица запретнаха ръкави и използваха едни от последните слънчеви дни за да облагородят градинката пред кооперацията си. За да я запазят от евентуални посегателства съкооператорите са сложили и кашпи пред новата декоративна