До 20 млрд. евро глоба за Италия, ако се откаже от договора с Бенетон за магистралите

https://www.24chasa.bg/novini/article/7013506 www.24chasa.bg
Пропадналият виадукт в Генуа

Ден след трагедията с рухналия мост в Генуа италианското правителство обяви, че ще отнеме концесията за магистралите на частната компания „Аутостраде”, зад която стои фамилията Бенетон. Вицепремиерът Луджи ди Майо обяви готовност да направи това, още преди да е завършило съдебното дело за виновниците за рухването на моста в Генуа. Юристи обаче отсъдиха, че ако държавата се откаже от договора си, сключен през 1999 г. с акционерното дружество „Атлантиа”(то е свързано с „Аутостраде” и с Бенетон), може да плати до 20 млрд.евро глоба.

Вицепремиерът Ди Майо обяви, че е сигурно, че няма да се наложи да плаща глоба на Бенетон, „при положение че има 40 жертви”. Зам.министърът на инфраструктурата Едоардо Рикси каза, че „държавата чисто и просто няма да плати, защото би била единствената държава, която заплаща онзи, заради който рухва мост”.

Конвенцията между „Аутостраде” и Министерството на транспорта неотдавна беше удължена до 2042 г.с благословията на ЕС, за да се реализира и алтернативна транспортна ос на моста „Моранди” в Генуа.

Според закон от 2006 г. се предвижда глоба до 150 млн.евро, ако концесионерът не изпълнява задълженията си.

Ден след декларациите на Ди Майо обаче другият вицепремиер и министър на вътрешните работи Матео Салвини удари спирачка по отношение на намеренията на държавата да си върне концесията. «Ако «Аутостраде» бръкнат в джоба си и дарят 500 млн.евро за жертвите от трагедията, може да седнем да говорим за концесията», каза Салвини.

Скептично настроени за отнемането на концесията са и други прависти в Италия, като бившият магистрат Антонио ди Пиетро. В предаване по тв канала «Ла Сетте» той нарече правителството «импровизирани министри» и припомни, че именно Министерството на транспорта е трябвало по закон да контролира работата по поддръжката на моста от страна на «Аутостраде».

Люшкането в дискусиите около евентуалното отнемане на концесията на «Аутостраде» доведе до крах на борсата за дружеството «Атлантиа», което го контролира.

Само за 2 дни то загуби 5 млрд.евро на борсата. Това значи, че са пострадали и хиляди италианци, дребни инвеститори, както и пенсионни фондове, инвестирали в «Атлантия».

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Краят на традиционният есенния фестивал в Китай предизвика огромно задръстване от автомобили в близост до Тол-станция на магистралата в Женгжу, провинция Хенан, Китай. Снимка: REUTERS /

Бизнесменът Тодор Хаджижеков, станал известен с прякора си Тотко Поршето, който бе погнат за нелегална фабрика за цигари край Костинброд, е оправдан тихомълком! След шумната акция през декември 2012 г. по разбиване на тайния цех Хаджижеков е оневинен окончателно, а сега с юристи подготвя иск срещу прокуратурата за 100 хиляди лева,

Със здрав банкет и кючеци на Азис загря отборът на "Атлетик" (Куклен) за мача с "Левски". Днес храбрият аматьорски тим ще посрещне "сините" в двубой от турнира за Купата на България. За отбора от малкото градче, разположено в полите на Родопите, това ще бъде най-големият мач в цялата му история. Срещата ще се играе в Пловдив,