До 20 млрд. евро глоба за Италия, ако се откаже от договора с Бенетон за магистралите

https://www.24chasa.bg/novini/article/7013506 www.24chasa.bg
Пропадналият виадукт в Генуа

Ден след трагедията с рухналия мост в Генуа италианското правителство обяви, че ще отнеме концесията за магистралите на частната компания „Аутостраде”, зад която стои фамилията Бенетон. Вицепремиерът Луджи ди Майо обяви готовност да направи това, още преди да е завършило съдебното дело за виновниците за рухването на моста в Генуа. Юристи обаче отсъдиха, че ако държавата се откаже от договора си, сключен през 1999 г. с акционерното дружество „Атлантиа”(то е свързано с „Аутостраде” и с Бенетон), може да плати до 20 млрд.евро глоба.

Вицепремиерът Ди Майо обяви, че е сигурно, че няма да се наложи да плаща глоба на Бенетон, „при положение че има 40 жертви”. Зам.министърът на инфраструктурата Едоардо Рикси каза, че „държавата чисто и просто няма да плати, защото би била единствената държава, която заплаща онзи, заради който рухва мост”.

Конвенцията между „Аутостраде” и Министерството на транспорта неотдавна беше удължена до 2042 г.с благословията на ЕС, за да се реализира и алтернативна транспортна ос на моста „Моранди” в Генуа.

Според закон от 2006 г. се предвижда глоба до 150 млн.евро, ако концесионерът не изпълнява задълженията си.

Ден след декларациите на Ди Майо обаче другият вицепремиер и министър на вътрешните работи Матео Салвини удари спирачка по отношение на намеренията на държавата да си върне концесията. «Ако «Аутостраде» бръкнат в джоба си и дарят 500 млн.евро за жертвите от трагедията, може да седнем да говорим за концесията», каза Салвини.

Скептично настроени за отнемането на концесията са и други прависти в Италия, като бившият магистрат Антонио ди Пиетро. В предаване по тв канала «Ла Сетте» той нарече правителството «импровизирани министри» и припомни, че именно Министерството на транспорта е трябвало по закон да контролира работата по поддръжката на моста от страна на «Аутостраде».

Люшкането в дискусиите около евентуалното отнемане на концесията на «Аутостраде» доведе до крах на борсата за дружеството «Атлантиа», което го контролира.

Само за 2 дни то загуби 5 млрд.евро на борсата. Това значи, че са пострадали и хиляди италианци, дребни инвеститори, както и пенсионни фондове, инвестирали в «Атлантия».

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Приближен на сочения за наркобос Виктор Боцев-Джуката отърва панделата! Георги Златков призна, че е участвал в бандата на Джуката за разпространение на дрога, сключи споразумение с прокуратурата и се размина с 2 години условно с 4-годишен изпитателен срок, научи "България Днес". Според прокуратурата Виктор Джуката е ръководил бандата между май и

Силвия Кацарова е съвестен сметкоплатец! Естрадната певицата стриктно следи плащането на задълженията си. Преди дни беше забелязана в офиса на мобилен оператор да се издължава за телефон, интернет и телевизия. Кацарова бе една от малкото клиентки, които си тръгнаха с усмивка, след като джобовете й олекнаха.

Божигол чуква 33 г. с баджанака, Лозанова също идва на празника на бившия, татуира си името на вратаря 33 години празнува днес новата звезда на "Левски" Валери Божинов. "България Днес" научи от отлично запознати източници, че нападателят няма да прави шумен купон. Божигол ще посрещне Христовата възраст у дома.