Обучават в дигитални умения още от 3-и клас

https://www.24chasa.bg/novini/article/7019265 www.24chasa.bg

Какво ново има в програмите за учениците от 1-и до 12-и клас?

Какво трябва да знаят родителите?

От вчера “24 часа”започва поредицата “Родителски бележник”.

Ще научат какво е потребител и парола

Познават основните заплахи в интернет

Подготвени са 2520 учители, които ще преподават за първи път компютърно моделиране

Компютърно моделиране е новият предмет, който за първи път се въвежда в 3-и клас от предстоящата учебна година. Третокласниците ще учат и по изцяло нови учебници от есента.

2520 учители, които ще преподават за първи път компютърно моделиране на третокласници, и експерти са включени в обучения, организирани в Националния център за квалификация на педагогическите специалисти на министерството на образованието.

Обучението по компютърно моделиране в началния етап е насочено към овладяване на начални знания, свързани с изграждане на дигитална грамотност на учениците чрез изграждане на компютърни модели на познати обекти, процеси и явления и експериментиране с тях.

“Дигиталното обучение в класната стая позволява на учениците да развиват ефективни самостоятелни умения за учене, те се учат да използват онлайн ресурсите, да прилагат информацията за проблема и дори да оценят получената обратна връзка. В допълнение към ангажирането на учениците дигиталните учебни инструменти и технологии изострят уменията за критично мислене. Децата, които търсят открити въпроси с въображение и логика, се учат как да вземат решения”, твърдят учители по информатика.

Акцентът в обучението в 3-и клас е върху усвояване на знания и умения за работа с дигитални устройства, с файлове, създаване на анимирани проекти с използване на алгоритми с условия и повторения чрез визуална среда за блоково програмиране, пише в учебната програма за общообразователна подготовка по предмета.

Третокласниците ще научат какво е потребител и парола. Ще им стане ясно какви са основните заплахи в дигиталната среда и правилата за реакция при такива случаи. Ще разберат също, че

не трябва да се

предоставя

лична

информация

при комуникация или работа във виртуална среда.

При работа по темата “Какво е анимация?” учениците ще създават кратка анимация на хартия и във визуална среда. Новите понятия пък ще бъдат “анимация”, “анимационно изображение” и “кадър”. При работа по проект пък ще планират и подготвят ресурси за реализиране на художествена идея, ще създават собствена анимирана картичка и ще споделят готовия проект на определени за целта места в интернет.

50% от часовете през учебната година са за нови знания и умения, 30% са за упражнения и работа по проект, 14% са за затвърдяване на новите знания и за обобщение, а 6% - за диагностика на входното и изходното ниво.

6 издателства

са направили

учебници

по новия предмет - “Анубис”, “Булвест 2000”, “Изкуства”, “Нова звезда - 2000”, “Просвета Плюс” и “Просвета - София”. Учителите ще направят своя избор по кой от тях да преподават.

“Трудно прогнозираме бъдещето, но това, което знаем със сигурност, е, че ще ни трябват създатели, хората да бъдат по-креативни от машините. Ще ни трябват и дигитални създатели. Неравенствата в бъдеще няма да бъдат между дигитални ползватели и неползватели, а между дигитални създатели и дигитални ползватели.” Това каза министърът на образованието Красимир Въ лчев на първата кръгла маса за дигиталното образование в България, организирана от “24 часа” и VIVACOM в партньорство с МОН и Столичната община в началото на юни.

Според министър Вълчев е необходимо образование, което

“обединява

дигиталните

умения с

креативността,

новите с традиционните умения, цифровото с аналоговото, техниката с човека, образование, което не убива, а развива емоционални и социални компетентности”. Той допълни, че най-масовите професии на бъдещето ще бъдат тези, които са свързани с работата с хора, грижата за човека, преживяванията, които изискват разбиране на човека, т.е. тези, които изискват хуманитарно образование и няма да бъдат заменени от изкуствения интелект.

Откриват посланията

на битовите празници и

обичаи на различните етноси

Третокласниците ще разберат, че обществото се състои от различни по състав групи от хора, по предмета Човекът и обществото. Трябва да разберат още необходимостта от

взаимодействие

и спазване

на правила при

общуване в група

Ще откриват нравствените послания на битови празници и обичаи на различните етнически групи.

Обучението по “Човекът и обществото” в началния етап е насочено към овладяването на базисни знания, умения и отношения, свързани с природата и обществото на България, както и с изграждането на достъпни социални и граждански компетентности на ученика, обясниха от министерството на образованието. В 3-и клас се надграждат получените в предходните класове начални знания за българската идентичност и се поставят нейните общи времеви и пространствени опори.

Обучението в 3-и клас следва хронологичната последователност в развитието на обществото, като осигурява запознаване с представителни исторически личности и събития.

В частта за природните богатства на България учениците ще научат

какво е повърхнина,

равнина,

низина, планина, поле, река, езеро и море. По темата “Българинът - гражданин на България и на Европа” пък ще научат значението на гражданин, условни знаци, държавни граници, полуостров, карта и посоки на света.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Защитникът на "Борнемут" Нейтън Аке е основна трансферна цел за "Манчестър Сити". "Гражданите" имат сериозен интерес, но ще се сблъскат с бившия клуб на холандеца "Челси". В договора на Аке има интересна клауза. Според нея лондончани имат предимство пред всички останали клубове за трансфер. Те могат да си върнат защитника срещу 40 млн. паунда

Националът Камен Хаджиев, който играе в "Академия Пушкаш", отписа шансовете на "Ференцварош" в Лига Европа. Унгарците гостуват утре в Разград в решаващ мач срещу "Лудогорец" за класиране на 1/16 финалите. "Ференцварош" са по-слаби, отколкото през лятото - коментира Хаджиев. - "Лудогорец" ще излезе крайният победител. "Орлите" са по-добрият отбор

Легендарният Димитър Пенев поиска промени на "Армията" и нов треньор на ЦСКА-София. "Трябва да има треньорска смяна - заявява Пената. - Когато няма добри резултати, кой е виновен? Треньорът! Значи има вътрешен проблем, след като играчите не си изпълняват задачите на терена. Самите футболисти трябва да подобрят играта и отношението към собствените