Новооткрити динозаври в Китай ще хвърлят светлина върху еволюцията

https://www.24chasa.bg/novini/article/7024403 www.24chasa.bg

В Китай бяха открити два нови динозавъра, които е възможно да хвърлят светлина върху еволюцията, предава bulgarian.cri.cn.

Гъвкавите пръсти помагали на приматите да ловуват и събират храна и дори да измислят и използват инструменти, което е ключова стъпка, която постепенно диференцирала хората от маймуните. Но при месоядните Тероподи, като жестокия тиранозавър, тенденцията за намаляване на ноктите била различна. Двата нови динозавъра – банукус (Bannykus) и сиюнукус (Xiyunykus), са от семейство алварезаврови. Те бяха открити в северната част на Китай, първият във Вътрешна Монголия, а вторият в Синдзян-уйгуркския автономен район, според статия публикувана в петък в американското списание „Current Biology“.

Алварезаврите са сред най-странната група от подразреда Теропиди, тъй като много от тях имат изключително къси и здрави предни крайници с единствен функционален нокът, казва Сю Син, водещ автор на статията и изследовател в Института по палеонтология и палеоантропология на гръбначните животни. В изследването на тази група динозаври обаче има около 90-милиона годишна празнина в данните за техни вкаменелости, особено за периода на ранната Креда. Липсващата връзка затруднява проучванията как и защо тези динозаври са развили само един мощен и полезен пръст, като са обезсилили останалите.

Двата новооткрити динозавъра са от средата на 90-милиона годишната празнина между най-ранните и най-скоро известните алварезаври, твърдят учените. Откриването им е важно, защото показва преходните стъпки в процеса на адаптация към новия начин на хранене, добавят те. Динозаврите са открити от съвместна експедиция учени от китайски американски институти.

Фолклегендата Руси Русев стана учител! Изпълнителят на вселенския хит "На бургаската гара" преподава на деца в училище "Христо Ботев" в бургаския кв. Долно Езерово. "Започнах втора учебна година като вокален педагог. Музикалната ми кариера продължава - имам участия и концерти, опитват се да правя нови песни, но и искам да уча деца.

Оплюваната и сочена с пръст за глупава плеймейтка Нора Недкова прецака Биг брадър! Блондинката изненадващо беше изгонена от риалити шоуто, но реално тя печели от цялата ситуация. Предисторията. В деня на напускането си на къщата Нора се скарва с продуцентите, защото личният й фризьор не я посещава достатъчно често.

Чалгарки + лоши момчета = класическа комбинация. Представителките на кръшния жанр имат силно влечение към мъже, които имат проблеми със закона. Или към парите им. Жоро Бирмата е последният виден любовник на фолкпевици, който е преследван от органите на реда и беше обявен за издирване. Младежът дълго време имаше връзка с Преслава,