Новооткрити динозаври в Китай ще хвърлят светлина върху еволюцията

https://www.24chasa.bg/novini/article/7024403 www.24chasa.bg

В Китай бяха открити два нови динозавъра, които е възможно да хвърлят светлина върху еволюцията, предава bulgarian.cri.cn.

Гъвкавите пръсти помагали на приматите да ловуват и събират храна и дори да измислят и използват инструменти, което е ключова стъпка, която постепенно диференцирала хората от маймуните. Но при месоядните Тероподи, като жестокия тиранозавър, тенденцията за намаляване на ноктите била различна. Двата нови динозавъра – банукус (Bannykus) и сиюнукус (Xiyunykus), са от семейство алварезаврови. Те бяха открити в северната част на Китай, първият във Вътрешна Монголия, а вторият в Синдзян-уйгуркския автономен район, според статия публикувана в петък в американското списание „Current Biology“.

Алварезаврите са сред най-странната група от подразреда Теропиди, тъй като много от тях имат изключително къси и здрави предни крайници с единствен функционален нокът, казва Сю Син, водещ автор на статията и изследовател в Института по палеонтология и палеоантропология на гръбначните животни. В изследването на тази група динозаври обаче има около 90-милиона годишна празнина в данните за техни вкаменелости, особено за периода на ранната Креда. Липсващата връзка затруднява проучванията как и защо тези динозаври са развили само един мощен и полезен пръст, като са обезсилили останалите.

Двата новооткрити динозавъра са от средата на 90-милиона годишната празнина между най-ранните и най-скоро известните алварезаври, твърдят учените. Откриването им е важно, защото показва преходните стъпки в процеса на адаптация към новия начин на хранене, добавят те. Динозаврите са открити от съвместна експедиция учени от китайски американски институти.

Звездата на "Ювентус" Кристиано Роналдо няма да бъде подложен на съдебно преследване в САЩ по обвинения в изнасилване. Това обявиха от окръжната прокуратура в Кларк Каунти. Според властите няма убедителни доказателства за сексуално насилие над Катрин Майорга и случаят се прекратява. Срещу Роналдо започна разследване във връзка с обвиненията на

Изключително тежки работни дни има певицата Лилана. Изпълнителката, която от дълго време е извън светлините на прожекторите, бе заловена от топпапараците на "България Днес" да пазарува. За минути Лилана влезе в супермаркет, откъдето си взе здравословно мляко и кола, след което изхвърча с бърза крачка.

На пазар за гримове се впусна устатият коафьор Валентин Кулагин, видя "България Днес". Участникът във „ВИП брадър“ изпробва качествата на различни четки и мазила за украса на женските лица и видимо остана доволен от продукцията. Гримьорът, който казва, че Бог и майка му са го дарили с невероятен ген и няма нужда от почти нищо,