Бизнесмен от Варна не успя да приземи самолета си и загина на място (Обзор)

https://www.24chasa.bg/novini/article/7024975 www.24chasa.bg
СЕВДАЛИН ВЪЛНАРОВ

52-годишният Севдалин Вълнаров е зам.-шеф на асоциацията на консултантските фирми по жп строителство

Пилотирал от 2 години и 3 месеца

Загиналият при приземяване на летището в Балчик е 52-годишният варненски бизнесмен Севдалин Вълнаров.

Любителят пилот е зам.-председател на Българската асоциация на консултантските фирми по железопътно строителство и

изпълнителен

директор на

фирма

“Рубиком

инженеринг”

Тя участва в строителния надзор на модернизацията на жп участъка София - Елин Пелин по обществена поръчка за близо 4 млн. лв.

Преди месеци Вълнаров бе лектор на конференция за транспорта на Западните Балкани заедно с министъра на транспорта Ивайло Московски.

Катастрофата с ултралекия му самолет стана в с петък вечерта на летището в Балчик при кацане. Към 17,45 ч самолетът излита от летище Лесново. Летял е в неконтролирано въздушно пространство на височина 3100 м, след което преминава през въздушното пространство на летище Варна и в 18,54 ч е предаден за кацане на летище Балчик. Пилотът е потвърдил, че е осъществил контакт с летище Балчик и се е насочил за кацане. Самолетът

се е приземил

твърдо, при

което е

подскочил

Така става неуправляем, казаха от звеното за разследване към транспортното министерство. След това се преобръща през крило по гръб.

Ръководителят на звеното Христо Христов бе на място вчера. Самолетът не се е запалил, каза той след огледа. За съжаление, приборите са разбити и е трудно да се каже с каква скорост се е приземил. Очевидци заявили пред разследващите, че тя е била висока, но това е субективно усещане, добави Христов.

Най-вероятно причина ултралекият самолет да се обърне е грубото кацане, при което е подскочил и се е обърнал, след което е последвало разпадане. Вятърът е бил към 2-3 метра в секунда, страничен и леко пулсиращ, но според разследващите не той е причина за преобръщането.

Бизнесменът е взел свидетелство за пилот преди 2 години и три месеца. Изкарал е курса в Авиационния център в Долна баня.

Със съдружник

са купили

двуместния

самолет

Cirrus SR22 от Испания.

Това е 3-и инцидент във въздуха за седмица. На 22 август край Шумен падна самолет “Пайпър” с двама на борда, баща и син (виж долу). Предния ден пък военен хеликоптер закачи жици при Стамболийски.

“За съжаление инцидентите със самолети се случват по време на тренировка. Хубаво е някой да поеме вината и да каже, че толкова години съм бил шеф на ВВС, сигурно и аз имам вина. Не, само правителството, само Борисов, само министъра... Падат хеликоптери и във Щатите, и в Русия, и във Франция”, коментира премиерът Бойко Борисов.

КОЙ Е СЕВДАЛИН ВЪЛНАРОВ

Севдалин Вълнаров е роден през 1966 г. Завършил е Математическата гимназия в Русе, след това ВНВТУ “Тодор Каблешков”, специалност “Транспортно строителство”, с квалификация строителен инженер. От 1989 до 1996 г. е офицер във войските на Министерството на транспорта.

От 1999 г. до май 2014 г. Вълнаров е собственик и управител на фирма “Рубикон инженеринг” ООД с предмет на дейност независим надзор в проектирането и строителството. През май 2014 г. фирмата се преобразува в еднолично акционерно дружество и Вълнаров става изпълнителен директор.

Най-крупна е спечелената поръчка за 3,98 млн. лева за надзора на участъка София - Елин Пелин, част от жп линията София - Пловдив (при нея “Рубикон инженеринг” е в партньорство с “Консултантска инженерна група” ООД и гръцката “АДТ - Омега С.А. Консултанти Инженери”).

Фирмата на Вълнаров участва с оферта за строителен надзор и при проектирането и строителството на над 6 км от софийския околовръстен път II-18 в участъка от 35,260 км до 41,340 км. Това е отсечката от пътен възел “Цариградско шосе” до пътен възел “Младост”. Индикативната стойност на обществената поръчка за надзора е 2,091 лв. без ДДС, самото строителство е за 123 млн. лв. Офертите бяха отворени преди 2 месеца, сред 8-те е тази на загиналия бизнесмен - обединение “Околовръстен път София 2018”, в което “Рубикон” участва заедно с “Градежен Институт Македония АД”.

Още е в кома единият от пилотите, катастрофирали край Шумен

Баща и син Димитрови, които паднаха на 22 август, са инструктори. Вятърът

е най-вероятната причина за инцидента

ЗОЯ ПЕЕВА

Продължава да е тежко състоянието на 62-годишния Валери Димитров, който пострада при аварийно кацане на поляна край Шумен с малък самолет на 23 август, съобщиха от шуменската болница. Димитров все още е в медикаментозна кома и лекарите се борят за живота му.

С по-леки наранявания и в съзнание е синът му, 27-годишният Александър Димитров. Двамата са в интензивното отделение на МБАЛ - Шумен.

Прокуратурата образува досъдебно производство, но пострадалите още не са разпитвани. Очаква се това да стане до дни, когато им се подобри състоянието, каза Орлин Кузов от окръжната прокуратура в Шумен.

Валери и Александър са инструктори и имат училище за пилоти в Шумен. По думите на приятел на Валери Димитров той е изключително опитен

пилот и с 40 г. стаж

Двамата са били с изрядни разрешителни.

Ден след инцидента на място пристигна експертът по авиокатастрофи Христо Христов от звеното за разследване към Министерството на транспорта. Той съобщи, че се работи по 3 версии - човешка грешка, технически проблем на машината и неблагоприятни метеорологични условия.

Според Христов машината е излетяла от Балчик и над летищната площадка в Шумен е направила 2 обиколки, но не е успяла да се приземи. Тези самолети нямат черни кутии, а джипиес система, която записва данните на полета.

По думите на експерта пилотът се е опитал да приземи машината на поляната близо до летището, но се е ударил в дърво, завъртял се по оста и спрял. Ударът е бил отдясно на самолета. Още не е ясно кой е пилотирал, защото самолетът е с двойно управление.

По време на инцидента вятърът е бил гръбен, машината е прелетяла две трети от пистата, не е успяла да кацне. Решава да мине на втори кръг. Построява един маньовър, за да заходи срещу вятъра. В този момент

самолетът пропада -

нарича се скоростен

срив

Защо се случва това, още е в етап на изследване. Летателната машина задрала в земята, отскочила е с дясното крило, закачила се на дървото, завъртяла се около него и се установила на място. Така обясни механизма на катастрофата експертът Христо Христов. 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Куршум от предишен атентат са извадили медици от тялото на несебърския бос Димитър Желязков - Митьо Очите след престрелката между хората му и групата на Божидар Кузманов - Божо Кравата в Слънчака! Това разказаха вчера пред съда доктори, помогнали за спасяването на Очите, научи "България Днес". Лекарите се явиха да свидетелстват по делото срещу

Манчо Ковачев осветли проблем с простатата. Ходя до тоалетна по 50-60 пъти на ден, оплака се изпеченият врачански мошеник За памперс се разплака в съда изпеченият врачански измамник Манчо Ковачев. Гангстерът разигра истински шоу спектакъл пред спецмагистратите, които решаваха дали да го пуснат от ареста заради проблемите му с простатата,

На доста необичайна случка станаха свидетели тази сутрин шофьори в столичния КАТ. Автомобил от опашката за смяна на талони изтърбуши вратата на един от каналите за технически преглед и почти падна в него. Не е ясно дали причина за инцидента е нетърпението на водачът да смени скъпоценните табели или техническа неизправност във возилото е довела за