Всяка седмица кулинарят готви на новодомци, купили си дом с жилищен кредит от банката
От 5 години Ути Бъчваров всяка седмица става част от едно българско семейство и неговия нов дом. Той им приготвя в кухнята всичко, което току-що нанеслите се си пожелаят, а Fibank осигурява новия им дом чрез жилищните си кредити.
“Когато човек погледне всички други формати, които се излъчват по телевизията, ще види, че такова чудо няма. Чудото се казва “Животът е вкусен с Ути Бъчвавор и Fibank” и се излъчва по БНТ. Ние им готвим, това е едно от големите достойнства на този екип и на този формат - че ние, влизайки в дома на обикновени български хора, веднага спретваме нещо в сърцето на всяко едно от тези жилища, което се казва кухня. Аз готвя винаги на място, никога не нося храна и не я притоплям. Нашият принцип е, че тези новодомци, които са изтеглени от томболата, която банката прави, сами избират менюто си, канят гости и тяхната задача е да си пофантазират какво искат да им сготви Ути Бъчваров”, разказва готвачът.
От предаването са излъчени вече 170 епизода - това са 170 различни житейски истории. Някои от тях са наистина трогателни - майка взима апартамент на сина си, за да го върне от Англия. Брат купува дом на сестра си, за да могат двамата да приберат майка си в София. В едно от първите предавания дори имало предложение за брак - пред тв екипа младеж съобщава на приятелката си, че е купил жилище, и пада на колене.
“Оставихме младото бъдещо семейство на една маса със свещи и предаването затвори вратата, за да съхрани интимния момент”, спомня си Бъчваров.
В този случай той трябвало да сготви само за двама, но е имало епизоди, в които е гощавал 10-15, а веднъж и 60 души. “Хората си бяха купили една малка къщичка и в нейния двор изведнъж като по филмите започнаха да се носят едни маси, дойдоха помагачки. Домакините казаха, че целият квартал са си много близки, че ще дойдат роднини от други краища. Това беше възхитително за духа”, разказва Ути.
За него покупката на жилище е нещо повече от инвестиция в бъдещето - тя е форма на патриотизъм, защото тези хора са решили да отгледат децата си в България и да продължат да живеят тук.
“Банката празнува вече 25 г., аз съм 21 г. на екран и мога да кажа, че и като доверие към банката, и като доверие към мен чисто телевизионно се получи една много хубава синергия. Именно затова тези хора ни считат за част от семействата. За тях банката е партньор, с който всеки месец общуват, плащайки своите вноски, а за толкова много години ежедневното ми присъствие на екрана е довело до доверие и към мен”, казва Ути Бъчваров.
Затова в момента екипът работи по обновяването на концепцията на предаването. В него вече ще участват и специалисти, които ще дават реална оценка на пазара на недвижими имоти, популярните дестинации, реални и нереални цени. Ще се дават съвети как ремонтите могат да протекат по-бързо и безболезнено - каква дограма да се сложи, кои са емоционално полезните цветове за стените, каква да е заключващата система за апартамента, застраховка, ВиК и електрическа система, права в жилищния блок, практичността на дома.
След гостуването на Бъчваров у толкова много клиенти на Fibank той е убеден, че банката предлага абсолютна прозрачност за вида кредит и начина, по който се изплаща. “Обикновено кредитните инспектори се превръщат в част от семейството, те много често присъстват на тези жилищни партита, винаги са поканени. Защото много често се появява изгодна оферта за жилище и е ключово банката да отреагира достатъчно бързо”, смята Ути.
Неговите лични отношения с Fibank датират много преди старта на предаването - Бъчваров е клиент на банката от не по-малко от 10 години. “В нелеката битка с доверието да имаш банка, на която да разчиташ, беше ключов момент. Защото преди 10-15 години беше важно човек, като има някакви спестявания, да има къде да ги сложи”, добавя той. "В този доста несигурен свят това да имаш партньор, на който имаш доверие, да работиш с дългосрочни идеи, е нещо много важно. В забързания живот без банка човек няма как да направи каквото и да е. Аз работя с банката в личен план не по-малко от 10 години. Това е една стабилна българска банка, с която е изключително удобно човек да си партнира във всякакъв тип разплащания - с едно телефонно обаждане и всяко кликване на телефона човек може да се оправи. Банката е в синхрон с всички нови технологии - иновации в банкирането, онлайн и безкешовите плащания", смята Бъчваров.
Именно затова той си партнира с "Фибанк" и в много други проекти. Всяка година откриват ски сезона в Банско с шоу на площада, където по стар български табует с местни специалисти превръщат едно цяло прасе в стометров суджук. Това е част от инициативата на банката да се подкрепят местните общини с характер и облик.
Друга кауза е стимулирането на раждането на повече деца в България. Миналата година Ути се снима заедно с други достойни популярни българи с по едно малко бебе, на което стават кръстници, а снимките са събрани в календар.
"Много хора остават в България, защото има възможност да се прави бизнес, има ниши, има пространство. В Европа и особено в щатите това е нелека задача, а тук като развиваща се икономическа страна е възможно да има златна мина. Но при мен водещето не беше бизнеса - аз останах по простата причина, че много обичам да говоря на български и през всичките тези години, в които заставам пред екрана, знам, че има едни хора, които се нуждаят от това", разквазяа телевизионният водещ.
За Ути Бъчваров успехът е нещо много имагинерно - той, както казва Сервантес, е на върха на бойното копие. Успехът може да е нещо много дребно, ежедневни победи, които те правят щастлив. В личен план мога да кажа, че като баща съм успял човек.