Тайната е в съставките

https://www.24chasa.bg/novini/article/7046744 www.24chasa.bg
Йордан Славов

Йордан Славов започва своята кариера в Кока-Кола ХБК България през 2008 г. като маркетинг специалист, отговарящ за газираните напитки. От тогава насам той е заемал различни ръководни позиции, а от 2015 г. е назначен за маркетинг директор за България и започва неговото най-интересно предизвикателство. Днес Йордан ни гостува, за да си говорим не просто за бизнес, а за последните тенденции при напитките и какво е да работиш за бранд като Coca-Cola!

През последните години наблюдаваме сериозно развитие на пазара на напитки? Нови продукти, нови опаковки, нови категории. Как това се отразява в България?

Наистина пазарът в световен мащаб, а и в България е доста динамичен. Не можем да разчитаме само на изградени брандове, а трябва непрекъснато да развиваме своето портфолио, за да отговорим максимално бързо и ефективно на нуждите на потребителите. Всички виждаме, че ежедневието и предпочитанията на потребителите се променят динамично и ние имаме нужда от нови продукти, с които да посрещнем тези предизвикателства. Затова и ние в Кока-Кола ХБК България през последните години работим усилено в посока предлагане на иновативни продукти и услуги, все повече нови и изненадващи вкусове, както и навлизане в изцяло нови категории.

Непрекъснато разширяваме портфолиото си , обхващайки все по-голям брой поводи за консумация - 24 часа на ден, 7 дни в седмицата. От началото на годината изненадахме потребителите с много иновативни предложения като Спрайт краставица, Coca-Cola Cherry без захари Фанта Мангуава. Добавихме Smoothie към семейството на Cappy, както и пуснахме Cappy + с добавени витамини. За феновете на Cappy Pulpy предложихме нов разтърсващ вкус Cappy Pulpy aloe Vera. През месец юни лансирахме успешно на пазара и изворна вода „Роса“ и заедно с минерална вода „Банкя“ имаме още по-богато разнообразие от предложения към потребителите. Освен, че непрекъснато обновяваме богатото си портфолио от безалкохолни напитки, разширяваме и широката гама от премиум алкохолни напитки и кафе, която предлагаме на българския пазар, включваща любими брандове като Lavazza, Jack Daniels, Finlandia, Jagermeister, HighlandPark, TheMacallan, Bankes, Bulldog и други.

През лятото на 2017 г. стартирахме нова концепция PerfectMix или „Тайната е в съставките”, с която целим да повишим коктейлната култура в България и да покажем колко различно, готино и модерно е да консумираш миксирани напитки. Тенденциите в последните години сочат не само увеличение на дяловете на премиум продуктите, но и засилен интерес към коктейлните напитки, като потребителите вече са доста по-взискателни и освен класическите миксове, очакват доста повече креативност и професионализъм от барманите. Затова и ние непрекъснато разширяваме портфолиото си от миксове, не само за лятото, но и с уникални лимитирани предложения за зимни и топли коктейли. Нашите предложения са изготвени от Димитър Петровски, българския барман финалист в World Class 2017, на когото разчитаме да изготвя разнообразие от коктейлни предложения, подходящи за всеки вкус.

Предимство или предизвикателство е да предлагаш известни марки?

Голяма отговорност е. Имаме шанса да ползваме световно ноу-хау и да предлагаме продукти, любими в цял свят. Но и в същото време ние сме местна компания и не трябва да забравяме, че имаме и социално и икономическо въздействие върху местната среда и това е основен приоритет за нас. Общият принос на системата на Кока-Кола в България е 0,6 % от БВП на страната и ние поддържаме общо 19 800 работни места или 0,7% от пазара на труда в България. Всеки 1 лев, изхарчен за напитки от портфолиото на Кока-Кола, води до 0,64 лева приходи за България. Това за мен са по-важните цифри и това за нас е по-голямото предизвикателство.

Освен чисто икономическото и социалното въздействие върху българската икономика, за всички години, през които Кока-Кола присъства на българския пазар ние подкрепяме и промотираме българското и българските традиции. България е първата държава в света, в която Кока-Кола е изписана на кирилица. Друг силен отпечатък, който остави страната ни върху историята на Кока-Кола, е лимитираната колекция от шест дизайнерски бутилки, които бяха облечени в мотиви от шевиците, характерни за шестте български етнографски области.

Стремим се да отговаряме на променящите се вкусове и потребности на българското общество. Затова разширяваме портфолиото си с продукти с негазирани напитки, с по-малко съдържание на захар, като винаги сме били лидери в налагането на отговорните правила при етикетирането

Какво е да работиш в компания като Кока-Кола ХБК?

Да работиш за Кока-Кола ХБК е на първо място признание да се докоснеш до най-силните марки безалкохолни напитки. Ежедневието е пълно с предизвикателства и никога не скучая. Но също така е и много забавно. И тайната отново е в съставките, а именно екипът на компанията. Екипът е ентусиазиран и мотивиран да постига значими резултати и да развива иновативни идеи. Предлагаме доста възможности за развитие и доста широк кръг от професии и позиции – от производство през търговия до центрове за обслужване на 28 държави в областта на финанси, човешки ресурси и информационни системи.

Всичко това е в основата Кока-Кола ХБК България да е сред най-предпочитаните работодатели вече втора година поред сред повече от 7000 завършващи 51 университета в страната. И още по-важното е, че не само отвън изглеждаме толкова привлекателни. След като станеш част от нашия екип, ти ставаш важна съставка от едно голямо глобално семейство – семейството на Кока-Кола!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Актьорите от сериала "София ден и нощ" Митко и Коки страдат за изминалите звездни актьорски мигове, разбра "България Днес". Двамата мъжаги бяха засечени в столично заведение, където разговаряха и си припомняха за добрите стари времена, когато славата ги връхлетя покрай играта им в хитовия сериал и не можеха да се отърват от луди фенки.

Ръководството на "Левски" има намерение да глоби нападателя Жерсон Кабрал. Прчината е глупавият червен картон, който футболистът си изкара при загубата с 0:1 от "Черно море". След нея "сините" се смъкнаха на трето място в класирането на Първа лига. Той остави отбора си с 10 човека в 68-ата минута. Това стана,

Жители на столичният квартал Св. Троица запретнаха ръкави и използваха едни от последните слънчеви дни за да облагородят градинката пред кооперацията си. За да я запазят от евентуални посегателства съкооператорите са сложили и кашпи пред новата декоративна