Тайната е в съставките

https://www.24chasa.bg/novini/article/7046744 www.24chasa.bg
Йордан Славов

Йордан Славов започва своята кариера в Кока-Кола ХБК България през 2008 г. като маркетинг специалист, отговарящ за газираните напитки. От тогава насам той е заемал различни ръководни позиции, а от 2015 г. е назначен за маркетинг директор за България и започва неговото най-интересно предизвикателство. Днес Йордан ни гостува, за да си говорим не просто за бизнес, а за последните тенденции при напитките и какво е да работиш за бранд като Coca-Cola!

През последните години наблюдаваме сериозно развитие на пазара на напитки? Нови продукти, нови опаковки, нови категории. Как това се отразява в България?

Наистина пазарът в световен мащаб, а и в България е доста динамичен. Не можем да разчитаме само на изградени брандове, а трябва непрекъснато да развиваме своето портфолио, за да отговорим максимално бързо и ефективно на нуждите на потребителите. Всички виждаме, че ежедневието и предпочитанията на потребителите се променят динамично и ние имаме нужда от нови продукти, с които да посрещнем тези предизвикателства. Затова и ние в Кока-Кола ХБК България през последните години работим усилено в посока предлагане на иновативни продукти и услуги, все повече нови и изненадващи вкусове, както и навлизане в изцяло нови категории.

Непрекъснато разширяваме портфолиото си , обхващайки все по-голям брой поводи за консумация - 24 часа на ден, 7 дни в седмицата. От началото на годината изненадахме потребителите с много иновативни предложения като Спрайт краставица, Coca-Cola Cherry без захари Фанта Мангуава. Добавихме Smoothie към семейството на Cappy, както и пуснахме Cappy + с добавени витамини. За феновете на Cappy Pulpy предложихме нов разтърсващ вкус Cappy Pulpy aloe Vera. През месец юни лансирахме успешно на пазара и изворна вода „Роса“ и заедно с минерална вода „Банкя“ имаме още по-богато разнообразие от предложения към потребителите. Освен, че непрекъснато обновяваме богатото си портфолио от безалкохолни напитки, разширяваме и широката гама от премиум алкохолни напитки и кафе, която предлагаме на българския пазар, включваща любими брандове като Lavazza, Jack Daniels, Finlandia, Jagermeister, HighlandPark, TheMacallan, Bankes, Bulldog и други.

През лятото на 2017 г. стартирахме нова концепция PerfectMix или „Тайната е в съставките”, с която целим да повишим коктейлната култура в България и да покажем колко различно, готино и модерно е да консумираш миксирани напитки. Тенденциите в последните години сочат не само увеличение на дяловете на премиум продуктите, но и засилен интерес към коктейлните напитки, като потребителите вече са доста по-взискателни и освен класическите миксове, очакват доста повече креативност и професионализъм от барманите. Затова и ние непрекъснато разширяваме портфолиото си от миксове, не само за лятото, но и с уникални лимитирани предложения за зимни и топли коктейли. Нашите предложения са изготвени от Димитър Петровски, българския барман финалист в World Class 2017, на когото разчитаме да изготвя разнообразие от коктейлни предложения, подходящи за всеки вкус.

Предимство или предизвикателство е да предлагаш известни марки?

Голяма отговорност е. Имаме шанса да ползваме световно ноу-хау и да предлагаме продукти, любими в цял свят. Но и в същото време ние сме местна компания и не трябва да забравяме, че имаме и социално и икономическо въздействие върху местната среда и това е основен приоритет за нас. Общият принос на системата на Кока-Кола в България е 0,6 % от БВП на страната и ние поддържаме общо 19 800 работни места или 0,7% от пазара на труда в България. Всеки 1 лев, изхарчен за напитки от портфолиото на Кока-Кола, води до 0,64 лева приходи за България. Това за мен са по-важните цифри и това за нас е по-голямото предизвикателство.

Освен чисто икономическото и социалното въздействие върху българската икономика, за всички години, през които Кока-Кола присъства на българския пазар ние подкрепяме и промотираме българското и българските традиции. България е първата държава в света, в която Кока-Кола е изписана на кирилица. Друг силен отпечатък, който остави страната ни върху историята на Кока-Кола, е лимитираната колекция от шест дизайнерски бутилки, които бяха облечени в мотиви от шевиците, характерни за шестте български етнографски области.

Стремим се да отговаряме на променящите се вкусове и потребности на българското общество. Затова разширяваме портфолиото си с продукти с негазирани напитки, с по-малко съдържание на захар, като винаги сме били лидери в налагането на отговорните правила при етикетирането

Какво е да работиш в компания като Кока-Кола ХБК?

Да работиш за Кока-Кола ХБК е на първо място признание да се докоснеш до най-силните марки безалкохолни напитки. Ежедневието е пълно с предизвикателства и никога не скучая. Но също така е и много забавно. И тайната отново е в съставките, а именно екипът на компанията. Екипът е ентусиазиран и мотивиран да постига значими резултати и да развива иновативни идеи. Предлагаме доста възможности за развитие и доста широк кръг от професии и позиции – от производство през търговия до центрове за обслужване на 28 държави в областта на финанси, човешки ресурси и информационни системи.

Всичко това е в основата Кока-Кола ХБК България да е сред най-предпочитаните работодатели вече втора година поред сред повече от 7000 завършващи 51 университета в страната. И още по-важното е, че не само отвън изглеждаме толкова привлекателни. След като станеш част от нашия екип, ти ставаш важна съставка от едно голямо глобално семейство – семейството на Кока-Кола!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Рапърът Кристо остави луксозния си джип и разхожда гаджето си с такси из центъра на София, видя "България Днес". Кристо не излиза от образ дори и на улицата, като сполучливо прилича на напомпан гангстер, зорко охраняващ половинката си дори от бегли погледи на

Треньорът на "Левски" Георги Дерменджиев промени мнението си за селецията в клуба за около месец начело на тима. Когато пое "сините" той обяви, че на "Герена" повече няма да идват футболисти, гледани само на видео. "Аз никога няма да се съглася в отбора да дойдат футболисти, които единствено са гледани на компютъра.

Младият футболист на "Бенфика" Рубен Диас записа голяма победа извън терена. Защитникът успя да свали една от новите звезди на португалската музикална сцена - Ейприл Айви. Двамата се запознали в края на миналата година. 21-годишният футболист започнал шеметно ухажване, което явно е дало резултат. Певицата и футболистът са най-новата звездна двойка