Премиерът иска засилен контрол на качеството на асфалта
“Възложих на председателя на Агенция “Пътна инфраструктура” Светослав Глосов, спазвайки закона, да намери форми още днес “Джи Пи груп” да се извади от конкурсите за проекти с европейско и държавно финансиране.”
Това обяви премиерът Бойко Борисов при посещение в мулдавския манастир “Св. Петка” над Асеновград.
Тази седмица главният прокурор Сотир Цацаров обяви, че са наложени запори на свързани с фирмата на стойност 14 млн. лв. заради разследване на злоупотреби с евросредства.
“Моята политическа воля е дотам всички, които са заподозрени и срещу тях тече разследване, да ги извадя от конкурсите. Да си докажат правотата и невинността”, посочи Борисов. Той нямало да позволи да му се петни името. Премиерът напомни, че 19 км от магистрала “Тракия” край Ямбол са били преасфалтирани, след като се разбрало, че изпълнителят е спестил 2 см слой на настилката.
“За Ябланица анулирах търг за 100 млн. лв. Направи се друг и се получи по-евтина цена след това”, каза още Борисов.
“Единствените ми претенции към строителните компании са били качество и срок. Ако някой си бърка сместа на асфалта не така, както трябва, а има компетентни органи и са го проспали, прокуратурата да ги обвини и вкара в затвора”, отсече той.
“Джи Пи груп” в момента имат един обект, възложен от АПИ - пътя от Кърджали до новия граничен пункт край Рудозем. Същата фирма е направила западната дъга на София, но там не е имало никакви забележки и дори е получила награда, обясни шефът на пътната агенция Светослав Глосов, който бе заедно с Борисов при посещението в манастира.
Премиерът посети обителта, за да види как върви възстановяването на изгорялото източно крило, за което м.г. МС отпусна около 500 000 лв. Там бе посрещнат от Пловдивския митрополит Николай. След разговора, на който се оттеглиха, владиката обяви, че правителството ще отпусне средства както за духовната семинария и академията в Пловдив, така и за продължаване на ремонта в манастира.
“Още следващата сряда ще предложа на МС да гласува 600 000 лв. за семинарията в Пловдив. Държавата вече подпомогна софийската, тя ще бъде открита на 19 октомври от Светия синод и патриарха”, каза Борисов. Той увери владиката, че след като се направи архитектурен и конструктивен проект, поетапно ще се отпуснат около 3 млн. лева за “Св. Петка”. Черният път също ще се ремонтира.
Борисов провери и разширението на пътя Пловдив-Асеновград. 2-те платна ще се пуснат в края на ноември, локалните се почват напролет.
“Джи Пи груп”: Достойно е да се
откажем от договора
за тунел “Железница”
Ръководството: Компанията
винаги е работила съобразно
закона и обществения интерес
Достойната постъпка е да се откажем от договора за строителство на тунел “Железница”, за да запазим доброто име на компанията. Това съобщиха от “Джи Пи груп” в разпространена до медиите позиция. Ръководството на “Джи Пи груп” заявява категорично, че през всички години компанията е работила, съобразявайки се със законовите разпоредби и винаги е отчитала обществения интерес. Ето позицията им:
“Във връзка със започналите проверки, засиленият обществен фокус и познавайки в детайли инвестиционния проект за доизграждане на АМ “Струма”, в частност изграждането на тунел “Железница”, в който бяхме избрани за изпълнител вследствие проведената открита процедура по реда на ЗОП, осъзнаваме, че има реална опасност от неспазване на графика за изпълнение на проекта, което създава риск от загуба на средства. Това ще наложи започнатите отсечки да се построят за сметка на държавния бюджет и да бъде възстановена предоставената безвъзмездна финансова помощ за изграждане на “Струма”, финансирана от ОП “Транспорт 2007-2013 г.”
Забавата в изграждането на посочените участъци на АМ “Струма” е предпоставка за още тежки катастрофи, голям брой загинали и ранени. Според официалната статистика през последните 5 години този пътен участък си е извоювал печалната слава на най-кървавото трасе в страната. Ръководството на “Джи Пи груп” е категорично, че в така манипулираната медийна обстановка през последния месец, опитваща се да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации, е достойно в името на бранда “Джи Пи груп” да депозираме пред Aгенция “Пътна инфраструктура” отказ от сключване на договор за изпълнение на строителството на тунел “Железница”. Същото е в полза на обществения интерес от предотвратяване на огромните загуби на държавния бюджет и в подкрепа на пътната безопасност.” (24часа)