Тарифите и условията за реклама се обновяват всяка година, за да отговарят на тенденциите в бранша, казва Велимира Петрова*, директор “Продажби” в “Нова Броудкастинг груп”:
На 22 октомври в. “24 часа” публикува статия, озаглавена “Нова тв и “Нетинфо” - ще се разделят ли двете медийни компании през 2019 г.”. В нея рекламни агенции твърдят, че при големи рекламни бюджети “Нова Броудкастинг груп” изисква да се планира първо реклама в “Нетинфо”, срещу което рекламодателят получава отстъпки в телевизията.
Публикуваме отговора на “Нова Броудкастинг груп” по темата.
- Задължавате ли големите рекламодатели да дават реклама и за дигиталната компания “Нетинфо”, като срещу това получават отстъпка в Нова тв и каналите около нея? Рекламни агенции обясняват, че условието не присъства в тарифите ви, публикувани на сайта, а се поставяло при поискване на оферта. Споменават се суми около 50 000 лв. за “Нетинфо”.
- Нито “Нова”, нито “Нетинфо” продават задължителна пакетна услуга. Всяко едно от дружествата прилага към клиентите си и договорите, които сключва, единствено отстъпките, предвидени в неговата тарифа. Дружествата работят гъвкаво и с прозрачни тарифи, а актуалните условия за реклама са достъпни на сайтовете. Клиентът може сам да избере как да инвестира бюджета си и какви отстъпки да ползва спрямо нуждите и стратегията си за реклама. Всяка агенция посредник, с която дружествата работят, води самостоятелни преговори със своите клиенти. В тази връзка не стои на дневен ред разделянето на рекламните политики на двете дружества, защото те винаги са работили поотделно.
- Има жалба от 4 онлайн медии в Комисията за защита на конкуренцията за комбинираните ви тарифи за телевизия и интернет и отстъпките. Как “Нова Броудкастинг груп” отговаря на жалбата?
- В отговора си до КЗК изцяло оспорихме твърдените нарушения. “Нова” упражнява своята дейност честно и при спазване на най-добрите пазарни практики. Налице е последователна практика на КЗК, според която “Нова” няма пазарни позиции, които да ѝ позволяват да диктува самостоятелно и независимо правилата на пазара на телевизионна реклама. Това е валидно с още по-голяма сила за пазара на интернет реклама, който е силно фрагментиран и доминиран от гиганти като “Гугъл” и “Фейсбук”. В тази връзка няма причини, поради които КЗК да приеме, че медийната група на “Нова” нарушава правилата на конкуренцията.
- Ще се промени ли рекламната ви политика през 2019 г.?
- Динамиката на рекламния пазар предполага всяка година тарифата и условията за реклама да се преразглеждат и обновяват, така че да отговарят на най-актуалните тенденции в бранша. Това е обичайна практика, която прилагаме всяка година и ще продължим и през следващата година.
*Професионалният опит на Велимира Петрова включва 3 години в телекомуникациите и 17 години в медиите.