Антоан създаде играта Blumber, която съчетава психология и забава

https://www.24chasa.bg/novini/article/7123706 www.24chasa.bg
Антоан Георгиев на представянето на проекта си в Полша СНИМКА: Личен архив

Творението на 11-класника от

Монтана бе отличено на

Антоан създаде играта Blumber, която съчетава психология и забава

международен фестивал в Полша

“Използвам времето си, за да създам нещо, а не да се шляя безцелно от едно място до друго. От известно време се интересувам от психология и изследване на човешкото поведение.” Така се представя 11-класникът от математическата гимназия в Монтана Антоан Георгиев.

Той показа своя психоигра на Международното младежко научно изложение Milset Expo-Sciences Europe 2018 в Гдиня - Полша. Публиката го класира на второ място в конкуренция от общо 130 проектa от 27 държави. Само 11 от тях бяха в сферата на компютърните науки. Пътят му до престижния форум обаче започва от български конкурси.

Гимназистът представя своя проект първо на състезание в Боровец. Там вижда реклама на следващото си предизвикателство - юбилеен 20-и национален конкурс “Млади таланти 2018 г.”. Той се организира в София от Министерството на образованието и науката и има за цел да отличи научноизследователски и иновативни проекти. Една от наградите е участие в Международното младежко научно изложение в Полша. Антоан е един от тримата победители, които 8-членното жури класира за участие.

Проектът Blumber на Антоан Георгиев

се превърна в една

от атракциите на

изложението

през юли. В неговата основа е система, която чрез очила за виртуална реалност и специален софтуер позволява на всеки един от посетителите да влезе вътре в самата компютърната игра, разработена от българския участник.

“Проектът ми е копие на играта “Фруит Нинджа”, създадох кула от кубчета и още нови за бананите. Маркират се с помощта на ръцете, замaхвате, докато уловите банани”, обяснява Антоан.

“Искам да докажа, че

не бива да се гледа

на игрите само като

губене на време,

а и като на начин за изследване на поведението. Те тренират и ума. Вдъхновен съм от закона на Милър. През 1956 г. той установил, че има горен лимит в запаметяваните от човека на определени обекти. Милър е създател на т.нар. Wordnetа лексикално-семантичната мрежа - езикова база данни, която очертава пътя, по който съзнанието запаметява и използва езика”, уточнява Антоан.

Съчетавайки психология и технология, целта на проекта на Антоан - Blumber, е да изпълнявате задачи, свързани с разпознаване и маркиране на обекти, обяснява младият талант.

“За да навляза в психологията и да я обикна, голям принос има преподавателката Цветелина Цветкова”, благодарен е Антоан.

През август той почива и не престава да работи едновременно

в лятната

изследователска

академия в

Пампорово

В затворения комплекс намира спокойствие и уют да се съсредоточи по своите проекти. Разработва проект за маркиране на обектите реално с очила за виртуалната реалност в Космоса. Все още не е решил дали ще следва информационни технологии, остават му още две години учене в гимназията. Но в едно е сигурен - занимава му се с разработка на психоигри.

“Може би ще намери място в чужбина - казва преподавателят му Красимир Асенов. - Най-сериозното преимущество на Антоан е, че

съчетава забавната

част с науката

Teзи психoигри могат да имат приложение за деца.”

Красимир Асенов запалил у Антоан състезателния дух, показвайки му колко е хубаво да участваш в състезaния и да печелиш. А за научната стойност на проекта най-голяма е заслугата на доцент Златогор Минчев - ръководител на секция “Информационни технологии в сигурността” в Института по информационни и комуникационни технологии към БАН.

На 4 октомври на церемония в Гербовата зала на “Дондуков” 2 президентът Румен Радев връчи ежегодната награда “Джон Атанасов” за 2018 г. Тя се връчва в четири категории и отличава млади български учени в областта на компютърните науки, както и български ученици, постигнали през годината успехи в международни и национални състезния, олимпиади и конкурси. Антоан Георгиев получи сертификат за отлично представяне в категория “За дебютен пробив в областта на компютърните технологии”.

Преподавателите му Илиян Ценков и Цветан Стоянов - учители по информатика и IТ, първи му показали красотата на компютърните науки и програмирането. Педагози и съученици пожелават на Антоан нови върхове, които да покорява, за да дава още много поводи зa гордост и радост.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

70% от плодовете, зеленчуците и семената, от които ядем, са благодарение на тях Иво АНГЕЛОВ "Когато изчезнат пчелите, на човечеството ще му остават само четири години живот. Щом няма пчели, няма да има растения, няма да има животни, няма да има хора". Предупреждението е на великия учен Алберт Айнщайн

В цяла Европа са безплатни, а у нас!? Борислав РАДОСЛАВОВ Платено вече е едно от най-жизненоважните и поддържащи живота на трансплантираните у нас. Това разкри пред "България Днес" Евгени Георгиев, председател на Алианса на трансплантираните и оперираните "Бъдеще за всички". "Става дума за медикамента "Майфортик"

Българският дизайнер Живомир Домусчиев е обличал Ел Фанинг и Дженифър Лопес Виктория СТОЯНОВА С уникално българско творение, поп величието Лейди Гага се появи в клипа към последната си песен, разбра "България днес". Парчето в колаборация с поп идолът Ариана Гранде излезе преди дни, а модни критици не пропуснаха да отбележат ексцентричното