Защо е важно да получиш наградата “Ефи”

https://www.24chasa.bg/novini/article/7170495 www.24chasa.bg
Агенциите, които получиха “Ефи”, позират за обща снимка.

20 са най-ефективните

рекламни кампании тази година

През 2007 г. шест рекламни агенции в България са отличени с най-новата награда, учредена тогава у нас - “Ефи” (Effie). Нещо невиждано по онова време, защото новият конкурс “Ефи България” за първи път оценява ефективността на рекламите.

Дотогава единственият рекламен конкурс е ФАРА (Фестивал на асоциацията на рекламните агенции), който е предимно творчески - за идеите и художественото им претворяване в рекламата.

Днес, 11 години по-късно, 11-ото издание на “Ефи България”, което се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), е най-оспорваното досега, а

конкурсът се

е превърнал в

марка за

качество

Тази година най-ефективните рекламни кампании с награда “Ефи” са 20, като в класацията влизат общо 35 компании от различни сектори на комуникационната индустрия. (Виж пълния списък на наградените в карето.) Официалната церемония по награждаването бе на 21 ноември.

Големият

победител в

конкурса е

“Ноубъл

графикс”,

която стана за втори пореден път агенция на годината. Този път постави и рекорд - 7 номинации и 7 награди - 2 златни, 3 сребърни и 2 бронзови.

“Ноубъл графикс” спечели по две награди за основните си клиенти Банка ДСК, “Карлсберг” (двете компании си поделиха първото място за рекламодател на годината) и “Кауфланд”, както и една награда за WWF. И още нещо интересно - всички кампании на “Ноубъл графикс”, спечелили “Ефи”, бяха отличени и на творческия фестивал ФАРА. Което обяснява защо рекламата е

особен тип

изкуство,

немислим без

бизнеса

Рекламата може да е красива, но без никакъв практически смисъл за рекламодателя. Обратният вариант е почти невъзможен - ако е достатъчно ефективна, няма как да не е въплътила в себе си оригинална и дръзка идея.

“Смисълът на работата ни е да постигаме такова ниво на синергия между клиент и агенция, че постиженията ни да надскачат очакванията и на двете страни. И най-забавната реклама не е нищо повече от виц, ако не изпълнява основната си задача - да носи повече стойност за рекламодателя”, казва Чавдар Кенаров, основател и творчески директор на “Ноубъл графикс”.

А1 получи сребърно отличие в категорията “Корпоративни комуникации”. Признанието бе присъдено за комуникационната кампания по ребрандирането на А1 “Само поискай”.

С нея за два месеца телекомът успя да замени силния и разпознаваем бранд “Мтел” с неизвестното име А1, без да губи позициите си на пазара. Според национално представително проучване на GFK, направено през този период, 95% от българите знаят новото име на телекома.

Наградата на A1 тази година се дължи и на рекламната агенция “Сачи енд Сачи”, част от Publicis Groupe България, която прави кампанията “Само поискай” и също получи сребро за нея.

“Сачи енд Сачи” има още 2 награди на фестивала от общо 5-те си номинации. Агенцията получи 2 златни приза с кампаниите “Вкусен хляб от коричка до средичка” за “Lidl България” в категория “Услуги”, както и с Pod Igoto в “Социална, медийна, политическа” категория.

“Рекламната индустрия в България се развива в правилна посока и Effie наградите доказват именно това - как индустрията се променя и създава все по-завладяващи и емоционални кампании, които

променят

ценностните

ни модели

и ни карат като потребители да предприемаме действия към това да бъдем по-добри. Свидетели сме на много интересни примери тази година - един от тях е кампанията “Под игото на шльокавицата”, която неслучайно беше отличена със сребро и на фестивала Golden Drum в словенския град Порторож, защото адресира един значим за българското общество проблем и даде конкретно решение за неговото преодоляване”, казва Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis Groupe България.

Всички кампании, които получават награди, се включват в класацията Effie Effectiveness Index. За нея се съъбират резултатите от наградите във всички страни и се обявява класация на най-ефективните марки и компании.

В световен мащаб наградите Effie се раздават от 1968 г., а от 2007 г. насам - и в България, когато Асоциацията на рекламните агенции (АРА) получи правата за конкурса от Американската маркетингова асоциация.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Обичаш с мен да залиташ, загатва новата звезда Sarah Един от тарторите на ЦСКА и националния отбор по футбол Николай Бодуров стана скрит герой в песен. Фолкфурията Sarah посвети първото си хитово парче "Любов или не" на защитника, научи "България Днес" от свои източници. Сексапилната блондинка е най-новата звезда в телевизията на Митко Пайнера -

Капитанът на "Берое" Мартин Райнов е сред най-опитните футболисти в тима, въпреки че е на 26 години. Той ще изведе с лентата своя отбор в мача с "Левски" утре. Двата отбора и ЦСКА-София спорят за квотите за Лига Европа. Райнов бе пред трансфер при "сините" през лятото, но той пропадна в последния момент.

Иван Златарев играл представления пред изумени лекари Бащата на кака Лара - актьорът Иван Златарев, е претърпял инсулт! 79-годишният артист бил приет преди дни в Трета градска болница в столицата. За радост мозъчният удар бил исхемичен, което не навредило по никакъв начин на говора и ума му. За изумление на кака Лара и на лекарите ударът не