Защо е важно да получиш наградата “Ефи”

https://www.24chasa.bg/novini/article/7170495 www.24chasa.bg
Агенциите, които получиха “Ефи”, позират за обща снимка.

20 са най-ефективните

рекламни кампании тази година

През 2007 г. шест рекламни агенции в България са отличени с най-новата награда, учредена тогава у нас - “Ефи” (Effie). Нещо невиждано по онова време, защото новият конкурс “Ефи България” за първи път оценява ефективността на рекламите.

Дотогава единственият рекламен конкурс е ФАРА (Фестивал на асоциацията на рекламните агенции), който е предимно творчески - за идеите и художественото им претворяване в рекламата.

Днес, 11 години по-късно, 11-ото издание на “Ефи България”, което се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), е най-оспорваното досега, а

конкурсът се

е превърнал в

марка за

качество

Тази година най-ефективните рекламни кампании с награда “Ефи” са 20, като в класацията влизат общо 35 компании от различни сектори на комуникационната индустрия. (Виж пълния списък на наградените в карето.) Официалната церемония по награждаването бе на 21 ноември.

Големият

победител в

конкурса е

“Ноубъл

графикс”,

която стана за втори пореден път агенция на годината. Този път постави и рекорд - 7 номинации и 7 награди - 2 златни, 3 сребърни и 2 бронзови.

“Ноубъл графикс” спечели по две награди за основните си клиенти Банка ДСК, “Карлсберг” (двете компании си поделиха първото място за рекламодател на годината) и “Кауфланд”, както и една награда за WWF. И още нещо интересно - всички кампании на “Ноубъл графикс”, спечелили “Ефи”, бяха отличени и на творческия фестивал ФАРА. Което обяснява защо рекламата е

особен тип

изкуство,

немислим без

бизнеса

Рекламата може да е красива, но без никакъв практически смисъл за рекламодателя. Обратният вариант е почти невъзможен - ако е достатъчно ефективна, няма как да не е въплътила в себе си оригинална и дръзка идея.

“Смисълът на работата ни е да постигаме такова ниво на синергия между клиент и агенция, че постиженията ни да надскачат очакванията и на двете страни. И най-забавната реклама не е нищо повече от виц, ако не изпълнява основната си задача - да носи повече стойност за рекламодателя”, казва Чавдар Кенаров, основател и творчески директор на “Ноубъл графикс”.

А1 получи сребърно отличие в категорията “Корпоративни комуникации”. Признанието бе присъдено за комуникационната кампания по ребрандирането на А1 “Само поискай”.

С нея за два месеца телекомът успя да замени силния и разпознаваем бранд “Мтел” с неизвестното име А1, без да губи позициите си на пазара. Според национално представително проучване на GFK, направено през този период, 95% от българите знаят новото име на телекома.

Наградата на A1 тази година се дължи и на рекламната агенция “Сачи енд Сачи”, част от Publicis Groupe България, която прави кампанията “Само поискай” и също получи сребро за нея.

“Сачи енд Сачи” има още 2 награди на фестивала от общо 5-те си номинации. Агенцията получи 2 златни приза с кампаниите “Вкусен хляб от коричка до средичка” за “Lidl България” в категория “Услуги”, както и с Pod Igoto в “Социална, медийна, политическа” категория.

“Рекламната индустрия в България се развива в правилна посока и Effie наградите доказват именно това - как индустрията се променя и създава все по-завладяващи и емоционални кампании, които

променят

ценностните

ни модели

и ни карат като потребители да предприемаме действия към това да бъдем по-добри. Свидетели сме на много интересни примери тази година - един от тях е кампанията “Под игото на шльокавицата”, която неслучайно беше отличена със сребро и на фестивала Golden Drum в словенския град Порторож, защото адресира един значим за българското общество проблем и даде конкретно решение за неговото преодоляване”, казва Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis Groupe България.

Всички кампании, които получават награди, се включват в класацията Effie Effectiveness Index. За нея се съъбират резултатите от наградите във всички страни и се обявява класация на най-ефективните марки и компании.

В световен мащаб наградите Effie се раздават от 1968 г., а от 2007 г. насам - и в България, когато Асоциацията на рекламните агенции (АРА) получи правата за конкурса от Американската маркетингова асоциация.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Приближен на сочения за наркобос Виктор Боцев-Джуката отърва панделата! Георги Златков призна, че е участвал в бандата на Джуката за разпространение на дрога, сключи споразумение с прокуратурата и се размина с 2 години условно с 4-годишен изпитателен срок, научи "България Днес". Според прокуратурата Виктор Джуката е ръководил бандата между май и

Силвия Кацарова е съвестен сметкоплатец! Естрадната певицата стриктно следи плащането на задълженията си. Преди дни беше забелязана в офиса на мобилен оператор да се издължава за телефон, интернет и телевизия. Кацарова бе една от малкото клиентки, които си тръгнаха с усмивка, след като джобовете й олекнаха.

Божигол чуква 33 г. с баджанака, Лозанова също идва на празника на бившия, татуира си името на вратаря 33 години празнува днес новата звезда на "Левски" Валери Божинов. "България Днес" научи от отлично запознати източници, че нападателят няма да прави шумен купон. Божигол ще посрещне Христовата възраст у дома.