Ангелина Венева: С помощта на Fibank ще разширим производството си

https://www.24chasa.bg/novini/article/7178642 www.24chasa.bg
Изпълнителният директор на "Сивен спорт", Ангелина Венева СНИМКА: Йордан Симеонов

Компанията за спортни стоки и екипировка има клиенти от почти цял свят

“Българска компания, която произвежда спортни екипи, има клиенти от почти цял свят.” Това разказва Ангелина Венева, изпълнителен директор на фирмата за високотехнологични спортни облекла “Сивен спорт”.

Създателката ѝ вече над 10 години се занимава само с изработката на спортни облекла, но целият ѝ професионален път е в модната индустрия.

От 2 години компанията е фокусирана в разработването на своя бранд Bryzos. “Думата е с тракийски корени и означава “бягаш бързо в гората”, защото облеклата са свързани точно с тези спортове, чиято естествена среда е природата”, допълва тя.

За нея е било важно думата да е уникална, за да стане брандът разпознаваем. Или както казва тя: “Като пуснеш в търсачката, да не излезеш чак на 20-а страница”.

Венева разказва, че продуктите на “Сивен спорт” се продават в много страни, дори в Китай, има вече и запитвания от Южна Америка.

Ключов фактор за успеха на компанията е това, че продуктите не могат да се правят в масово производство, а и “Сивен спорт” предлага екипи за по-специфични спортове.

“Много сме гъвкави - можем да изработим продукт за отбор, който да бъде уникален - по неговите изисквания, цветове и брандиране, а по отношение на номерацията предлагаме от детски размер до най-големите при възрастните. Това е услуга, която много малко компании могат да предложат”, посочва тя. И допълва, че много организатори на спортни мероприятия избират фирмата за партньор. “Сивен спорт” разработва индивидуални екипи на отборите.

Компанията е много популярна сред феновете на спортното ориентиране, което у нас не е особено популярно за разлика от Западна Европа, където се възприема като семеен спорт. Това не е олимпийска дисциплина, но практикуването ѝ е много здравословно. На едно състезание често се събират около 3000 до 5000 души.

Ски бягането, което е много разпространено в скандинавските страни, също е сред спортовете, за които компанията произвежда екипировка. “Сивен спорт” е единствената, която предлага състезателни трика за алпийски ски и в детски размери. “Това е екипировка, с която карат само елитни спортисти и децата са много щастливи, че и те могат да я имат”, казва Венева. Изработват се от специална дишаща материя, която е ветроустойчива. Специалните екипировки позволяват на състезателите да тренират с тази лека материя и при минус 15 градуса.

Венева акцентира, че при избора на материали се ръководи преди всичко от функцията на облеклото. Това налага на дрехите на компанията да има отделен специален етикет и за материята.

“Постоянно използваме нови неща, а тестването се прави от елитни наши спортисти, които могат да ги пробват в екстремни условия. Дават препоръки и чак след тестовете започваме истинската работа по продукта”, разказва Венева и допълва, че компанията няма нереализирана продукция.

Сред успехите са многото спортисти и национални отбори, които са се доверили за облеклото си на “Сивен спорт”, както и навлизането в нови спортове.

Според директорката важно за компанията е тя да изработва сама дизайна на своите продукти, а не както повечето предприятия у нас - да продава само труда си. Защото у нас има добри моделиери.

Целите на компанията за следващите години са да се разшири капацитетът на “Сивен спорт”, както и да се съкратят сроковете за изпълнение на поръчките.

“Досега всичко се произвеждаше в София, но сега с помощта на Fibank създаваме още една линия за производство и във Вършец”, обяснява тя. След отварянето на новото производство екипът на компанията трябва да се разрасне до 50 човека.

Друга цел е скоро сайтът ѝ да бъде обновен. “Идеята е той да бъде по-интерактивен и да може, когато клиент влезе, да си създаде дизайн на база съществуващи шаблони. Всеки ще може да избере цветовата гама на своя екип, както и лого и да ни изпрати готов разработен дизайн”, допълва Венева.

Вторият плюс на сайта е, че скоро продуктите на фирмата вече ще бъдат достъпни в единични бройки, защото сега поръчки се приемат само от отбори.

“Бъдещето е при онлайн търговията, особено когато клиентът добие доверие във фирмата. Ако си купи веднъж и види, че качеството е добро, той в бъдеще не търси други фирми”, акцентира тя.

Тя е работила и с други банки, но с това, което предложили Fibank, са я спечелили.

“Лесно се работи с Fibank - за малки компании са много гъвкави и предлагат доста добри условия. Най-много ме привлякоха, че още с първия кредит направихме обезпечение с наш имот и за всеки следващ заем нямаме допълнителни разходи за учредяване на нова ипотека и обезпечения, което е много сериозен плюс. Всяка друга банка иска нова преоценка и нови договори, което води до плащане на нови такси и кредитът се оскъпява”, обяснява още тя.

Венева разказва, че никога не се е замисляла да прави бизнес извън България. “Защо ми е? Тук имаме идеалните условия”, категорична е тя и допълва, че България е изключително близо до основните пазари в ЕС, за всеки, който е готов да плати добре за качествени стоки.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Дениз и Елица са секси морските патрули на "България Днес" Снимки: Ивайло ПЕТРОВ www.ivaylopetrovphotography.eu Черната и русата! Не една, а две горещи спасителки на плажа бдят за спокойствието на народа. И особено за мъжката част. Дениз Хайрула и Елица Младенова са секси морските патрули на "България Днес",

10 лева броят фетишисти, за да си купят носени и непрани дамски гащи. Ароматният бизнес набира популярност в платформите за онлайн търговия, а скандалните обяви зачестяват през последните месеци. "Гащичките ми са напоени със соковете ми и са с неустоимо възбуждащ аромат", гласи една от най-провокативните реклами,

Двуметров минимодел на къщата на Йордан Йовков ще бъде построен в Добрич. Това е само един от емблематичните домове, който ще се появи в уникалния парк на миниатюрите "Малката Добруджа". Подобни места има в европейските столици Брюксел (Белгия) и Копенхаген (Дания), а до няколко месеца трябва да се появи и в сърцето на житницата на България.