Българската енергийна борса ще си сътрудничи с водещата борса в Европа
06.12.2018 16:50; 24 часа онлайн"Българска независима енергийна борса" (БНЕБ) ЕАД и водещата енергийна борса в Европа European Energy Exchange (EEX) подписаха споразумение за сътрудничество за българския електроенергиен пазар, съобщиха от енергийната борса.
Сътрудничеството предвижда ЕEX да предложи деноминирани в евро български финансови фючърси за продукти със седмична, месечна, тримесечна и годишна база, чиито финансов сетълмент се основава на постигнатата референтната цена на пазар "Ден напред" на БНЕБ ЕАД. Започването на търговията с финансовите деривативи е предвидено за първата половина на 2019 г.
"Сътрудничеството с БНЕБ ЕАД e решителна стъпка в развитието на енергийния пазар на Югоизточна Европа", каза главният стратегически директор в EEX Тобиас Паулун, цитиран от БНЕБ.
Плановете на ЕЕX предвиждат през 2019 г. предлагането на енергийни финансови фючърси да се разпростре и в пазарите на Сърбия и Словения. С това ЕЕX ще достигне до 20 пазарни зони още през първата половина на следващата година, се посочва в съобщението.
Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.
-
След Италия и от Египет искали “Локо” (Сф)
-
Пуснаха от ареста всички задържани при акцията за ТЕЛК-ове във Варна
-
Връщането на преференцията се отлага до вето на Радев (Обзор)
-
Концерт и работилница за мартеници за 3 март в Москва
-
Емил Караниколов: Прави се опит “Дунарит” да бъде ликвидиран умишлено - отказват се договори, които държавата предлага
-
1000 лева глоба за хавлия върху дюни (Обзор)
-
Виктория Бехар стана част от новинарския екип на Нова тв
-
Христо Димитров: Чисто новата тв “Българе” тръгва на 26 февруари (Видео)
-
Победителят в конкурса “Пролет” на БНР ще пее в “Евросоник”
-
Журналисти на свободна практика отидоха при БСП за едно, а (не) се разбраха за ЦИК
-
20 канадски тв канала излъчват интервюта на Наталия Гуркова
-
Чурнализъм, или как се създава ленива (фалшива) журналистика
-
Dentsu Digital Camp 2019 представя разрушителната сила на трансформацията като средство за устойчиво бизнес развитие
-
3,8% ръст на рекламата през 2019 г., 6,9% - за България
-
Онлайн и преса - най-доброто съчетание за реклама през 2019-а
-
Божана Кацарова от “Мастършеф” направи рекламна агенция за храна
-
Милена Ташева е новият партньор в дигиталната агенция BookMark
-
Свилен Стрезов от Асоциацията на рекламодателите: Очаквам промени в собствеността на телевизиите през 2019 г.