Учени откриха кои микроорганизми се "хранят" с картини на стари майстори

https://www.24chasa.bg/novini/article/7188842 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Учени от италианския град Ферара успяха да идентифицират бактериите, които намират добра хранителна среда в канавата и боите на картините на старите майстори живописци, пише в. "Дейли мейл", цитиран от БТА.

За да проучат въпросните микроорганизми специалистите взели малко парче от увредената картина "Коронясването на Света Богородица" на италианския майстор Карло Бонони, нарисувано през 1620 година. То било с размери 4 квадратни милиметра. Нарочно била избрана най-пострадалата част от платното.

Екипът на Елизабета Казели изследвал под микроскоп организмите, виновни за разрушаването на творбата, като взел проби и отгледал култури на събраните бактерии. Били изолирани многобройни щамове на Staphylococcus Bacillus и на гъбичните микроорганизми Aspergilliusq Penicillinum, Cladosporium и Alternaria genera.

Изследователската група изяснила, че някои от пигментите, използвани в боите от 17 век, най-вече в червения лак, могат да станат отлична хранителна среда за микробите.

Направените открития по думите на Елизабета Казели ще помогнат на учените в бъдеще да използват биозащита при запазването на шедьоврите, като в тях бъдат пуснати посевки на микроорганизми, които разрушават опасните за картините бактерии.

Скандален аферист тихомълком е прилапал фирма на Жоро Главата, показа проверка на "България Днес". Срещу едва 5000 лв. соченият за мощен измамник видинчанин Милен Маринов става собственик на едно от дружествата, които Георги Славов наследява след смъртта на баща си - боса на СИК Стоил Славов. Платената цена за дружеството "ВС Маркет" според

Подчинен на Тодор Николов е спипан да пука гуми, уволнен е дисциплинарно С куршум в главата е открит шефът на КАТ - Казанлък, който бе в неизвестност два дни. Тодор Николов е намерен мъртъв в личния си автомобил "Мерцедес", паркиран в безлюдна местност между родното му село Бузовград и Горно Черковище.

Капитанът на "Берое" Мартин Райнов е сред най-опитните футболисти в тима, въпреки че е на 26 години. Той ще изведе с лентата своя отбор в мача с "Левски" утре. Двата отбора и ЦСКА-София спорят за квотите за Лига Европа. Райнов бе пред трансфер при "сините" през лятото, но той пропадна в последния момент.