Чрез конкурса на Fibank се надяваме повече бизнеси в България да започнат да използват чисто българския офисен пакет OfficeSuite

https://www.24chasa.bg/novini/article/7219629 www.24chasa.bg

Чрез OfficeSuite българската MobiSystems се конкурира успешно със световните гиганти Google и Microsoft, казва Ния Йотова, мениджър бизнес развитие в MobiSystems:

ОfficeSuite е офис пакетът на българската компания MobiSystems, алтернатива на широко използвания продукт на Microsoft, като държи над 20% пазарен дял в световен мащаб за операционната система Android. Разработени са и версии за iOS и Windows PC.

В момента OfficeSuite, който включва Word, Excel, PowerPoint, Desktop Mail Client и PDF редактор, има повече от 300 млн. потребители в целия свят.

Пакетът се предлага чрез няколко бизнес модела, най-популярният от които е едногодишен подновяем абонамент за крос-платформения продукт. Това означава, че офис пакетът може да се ползва от един потребител едновременно на Android, iOS и Windows, а промените се актуализират автоматично на всички устройства.

Това е едно от преимуществата на продукта на MobiSystems, уточнява Ния Йотова, мениджър бизнес развитие във фирмата.

Основно предимство обаче е възможността за редактиране на PDF файлове и конвертирането им в редактируеми формати, за да се редактират, пренареждат или подписват с електронен подпис. Никой от конкурентните офисни пакети не предлага PDF редактор с подобни функционални възможности.

OfficeSuite поддържа едновременно файловите формати на Microsoft и на OpenDocument Format (.ODF) , и е съвместим с всички големи облачни услуги.

MobiSystems е създадена през 2001 г. от двама състуденти от Софийския университет. От самото начало основната дейност на фирмата е свързана с разработка на мобилни приложения. Въпреки че към онзи момент смартфоните не са съществували, фирмата е разработвала приложение за тогавашните мобилни платформи - Palm OS, Symbian и BlackBerry. Те далеч не са били популярни като днешните Android и iOS, но ръководството на фирмата е било достатъчно далновидно, за да предвиди посоката на развитие на технологиите и да оползотвори откриващата се пазарна ниша.

До 2008 г. фирмата разработва електронни речници, като още в самото начало успява да привлече за партньор университетското издателство Oxford University Press.

“Те са ни предоставили ексклузивитет за разработка на електронни речници, базирани на техните лексикални бази данни. Преди няколко години направихме бизнес модела по-гъвкав и вече предлагаме и безплатен вариант на електронния речник”, казва Йотова.

“През 2007 г. Apple пуска операционната си система iOS, както и Apple App Store. Съответно Google създава операционната система Android със собствен електронен пазар - Google Play. Tогава все още не се знае доколко успешни ще бъдат тези операционни системи и световните гиганти Microsoft и Google не бързат да инвестират в разработката на мобилен пакет за тях.

По това време MobiSystems разполага с екип само от 10 души, от които 5-има програмисти. Те използват открилата се пазарна възможност и се свързват със Sony, които имат нужда от офис пакет за Android устройствата си.

MobiSystems разполага с 12 седмици за разработката на офисния пакет и поема риска да инвестира в начинанието. При неизпъление на договорените срокове фирмата е била застрашена от строги финансови санцкии.

“Но този екип успява да се справи и да създаде първия офисен пакет за Android, а Sony ни преинсталира на всичките си устройства”, допълва още Ния Йотова.

Много вероятно е дори сега OfficeSuite да е инсталиран на нови телефони. Друга голяма част от потребителите го свалят от Google Play, където оценката на приложението е 4,3 от 5. Самият OfficeSuite е преведен на 56 езика.

През 2016 г. компанията осъзнава, че клиентското ѝ портфолио е формирано основно от индивидуални клиенти. Затова MobiSystems инвестива в разработката и на Windows версия на OfficeSuite. Чрез комбинираната версия на офис пакета (Windows PC + Android + iOS) компанията се насочва и към бизнес клиентите, за които OfficeSuite се явява като предпочитана и по-достъпна алтернатива.

Най-големият пазар на компанията и като брой потребители, и по размер на приходите, е Япония, което се дължи основно на партньорството със Sony. Русия и Индия също са силни по отношение на потребителите, а по доходи - Великобритания, Германия, САЩ.

Макар и българска компания MobiSystems не e толкова позната у нас. Фирмата обаче има желание да стане разпознавама и на българския пазар.

Именно затова Ния Йотова инициира участието на компанията в конкурса на Fibank “Най-добра българска фирма”.

MobiSystems е оценена подобаващо, успявайки да грабне наградата на публиката в конкурса. Компанията осъзнава предимствата на състезанието, организирано от банката, и се радва да бъде отличена за втори път.

“Моите впечатления в качеството ми на частен клиент на Fibank са, че с тях се работи изключително лесно. Като част от света на информационните технологии мога да кажа, че мобилното приложение на банката е много сполучливо”, споделя Йотова относно Fibank.

“Освен че е с изчистен интерфейс и много интуитивно за ползване, включва доста практически опции, които ги няма в приложенията на други банки.

Това са функционалности, които наистина използвам в ежедневието си, като например информация за това къде в зависимост от настоящата ми локация е най-близкият банков клон с удължено работно време, възможност да се обадиш на отдел “Обслужване на клиенти” директно от приложението, информация за валутните курсове в реално време и др.”

Тя определя компанията като успешна, защото има три фирми в света които предлагат офисен пакет в комбинация с мейл клиент - Google, Microsoft и MobiSystems. А от тези три фирми само една предлага PDF редактор и това е българската MobiSystems.

Смятаме, че сме постигнали идеалния вариант - допринасяме за растеж на българската икономика, наемаме квалифицирана работна ръка в България, а същевременно реализираме българските си продукти буквално в целия свят, споделя още Йотова. 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Гледачите в столичния зоопарк вземат дезинфекциращ душ преди влизане при прасетата. Мярката е заради разпространяващата се африканска чума на територията на нашата страна. Въпреки че заразата все още не е достигнала Софийско, в зоологическата градина вземат мерки, за да опазят здравето на животните.

Дениз и Елица са секси морските патрули на "България Днес" Снимки: Ивайло ПЕТРОВ www.ivaylopetrovphotography.eu Черната и русата! Не една, а две горещи спасителки на плажа бдят за спокойствието на народа. И особено за мъжката част. Дениз Хайрула и Елица Младенова са секси морските патрули на "България Днес",

10 лева броят фетишисти, за да си купят носени и непрани дамски гащи. Ароматният бизнес набира популярност в платформите за онлайн търговия, а скандалните обяви зачестяват през последните месеци. "Гащичките ми са напоени със соковете ми и са с неустоимо възбуждащ аромат", гласи една от най-провокативните реклами,